vytisknout velikost písma Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Nová Toyota Prius bude ľahšia, úspornejšia a športovejšia

Začiatkom budúceho roka by sa mohla predstaviť v poradí už štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius. Na svet sa ale už teraz dostali prvé informácie naznačujúce, čo asi tak zhruba môžeme očakávať. Ako základ poslúži úplne nová platforma, ktorú v Toyote nazývajú Toyota New Global Architecture (skrátene TNGA). Vďaka tomu má byť hmotnosť zhruba o dvadsať percent nižšia, čo samozrejme zníži spotrebu paliva.

K nižšej spotrebe prispeje aj nová hybridná pohonná jednotka používajúca nový benzínový motor, ktorý bude vôbec tým najefektívnejším, čo zatiaľ Toyota svojim zákazníkom ponúkla. Oproti súčasnej jednotke by sa mal dostať s účinnosťou na štyridsať percent, respektíve jeho spotreba sa zlepší o osem percent.

Ďalšie komponenty hybridného pohonného ústrojenstva budú menšie, ľahšie a lacnejšie. Očakáva sa tiež prechod od batérií typu NiMH na modernejšie Li-ion, aj keď v tomto prípade ešte nepadlo definitívne rozhodnutie. Patrí sa doplniť, že Li-ion akumulátory už používa plug-in hybridný Prius a tiež Prius+. Dôvodom, prečo Toyota stále váha s nasadením v novej generácii, je údajne cena. Do úvahy tiež pripadá alternatíva, kedy by si záujemcovia mohli za drahší typ batérií priplatiť.

V neposlednom rade prisľúbuili predstavitelia Toyoty aj výraznú zmenu dizajnu, a to ako vonkajšej karosérie, tak aj interiéru. Nová platforma zaručí nižšie ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti, takže bude štvrtá generácia Priusu športovejšia. A práve túto stránku veci by mal podčiarknuť aj dizajn karosérie.

Zdroj: Automotive News

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY