vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius detailne: Japonský hybrid môže byť aj štvorkolkou

Nová Toyota Prius detailne: Japonský hybrid môže byť aj štvorkolkou
Zoznam kapitol
  1. Nová Toyota Prius, Videá
  2. Nová Toyota Prius: Fotogaléria

Toyota zverejnila všetky podrobnosti týkajúce sa novej generácie modelu Prius. Štvrtá generácia má byť po všetkých stránkach lepšia a predovšetkým ekologickejšia. Jej hybridné pohonné ústrojenstvo kombinuje benzínovú tisícosemstovku s výkonom 72 kW (98 k) a elektromotor disponujúci maximom 53 kW (72 k).

Nový Prius bude neprehliadnuteľné auto, ale na dizajn si určite každý urobí vlastný názor. Dôležitejší je ale fakt, že sa kvôli aerodynamike Prius znížil. Celkovo je vozidlo o 20 mm nižšie, ale predná časť išla k zemi o plných sedem centimetrov. Spolu s ďalšími opatreniami sa Toyota v Priuse dostala na súčiniteľ odporu vzduchu 0,24. Celkovo je vozidlo dlhé 4540 mm, široké 1760 mm a vysoké 1470 mm. Rázvor má hodnotu 2,7 m.

Základom pohonnej jednotky je stále benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra, ale ten bol výrazne prepracovaný. Nové je okrem iného sanie, chladenie, pracovalo sa na vnútornom trení motora a tak ďalej. Kľúčové časti hybridného systému sú navyše menšie a ľahšie, čo opäť hrá do kariet nižšej spotrebe. Navyše sa tiež v elektrickej časti pohonu podarilo znížiť straty o dvadsať percent.

Spaľovací motor ponúkne parametre 72 kW (98 k) pri 5200 ot./min a 142 Nm (3600 ot./min). Elektromotor pridá ďalších 53 kW (72 k) a 163 Nm. Podľa japonského cyklu zvládne nový Prius na liter benzínu 40 km, teda by mala byť jeho spotreba 2,5 l/100 km. Podľa toho istého cyklu ubehli predchádzajúce generácie 32,6 km na jeden liter paliva.

Akumulátory sa presťahovali zo strešného nosiča pod zadné sedadlá, takže nový Prius ponúka o 56 litrov viac priestoru v kufri. Ten celkovo zvládne 502 litrov. Veľkou novinkou je možnosť zaobstarať si Prius aj v prevedení E-Four, teda s pohonom všetkých kolies. Ako asi tušíte, štvorkolku bude zabezpečovať druhý elektromotor na zadnej náprave.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY