vytisknout velikost písma Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová generácia Toyoty Hilux sa predstavila už skôr, ale až teraz prichádza automobilka s oficiálnym odhalením európskej verzie. Novinka má byť pohodlnejšia, v interiéri nemá byť príliš vzdialená kategórii SUV, je priestrannejšia a samozrejme tiež úspornejšia.

Toyota Hilux prichádza s novým dizajnom, ktorý si môžete podrobne prezrieť v priloženej fotogalérii. Automobilka ponúka nové disky veľkosti 17 alebo 18 palcov, päť klasických odtieňov a tri nové farby karosérie: Orange Spice, Volcano Red a Hydro Blue.

V interiéri nájdeme nový väčší prístrojový štít, sedempalcový dotykový displej, lepšie materiály a hlavne viac priestoru. Vpredu je o osem milimetrov viac miesta pre hlavu, respektíve o 15 mm viac priestoru pre ramená.

Pohodlnejšie sú aj sedadlá. U dvojitej kabíny sa potom zadní cestujúci môžu tešiť na centimeter navyše v oblasti kolien. Toyota sľubuje aj výrazne lepšie odhlučnenie. Čo sa nákladového priestoru týka, jeho dĺžka narástla na 1645 mm (pôvodne 1544 mm).

Záujemcovia si môžu vybrať na európskych trhoch jeden zo štyroch motorov. K dispozícii je existujúci diesel 2.5 D-4D (75 kW / 102 k, 260 Nm) a dvojica nových naftových agregátov. Ten menší ponúka objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm, silnejší má veľkosť 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Priaznivci benzínu potom môžu siahnuť po motore 2.7 Dual VVT-i (122 kW / 166 k, 245 Nm).

K dispozícii je vylepšená šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá má o 10% skrátený prvý rýchlostný stupeň a o 23% dlhšiu šestku, alternatívou je šesťstupňový automat. Nechýba priraditeľný pohon všetkých kolies a redukcia.

Nový Hilux ponúkne asistent pre zjazd kopcov, asistent rozjazdu do kopca, stabilizáciu prívesu a mnoho ďalšieho. Celkovo má byť nastupujúca generácia odolnejšia (o 20% vyššia torzná tuhosť), schopnejšia v teréne vďaka vylepšenému odpruženiu, užitočnejšia ako ťahač prívesov (zvládne až 3,2 tony), ale zároveň pohodlnejšia.

hilux_01.JPGhilux_02.JPGhilux_03.JPGhilux_04.JPGhilux_05.JPGhilux_06.JPGhilux_07.JPGhilux_08.JPGhilux_09.JPGhilux_10.JPGhilux_11.JPGhilux_16.JPGhilux_12.JPGhilux_13.JPGhilux_15.JPGhilux_14.JPGhilux_17.JPGhilux_18.JPGhilux_19.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY