vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius detailne: Japonský hybrid môže byť aj štvorkolkou

Nová Toyota Prius detailne: Japonský hybrid môže byť aj štvorkolkou
Zoznam kapitol
  1. Nová Toyota Prius, Videá
  2. Nová Toyota Prius: Fotogaléria

Toyota zverejnila všetky podrobnosti týkajúce sa novej generácie modelu Prius. Štvrtá generácia má byť po všetkých stránkach lepšia a predovšetkým ekologickejšia. Jej hybridné pohonné ústrojenstvo kombinuje benzínovú tisícosemstovku s výkonom 72 kW (98 k) a elektromotor disponujúci maximom 53 kW (72 k).

Nový Prius bude neprehliadnuteľné auto, ale na dizajn si určite každý urobí vlastný názor. Dôležitejší je ale fakt, že sa kvôli aerodynamike Prius znížil. Celkovo je vozidlo o 20 mm nižšie, ale predná časť išla k zemi o plných sedem centimetrov. Spolu s ďalšími opatreniami sa Toyota v Priuse dostala na súčiniteľ odporu vzduchu 0,24. Celkovo je vozidlo dlhé 4540 mm, široké 1760 mm a vysoké 1470 mm. Rázvor má hodnotu 2,7 m.

Základom pohonnej jednotky je stále benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra, ale ten bol výrazne prepracovaný. Nové je okrem iného sanie, chladenie, pracovalo sa na vnútornom trení motora a tak ďalej. Kľúčové časti hybridného systému sú navyše menšie a ľahšie, čo opäť hrá do kariet nižšej spotrebe. Navyše sa tiež v elektrickej časti pohonu podarilo znížiť straty o dvadsať percent.

Spaľovací motor ponúkne parametre 72 kW (98 k) pri 5200 ot./min a 142 Nm (3600 ot./min). Elektromotor pridá ďalších 53 kW (72 k) a 163 Nm. Podľa japonského cyklu zvládne nový Prius na liter benzínu 40 km, teda by mala byť jeho spotreba 2,5 l/100 km. Podľa toho istého cyklu ubehli predchádzajúce generácie 32,6 km na jeden liter paliva.

Akumulátory sa presťahovali zo strešného nosiča pod zadné sedadlá, takže nový Prius ponúka o 56 litrov viac priestoru v kufri. Ten celkovo zvládne 502 litrov. Veľkou novinkou je možnosť zaobstarať si Prius aj v prevedení E-Four, teda s pohonom všetkých kolies. Ako asi tušíte, štvorkolku bude zabezpečovať druhý elektromotor na zadnej náprave.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY