vytisknout velikost písma Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová generácia Toyoty Hilux sa predstavila už skôr, ale až teraz prichádza automobilka s oficiálnym odhalením európskej verzie. Novinka má byť pohodlnejšia, v interiéri nemá byť príliš vzdialená kategórii SUV, je priestrannejšia a samozrejme tiež úspornejšia.

Toyota Hilux prichádza s novým dizajnom, ktorý si môžete podrobne prezrieť v priloženej fotogalérii. Automobilka ponúka nové disky veľkosti 17 alebo 18 palcov, päť klasických odtieňov a tri nové farby karosérie: Orange Spice, Volcano Red a Hydro Blue.

V interiéri nájdeme nový väčší prístrojový štít, sedempalcový dotykový displej, lepšie materiály a hlavne viac priestoru. Vpredu je o osem milimetrov viac miesta pre hlavu, respektíve o 15 mm viac priestoru pre ramená.

Pohodlnejšie sú aj sedadlá. U dvojitej kabíny sa potom zadní cestujúci môžu tešiť na centimeter navyše v oblasti kolien. Toyota sľubuje aj výrazne lepšie odhlučnenie. Čo sa nákladového priestoru týka, jeho dĺžka narástla na 1645 mm (pôvodne 1544 mm).

Záujemcovia si môžu vybrať na európskych trhoch jeden zo štyroch motorov. K dispozícii je existujúci diesel 2.5 D-4D (75 kW / 102 k, 260 Nm) a dvojica nových naftových agregátov. Ten menší ponúka objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm, silnejší má veľkosť 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Priaznivci benzínu potom môžu siahnuť po motore 2.7 Dual VVT-i (122 kW / 166 k, 245 Nm).

K dispozícii je vylepšená šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá má o 10% skrátený prvý rýchlostný stupeň a o 23% dlhšiu šestku, alternatívou je šesťstupňový automat. Nechýba priraditeľný pohon všetkých kolies a redukcia.

Nový Hilux ponúkne asistent pre zjazd kopcov, asistent rozjazdu do kopca, stabilizáciu prívesu a mnoho ďalšieho. Celkovo má byť nastupujúca generácia odolnejšia (o 20% vyššia torzná tuhosť), schopnejšia v teréne vďaka vylepšenému odpruženiu, užitočnejšia ako ťahač prívesov (zvládne až 3,2 tony), ale zároveň pohodlnejšia.

hilux_01.JPGhilux_02.JPGhilux_03.JPGhilux_04.JPGhilux_05.JPGhilux_06.JPGhilux_07.JPGhilux_08.JPGhilux_09.JPGhilux_10.JPGhilux_11.JPGhilux_16.JPGhilux_12.JPGhilux_13.JPGhilux_15.JPGhilux_14.JPGhilux_17.JPGhilux_18.JPGhilux_19.JPG

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY