vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius detailne: Japonský hybrid môže byť aj štvorkolkou

Nová Toyota Prius detailne: Japonský hybrid môže byť aj štvorkolkou
Zoznam kapitol
  1. Nová Toyota Prius, Videá
  2. Nová Toyota Prius: Fotogaléria

Toyota zverejnila všetky podrobnosti týkajúce sa novej generácie modelu Prius. Štvrtá generácia má byť po všetkých stránkach lepšia a predovšetkým ekologickejšia. Jej hybridné pohonné ústrojenstvo kombinuje benzínovú tisícosemstovku s výkonom 72 kW (98 k) a elektromotor disponujúci maximom 53 kW (72 k).

Nový Prius bude neprehliadnuteľné auto, ale na dizajn si určite každý urobí vlastný názor. Dôležitejší je ale fakt, že sa kvôli aerodynamike Prius znížil. Celkovo je vozidlo o 20 mm nižšie, ale predná časť išla k zemi o plných sedem centimetrov. Spolu s ďalšími opatreniami sa Toyota v Priuse dostala na súčiniteľ odporu vzduchu 0,24. Celkovo je vozidlo dlhé 4540 mm, široké 1760 mm a vysoké 1470 mm. Rázvor má hodnotu 2,7 m.

Základom pohonnej jednotky je stále benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra, ale ten bol výrazne prepracovaný. Nové je okrem iného sanie, chladenie, pracovalo sa na vnútornom trení motora a tak ďalej. Kľúčové časti hybridného systému sú navyše menšie a ľahšie, čo opäť hrá do kariet nižšej spotrebe. Navyše sa tiež v elektrickej časti pohonu podarilo znížiť straty o dvadsať percent.

Spaľovací motor ponúkne parametre 72 kW (98 k) pri 5200 ot./min a 142 Nm (3600 ot./min). Elektromotor pridá ďalších 53 kW (72 k) a 163 Nm. Podľa japonského cyklu zvládne nový Prius na liter benzínu 40 km, teda by mala byť jeho spotreba 2,5 l/100 km. Podľa toho istého cyklu ubehli predchádzajúce generácie 32,6 km na jeden liter paliva.

Akumulátory sa presťahovali zo strešného nosiča pod zadné sedadlá, takže nový Prius ponúka o 56 litrov viac priestoru v kufri. Ten celkovo zvládne 502 litrov. Veľkou novinkou je možnosť zaobstarať si Prius aj v prevedení E-Four, teda s pohonom všetkých kolies. Ako asi tušíte, štvorkolku bude zabezpečovať druhý elektromotor na zadnej náprave.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY