vytisknout velikost písma Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: Prvý tabuľkový súboj

Autosalón v Ženeve ponúkol možnosť si vo väčšom pokoji prezrieť novú Škodu Superb. A tak sme ju využili a vozidlo rovno porovnali s hlavnými konkurentmi.
Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: Prvý tabuľkový súboj

Nová Škoda Superb je dizajnovo veľmi podarené auto, ale to už asi viete. Za pozornosť stoja predovšetkým proporcie, ktoré sú oveľa vyrovnanejšie, než tomu bolo predtým. Napriek tomu, ako sa dočítate ďalej, by si stále šírka vozidla zaslúžila istú starostlivosť. Teda aspoň pokiaľ sa budeme baviť o šírke inteiréru.

Interiér predstavuje drobné sklamanie. Ťažko sa ubránite dojmu, že sedíte vo zväčšenej Octavii, ktorá bola iba dozdobená lepšími dekormi. Všetko ale berte ako predbežné hodnotenie, definitívne závery si necháme až na klasický test. Teraz nás zaujímajú vnútorné rozmery, s ktorými by nový Superb rozhodne problémy mať nemal.

Čo sa kufra týka, tam nakoniec rozdiel v porovnaní s konkurentmi v podobe Passatu sedan a Fordu Mondea s karosériou liftback tak dramatický nie je. Dĺžku ložnej plochy majú všetky tri autá rovnakú, šírka kufra je v Superbe zhodná s tým, čo ponúka Passat. A to znamená, že je výrazne užšia než u Mondea. Naproti tomu výškou po plato (roletku) prekoná Superb oboch svojich súperov o dva centimetre.

Ako už bolo povedané, Superb stále trochu bojuje s vnútornou šírkou. V úrovni lakťov vpredu sme mu namerali 150 cm, vzadu o centimeter menej. Passat aj Mondeo sú širšie a to pomerne výrazne. Passat prekoná Superb o štyri centimetre, Mondeo dokonca o šesť.

Presne podľa očakávania ale Superb odpovie pozdĺžnym priestorom. Aj keď si posuniete sedadlo vodiča maximálne vzad, budete na tom stále o centimeter lepšie, než čo ponúkne Mondeo za 178 cm vysokým vodičom. A ak si takto vysoká osoba nastaví sedadlo v Superbu podľa seba, čaká na zadných cestujúcich 32 cm k sedáku. Ten je navyše o dva centimetre dlhší ako v Mondeu aj Passatu.

Inak povedané, nová Škoda Superb stráca v porovnaní s hlavnými konkurentmi len čo do vnútornej šírky, v ostatných smeroch ich prekonáva. Takže tu máme dizajnovo podarené a veľmi priestranné auto. Teraz už zostáva zistiť, ako bude fungovať v praxi bežnej prevádzky. Snáď sa to dozvieme čo najskôr.

Škoda Superb vs. Ford Mondeo liftback vs. Volkswagen Passat sedan
Rozmery (cm) Škoda Superb Ford Mondeo VW Passat
šírka batožinového priestoru 101 112 101
dĺžka batožinového priestoru 113 113 113
výška bat. priestoru (po plato) 55 53 53
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 150 156 154
dĺžka sedákov vpredu 49 49 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 32 21 26
dĺžka sedákov vzadu 49 47 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 149 155 153
výška od sedáku po strop vzadu (bez strešného okna) 99 91 94

10900080_783787605047036_8634780882742318177_o.jpg10955322_783787905047006_4391402242539470622_o.jpg10984588_783787601713703_4740568466776162165_o.jpg11044575_783787618380368_8946053338245134702_o.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY