vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Začiatkom budúceho roka by sa mohla predstaviť v poradí už štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius. Na svet sa ale už teraz dostali prvé informácie naznačujúce, čo asi tak zhruba môžeme očakávať. Ako základ poslúži úplne nová platforma, ktorú v Toyote nazývajú Toyota New Global Architecture (skrátene TNGA). Vďaka tomu má byť hmotnosť zhruba o dvadsať percent nižšia, čo samozrejme zníži spotrebu paliva.

K nižšej spotrebe prispeje aj nová hybridná pohonná jednotka používajúca nový benzínový motor, ktorý bude vôbec tým najefektívnejším, čo zatiaľ Toyota svojim zákazníkom ponúkla. Oproti súčasnej jednotke by sa mal dostať s účinnosťou na štyridsať percent, respektíve jeho spotreba sa zlepší o osem percent.

Ďalšie komponenty hybridného pohonného ústrojenstva budú menšie, ľahšie a lacnejšie. Očakáva sa tiež prechod od batérií typu NiMH na modernejšie Li-ion, aj keď v tomto prípade ešte nepadlo definitívne rozhodnutie. Patrí sa doplniť, že Li-ion akumulátory už používa plug-in hybridný Prius a tiež Prius+. Dôvodom, prečo Toyota stále váha s nasadením v novej generácii, je údajne cena. Do úvahy tiež pripadá alternatíva, kedy by si záujemcovia mohli za drahší typ batérií priplatiť.

V neposlednom rade prisľúbuili predstavitelia Toyoty aj výraznú zmenu dizajnu, a to ako vonkajšej karosérie, tak aj interiéru. Nová platforma zaručí nižšie ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti, takže bude štvrtá generácia Priusu športovejšia. A práve túto stránku veci by mal podčiarknuť aj dizajn karosérie.

Zdroj: Automotive News

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY