vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Začiatkom budúceho roka by sa mohla predstaviť v poradí už štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius. Na svet sa ale už teraz dostali prvé informácie naznačujúce, čo asi tak zhruba môžeme očakávať. Ako základ poslúži úplne nová platforma, ktorú v Toyote nazývajú Toyota New Global Architecture (skrátene TNGA). Vďaka tomu má byť hmotnosť zhruba o dvadsať percent nižšia, čo samozrejme zníži spotrebu paliva.

K nižšej spotrebe prispeje aj nová hybridná pohonná jednotka používajúca nový benzínový motor, ktorý bude vôbec tým najefektívnejším, čo zatiaľ Toyota svojim zákazníkom ponúkla. Oproti súčasnej jednotke by sa mal dostať s účinnosťou na štyridsať percent, respektíve jeho spotreba sa zlepší o osem percent.

Ďalšie komponenty hybridného pohonného ústrojenstva budú menšie, ľahšie a lacnejšie. Očakáva sa tiež prechod od batérií typu NiMH na modernejšie Li-ion, aj keď v tomto prípade ešte nepadlo definitívne rozhodnutie. Patrí sa doplniť, že Li-ion akumulátory už používa plug-in hybridný Prius a tiež Prius+. Dôvodom, prečo Toyota stále váha s nasadením v novej generácii, je údajne cena. Do úvahy tiež pripadá alternatíva, kedy by si záujemcovia mohli za drahší typ batérií priplatiť.

V neposlednom rade prisľúbuili predstavitelia Toyoty aj výraznú zmenu dizajnu, a to ako vonkajšej karosérie, tak aj interiéru. Nová platforma zaručí nižšie ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti, takže bude štvrtá generácia Priusu športovejšia. A práve túto stránku veci by mal podčiarknuť aj dizajn karosérie.

Zdroj: Automotive News

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY