vytisknout velikost písma Nová Škoda Superb nie je len chudobný Passat [prvé jazdné dojmy]

Tretia generácia najväčšej a najdrahšej škodovky konečne dobre vyzerá a dobre jazdí. Vlastnosti limuzíny od nej ale nečakajte.
Nová Škoda Superb nie je len chudobný Passat [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, 1.6 TDI s ním má dosť práce
  2. Ovládateľnosť je lepšia, interiér strohý
  3. Jazdí dobre, ale chýba mu nadšenie
  4. Nová Škoda Superb: Prvý verdikt
  5. Technické údaje
  6. Nová Škoda Superb: Kompletná fotogaléria

V Toskánsku som nikdy v živote nebol. Miestni ale rozprávajú, že takúto zimu tú začiatkom mája ešte nikdy nemali. Takže keď si v piatok ráno na letisku vo Florencii s desivo krátkou dráhou dohadujem testovacieho Superba na prvý deň, zo všetkého najviac sa teším, až si zapnem vyhrievanie sedačiek.

Hlúčik novinárov sa bije o najsilnejší benzínový dvojliter s výkonom 280 koní a tiež o dvojlitrové tédéíčko s automatom, ale ja som trochu takticky siahol po základnej naftovej tisícšesťstovke s manuálnou prevodovkou a na 18" kolesách. Chcel som zistiť, ako bude Superb jazdiť v ľudovej a fleetovej špecifikácii.

Čo sme si hneď všimli

  • Podvozok stratil svoju veľkorysosť a gumovosť
  • Aj napriek tuhšiemu nastaveniu je odpruženie komfortné
  • 18" ráfiky už cítiť, lepšie budú sedemnástky
  • Naftové motory sú počuť možno až príliš
  • Na manuálnu prevodovku sa nesmiete ponáhľať
  • 2.0 TSI 206 kW ide naozaj rýchlo

Napriek tomu sú prakticky všetky testovacie autá vybavené úplne všetkým, čo v katalógu novej Škody Superb nájdete. Ani jedno auto z testovacej flotily tak nezodpovedá položke "cena od 22 tisíc eur". Všetky vozidlá majú minimálne 18" kolesá (to aby pekne vyzerali na fotkách) a vnútri navigáciu a kompletnú bezpečnostnú výbavu vrátane asistenta pre udržanie v jazdnom pruhu a podobne.

skoda superb III (69).jpgskoda superb III (70).jpgskoda superb III (71).jpgToskánske kopce dajú motoru 1.6 TDI zabrať. Pod plynom je hrubý a hlučný, ale pri pokojnom tempe o ňom skoro neviete. Len tá prevodovka by mohla byť presnejšia...

Avšak práve týchto asistentov som sa bál najviac. Niekedy totiž dokážu do riadenia nepríjemne hovoriť a doslova vodiča otravovať. No o ich funkcii som vlastne vôbec nevedel a až adaptívny tempomat ma začal po chvíľke jazdy za nepredvídateľnými talianskymi šoférmi otravovať.

1.6 TDI s ním má dosť práce

To už ale schádzame z diaľnice A1 na prvé okresky. Po prvých zhruba päťdesiatich diaľničných kilometroch si všímam toho, že Škoda Superb je o poriadny kus kultivovanejšia, pokiaľ ide o potlačenie valivého hluku, hučanie vetra a prácu podvozku. Auto je odhlučnené tak dobre, že práve o malej naftovej tisícšesťstovke viete možno až príliš.

K motoru je samozrejme potrebné pristupovať podľa jeho možností, takže od 120 koní výkonu a 250 Nm krútiaceho momentu nemožno očakávať zázraky. Diaľničné stúpanie ale na šestke nezvládne, je potrebné radiť päťku. Pri predbiehaní tak k slovu aj na diaľnici príde štvorka, motor sa musí vytáčať a je nepríjemne hrubý.

Avšak keď sa usadíte v pravom pruhu a budete držať cestovných sto dvadsať až sto tridsať, vlastne o motore vedieť nebudete. Celú dobu som ale vedel o trochu gumovom a drhnúcom radení šesťstupňového manuálu. Uvidíme, ako sa prevodovka bude správať v iných autách, ale nepamätám si, že by mi niekedy v modernej škodovke takto prevodovka drhla cez zuby.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY