vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Začiatkom budúceho roka by sa mohla predstaviť v poradí už štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius. Na svet sa ale už teraz dostali prvé informácie naznačujúce, čo asi tak zhruba môžeme očakávať. Ako základ poslúži úplne nová platforma, ktorú v Toyote nazývajú Toyota New Global Architecture (skrátene TNGA). Vďaka tomu má byť hmotnosť zhruba o dvadsať percent nižšia, čo samozrejme zníži spotrebu paliva.

K nižšej spotrebe prispeje aj nová hybridná pohonná jednotka používajúca nový benzínový motor, ktorý bude vôbec tým najefektívnejším, čo zatiaľ Toyota svojim zákazníkom ponúkla. Oproti súčasnej jednotke by sa mal dostať s účinnosťou na štyridsať percent, respektíve jeho spotreba sa zlepší o osem percent.

Ďalšie komponenty hybridného pohonného ústrojenstva budú menšie, ľahšie a lacnejšie. Očakáva sa tiež prechod od batérií typu NiMH na modernejšie Li-ion, aj keď v tomto prípade ešte nepadlo definitívne rozhodnutie. Patrí sa doplniť, že Li-ion akumulátory už používa plug-in hybridný Prius a tiež Prius+. Dôvodom, prečo Toyota stále váha s nasadením v novej generácii, je údajne cena. Do úvahy tiež pripadá alternatíva, kedy by si záujemcovia mohli za drahší typ batérií priplatiť.

V neposlednom rade prisľúbuili predstavitelia Toyoty aj výraznú zmenu dizajnu, a to ako vonkajšej karosérie, tak aj interiéru. Nová platforma zaručí nižšie ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti, takže bude štvrtá generácia Priusu športovejšia. A práve túto stránku veci by mal podčiarknuť aj dizajn karosérie.

Zdroj: Automotive News

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY