vytisknout velikost písma Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: Prvý tabuľkový súboj

Autosalón v Ženeve ponúkol možnosť si vo väčšom pokoji prezrieť novú Škodu Superb. A tak sme ju využili a vozidlo rovno porovnali s hlavnými konkurentmi.
Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: Prvý tabuľkový súboj

Nová Škoda Superb je dizajnovo veľmi podarené auto, ale to už asi viete. Za pozornosť stoja predovšetkým proporcie, ktoré sú oveľa vyrovnanejšie, než tomu bolo predtým. Napriek tomu, ako sa dočítate ďalej, by si stále šírka vozidla zaslúžila istú starostlivosť. Teda aspoň pokiaľ sa budeme baviť o šírke inteiréru.

Interiér predstavuje drobné sklamanie. Ťažko sa ubránite dojmu, že sedíte vo zväčšenej Octavii, ktorá bola iba dozdobená lepšími dekormi. Všetko ale berte ako predbežné hodnotenie, definitívne závery si necháme až na klasický test. Teraz nás zaujímajú vnútorné rozmery, s ktorými by nový Superb rozhodne problémy mať nemal.

Čo sa kufra týka, tam nakoniec rozdiel v porovnaní s konkurentmi v podobe Passatu sedan a Fordu Mondea s karosériou liftback tak dramatický nie je. Dĺžku ložnej plochy majú všetky tri autá rovnakú, šírka kufra je v Superbe zhodná s tým, čo ponúka Passat. A to znamená, že je výrazne užšia než u Mondea. Naproti tomu výškou po plato (roletku) prekoná Superb oboch svojich súperov o dva centimetre.

Ako už bolo povedané, Superb stále trochu bojuje s vnútornou šírkou. V úrovni lakťov vpredu sme mu namerali 150 cm, vzadu o centimeter menej. Passat aj Mondeo sú širšie a to pomerne výrazne. Passat prekoná Superb o štyri centimetre, Mondeo dokonca o šesť.

Presne podľa očakávania ale Superb odpovie pozdĺžnym priestorom. Aj keď si posuniete sedadlo vodiča maximálne vzad, budete na tom stále o centimeter lepšie, než čo ponúkne Mondeo za 178 cm vysokým vodičom. A ak si takto vysoká osoba nastaví sedadlo v Superbu podľa seba, čaká na zadných cestujúcich 32 cm k sedáku. Ten je navyše o dva centimetre dlhší ako v Mondeu aj Passatu.

Inak povedané, nová Škoda Superb stráca v porovnaní s hlavnými konkurentmi len čo do vnútornej šírky, v ostatných smeroch ich prekonáva. Takže tu máme dizajnovo podarené a veľmi priestranné auto. Teraz už zostáva zistiť, ako bude fungovať v praxi bežnej prevádzky. Snáď sa to dozvieme čo najskôr.

Škoda Superb vs. Ford Mondeo liftback vs. Volkswagen Passat sedan
Rozmery (cm) Škoda Superb Ford Mondeo VW Passat
šírka batožinového priestoru 101 112 101
dĺžka batožinového priestoru 113 113 113
výška bat. priestoru (po plato) 55 53 53
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 150 156 154
dĺžka sedákov vpredu 49 49 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 32 21 26
dĺžka sedákov vzadu 49 47 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 149 155 153
výška od sedáku po strop vzadu (bez strešného okna) 99 91 94

10900080_783787605047036_8634780882742318177_o.jpg10955322_783787905047006_4391402242539470622_o.jpg10984588_783787601713703_4740568466776162165_o.jpg11044575_783787618380368_8946053338245134702_o.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY