vytisknout velikost písma Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová Toyota Hilux predstavená tiež v európskom prevedení

Nová generácia Toyoty Hilux sa predstavila už skôr, ale až teraz prichádza automobilka s oficiálnym odhalením európskej verzie. Novinka má byť pohodlnejšia, v interiéri nemá byť príliš vzdialená kategórii SUV, je priestrannejšia a samozrejme tiež úspornejšia.

Toyota Hilux prichádza s novým dizajnom, ktorý si môžete podrobne prezrieť v priloženej fotogalérii. Automobilka ponúka nové disky veľkosti 17 alebo 18 palcov, päť klasických odtieňov a tri nové farby karosérie: Orange Spice, Volcano Red a Hydro Blue.

V interiéri nájdeme nový väčší prístrojový štít, sedempalcový dotykový displej, lepšie materiály a hlavne viac priestoru. Vpredu je o osem milimetrov viac miesta pre hlavu, respektíve o 15 mm viac priestoru pre ramená.

Pohodlnejšie sú aj sedadlá. U dvojitej kabíny sa potom zadní cestujúci môžu tešiť na centimeter navyše v oblasti kolien. Toyota sľubuje aj výrazne lepšie odhlučnenie. Čo sa nákladového priestoru týka, jeho dĺžka narástla na 1645 mm (pôvodne 1544 mm).

Záujemcovia si môžu vybrať na európskych trhoch jeden zo štyroch motorov. K dispozícii je existujúci diesel 2.5 D-4D (75 kW / 102 k, 260 Nm) a dvojica nových naftových agregátov. Ten menší ponúka objem 2,4 litra a výkon 110 kW (150 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm, silnejší má veľkosť 2,8 litra a parametre 130 kW (177 k) a 450 Nm. Priaznivci benzínu potom môžu siahnuť po motore 2.7 Dual VVT-i (122 kW / 166 k, 245 Nm).

K dispozícii je vylepšená šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá má o 10% skrátený prvý rýchlostný stupeň a o 23% dlhšiu šestku, alternatívou je šesťstupňový automat. Nechýba priraditeľný pohon všetkých kolies a redukcia.

Nový Hilux ponúkne asistent pre zjazd kopcov, asistent rozjazdu do kopca, stabilizáciu prívesu a mnoho ďalšieho. Celkovo má byť nastupujúca generácia odolnejšia (o 20% vyššia torzná tuhosť), schopnejšia v teréne vďaka vylepšenému odpruženiu, užitočnejšia ako ťahač prívesov (zvládne až 3,2 tony), ale zároveň pohodlnejšia.

hilux_01.JPGhilux_02.JPGhilux_03.JPGhilux_04.JPGhilux_05.JPGhilux_06.JPGhilux_07.JPGhilux_08.JPGhilux_09.JPGhilux_10.JPGhilux_11.JPGhilux_16.JPGhilux_12.JPGhilux_13.JPGhilux_15.JPGhilux_14.JPGhilux_17.JPGhilux_18.JPGhilux_19.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY