vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Začiatkom budúceho roka by sa mohla predstaviť v poradí už štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius. Na svet sa ale už teraz dostali prvé informácie naznačujúce, čo asi tak zhruba môžeme očakávať. Ako základ poslúži úplne nová platforma, ktorú v Toyote nazývajú Toyota New Global Architecture (skrátene TNGA). Vďaka tomu má byť hmotnosť zhruba o dvadsať percent nižšia, čo samozrejme zníži spotrebu paliva.

K nižšej spotrebe prispeje aj nová hybridná pohonná jednotka používajúca nový benzínový motor, ktorý bude vôbec tým najefektívnejším, čo zatiaľ Toyota svojim zákazníkom ponúkla. Oproti súčasnej jednotke by sa mal dostať s účinnosťou na štyridsať percent, respektíve jeho spotreba sa zlepší o osem percent.

Ďalšie komponenty hybridného pohonného ústrojenstva budú menšie, ľahšie a lacnejšie. Očakáva sa tiež prechod od batérií typu NiMH na modernejšie Li-ion, aj keď v tomto prípade ešte nepadlo definitívne rozhodnutie. Patrí sa doplniť, že Li-ion akumulátory už používa plug-in hybridný Prius a tiež Prius+. Dôvodom, prečo Toyota stále váha s nasadením v novej generácii, je údajne cena. Do úvahy tiež pripadá alternatíva, kedy by si záujemcovia mohli za drahší typ batérií priplatiť.

V neposlednom rade prisľúbuili predstavitelia Toyoty aj výraznú zmenu dizajnu, a to ako vonkajšej karosérie, tak aj interiéru. Nová platforma zaručí nižšie ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti, takže bude štvrtá generácia Priusu športovejšia. A práve túto stránku veci by mal podčiarknuť aj dizajn karosérie.

Zdroj: Automotive News

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY