vytisknout velikost písma Nová Škoda Superb dostala najpriestrannejší interiér a až 280 koní

Dlho očakávané predstavenie novej Škody Superb je tu. Nastupujúca generácia dostane celú radu "naj", dostane tiež ako prvá Škoda systém DCC, výkon až 280 koní alebo držiak na dáždniky.
Nová Škoda Superb dostala najpriestrannejší interiér a až 280 koní
Zoznam kapitol
  1. Interiér: Najpriestrannejší vo svojej triede, Aj kufor je „naj“
  2. Až 280 koní, naftové biturbo sa ale nedostavilo, Technické údaje
  3. Škoda Superb 2015: Fotogalerie

Nová generácia Škody Superb je tu. Nadväzuje na dve generácie predchádzajúce, ktoré majú na svojom konte dokopy viac ako 700 000 áut predaných od konca roka 2001. Novinka stojí na platforme MQB a v porovnaní s predchodcom má kratší predok, respektíve nižšiu kapotu. Auto je po všetkých stránkach priestrannejšie, čo je dané predovšetkým väčším rázvorom náprav aj rozchodom kolies.

Rázvor sa zväčšil o plných osem centimetrov (na konečných 2841 mm), pričom predný previs bol skrátený o 61 mm. Rozchod kolies vpredu narástol o 39 mm na konečných 1584 mm, rozchod kolies na zadnej náprave pribral 54 mm, čo dohromady dáva 1572 mm.

Su_020.jpgSu_025.jpgSu_029.jpgNový Superb ponúkne kolesá veľkosti 16-19 palcov, 14 farieb karosérie, 4 farebné kombinácie interiéru a 152 prvkov výbavy.

Interiér: Najpriestrannejší vo svojej triede

Škoda Superb sa chváli najpriestrannejším interiérom vo svojej triede. Šírka v úrovni lakťov v prvom rade sedadiel sa zväčšila takmer o štyri centimetre (celkom 1507 mm) a pribudol aj priestor nad hlavou (+ 3 mm). Zadní cestujúci sa môžu tešiť na 157 mm pred svojimi kolenami a aj tu sa zväčšovala šírka interiéru. V úrovni lakťov vzadu ponúkne nový Superb 1520 mm, čo je o 69 mm viac.

Aby toho nebolo málo, zväčšil sa aj priestor nad hlavou vzadu (+ 25 mm). Škoda pridala taktiež možnosť ovládať sedadlo spolujazdca z miesta vpravo vzadu sediaceho cestujúceho. Podobne ako doteraz, aj v novom Superbe môžu byť na podlahe koberčeky s opierkou chodidiel. Prvýkrát sa v modeli mladoboleslavskej značky objavuje trojzónová klimatizácia.

Aj kufor je „naj“

Ďalšie "naj", ktoré Škoda uvádza v súvislosti s novým Superbom, je kufor. Ten ponúkne v základnom usporiadaní objem 625 litrov, teda o tridsať litrov viac ako tomu je v dosluhujúce verzii. Za príplatok bude možné sklápať zadné operadlá tlačidlom zo kufra, pričom po sklopení dostanete 1760 litrov. Po sklopení sedadla spolujazdca zvládne nový Superb odviezť až 3,1 m dlhý predmet.

Škoda opäť prezentuje rad takzvaných "simply clever" prvkov. Áno, pod viečkom nádrže je škrabka na ľad, ale nájdu sa aj sofistikovanejšie záležitosti. Tak napríklad bude možné otvárať piate dvere mávnutím nohy pod zadným nárazníkom, v ponuke je aj manuálne sklopné ťažné zariadenie, infotainment Colmubus je možné ovládať diaľkovo z rôznych zariadení pripojených cez Wi-Fi a za zmienku stojí tiež držiak na tablet alebo zásuvka na 230 V pre zadných cestujúcich. Celkom obsahuje zoznam chytrých riešení pre nový Superb 23 položiek.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY