vytisknout velikost písma Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová generácia Toyoty Hilux sa predstavila už skôr, ale až teraz prichádza automobilka s oficiálnym odhalením európskej verzie. Novinka má byť pohodlnejšia, v interiéri nemá byť príliš vzdialená kategórii SUV, je priestrannejšia a samozrejme tiež úspornejšia.

Toyota Hilux prichádza s novým dizajnom, ktorý si môžete podrobne prezrieť v priloženej fotogalérii. Automobilka ponúka nové disky veľkosti 17 alebo 18 palcov, päť klasických odtieňov a tri nové farby karosérie: Orange Spice, Volcano Red a Hydro Blue.

V interiéri nájdeme nový väčší prístrojový štít, sedempalcový dotykový displej, lepšie materiály a hlavne viac priestoru. Vpredu je o osem milimetrov viac miesta pre hlavu, respektíve o 15 mm viac priestoru pre ramená.

Pohodlnejšie sú aj sedadlá. U dvojitej kabíny sa potom zadní cestujúci môžu tešiť na centimeter navyše v oblasti kolien. Toyota sľubuje aj výrazne lepšie odhlučnenie. Čo sa nákladového priestoru týka, jeho dĺžka narástla na 1645 mm (pôvodne 1544 mm).

Záujemcovia si môžu vybrať na európskych trhoch jeden zo štyroch motorov. K dispozícii je existujúci diesel 2.5 D-4D (75 kW / 102 k, 260 Nm) a dvojica nových naftových agregátov. Ten menší ponúka objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm, silnejší má veľkosť 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Priaznivci benzínu potom môžu siahnuť po motore 2.7 Dual VVT-i (122 kW / 166 k, 245 Nm).

K dispozícii je vylepšená šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá má o 10% skrátený prvý rýchlostný stupeň a o 23% dlhšiu šestku, alternatívou je šesťstupňový automat. Nechýba priraditeľný pohon všetkých kolies a redukcia.

Nový Hilux ponúkne asistent pre zjazd kopcov, asistent rozjazdu do kopca, stabilizáciu prívesu a mnoho ďalšieho. Celkovo má byť nastupujúca generácia odolnejšia (o 20% vyššia torzná tuhosť), schopnejšia v teréne vďaka vylepšenému odpruženiu, užitočnejšia ako ťahač prívesov (zvládne až 3,2 tony), ale zároveň pohodlnejšia.

hilux_01.JPGhilux_02.JPGhilux_03.JPGhilux_04.JPGhilux_05.JPGhilux_06.JPGhilux_07.JPGhilux_08.JPGhilux_09.JPGhilux_10.JPGhilux_11.JPGhilux_16.JPGhilux_12.JPGhilux_13.JPGhilux_15.JPGhilux_14.JPGhilux_17.JPGhilux_18.JPGhilux_19.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY