vytisknout velikost písma Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová generácia Toyoty Hilux sa predstavila už skôr, ale až teraz prichádza automobilka s oficiálnym odhalením európskej verzie. Novinka má byť pohodlnejšia, v interiéri nemá byť príliš vzdialená kategórii SUV, je priestrannejšia a samozrejme tiež úspornejšia.

Toyota Hilux prichádza s novým dizajnom, ktorý si môžete podrobne prezrieť v priloženej fotogalérii. Automobilka ponúka nové disky veľkosti 17 alebo 18 palcov, päť klasických odtieňov a tri nové farby karosérie: Orange Spice, Volcano Red a Hydro Blue.

V interiéri nájdeme nový väčší prístrojový štít, sedempalcový dotykový displej, lepšie materiály a hlavne viac priestoru. Vpredu je o osem milimetrov viac miesta pre hlavu, respektíve o 15 mm viac priestoru pre ramená.

Pohodlnejšie sú aj sedadlá. U dvojitej kabíny sa potom zadní cestujúci môžu tešiť na centimeter navyše v oblasti kolien. Toyota sľubuje aj výrazne lepšie odhlučnenie. Čo sa nákladového priestoru týka, jeho dĺžka narástla na 1645 mm (pôvodne 1544 mm).

Záujemcovia si môžu vybrať na európskych trhoch jeden zo štyroch motorov. K dispozícii je existujúci diesel 2.5 D-4D (75 kW / 102 k, 260 Nm) a dvojica nových naftových agregátov. Ten menší ponúka objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm, silnejší má veľkosť 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Priaznivci benzínu potom môžu siahnuť po motore 2.7 Dual VVT-i (122 kW / 166 k, 245 Nm).

K dispozícii je vylepšená šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá má o 10% skrátený prvý rýchlostný stupeň a o 23% dlhšiu šestku, alternatívou je šesťstupňový automat. Nechýba priraditeľný pohon všetkých kolies a redukcia.

Nový Hilux ponúkne asistent pre zjazd kopcov, asistent rozjazdu do kopca, stabilizáciu prívesu a mnoho ďalšieho. Celkovo má byť nastupujúca generácia odolnejšia (o 20% vyššia torzná tuhosť), schopnejšia v teréne vďaka vylepšenému odpruženiu, užitočnejšia ako ťahač prívesov (zvládne až 3,2 tony), ale zároveň pohodlnejšia.

hilux_01.JPGhilux_02.JPGhilux_03.JPGhilux_04.JPGhilux_05.JPGhilux_06.JPGhilux_07.JPGhilux_08.JPGhilux_09.JPGhilux_10.JPGhilux_11.JPGhilux_16.JPGhilux_12.JPGhilux_13.JPGhilux_15.JPGhilux_14.JPGhilux_17.JPGhilux_18.JPGhilux_19.JPG

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY