vytisknout velikost písma Nová Škoda Superb dostala najpriestrannejší interiér a až 280 koní

Dlho očakávané predstavenie novej Škody Superb je tu. Nastupujúca generácia dostane celú radu "naj", dostane tiež ako prvá Škoda systém DCC, výkon až 280 koní alebo držiak na dáždniky.
Nová Škoda Superb dostala najpriestrannejší interiér a až 280 koní
Zoznam kapitol
  1. Interiér: Najpriestrannejší vo svojej triede, Aj kufor je „naj“
  2. Až 280 koní, naftové biturbo sa ale nedostavilo, Technické údaje
  3. Škoda Superb 2015: Fotogalerie

Nová generácia Škody Superb je tu. Nadväzuje na dve generácie predchádzajúce, ktoré majú na svojom konte dokopy viac ako 700 000 áut predaných od konca roka 2001. Novinka stojí na platforme MQB a v porovnaní s predchodcom má kratší predok, respektíve nižšiu kapotu. Auto je po všetkých stránkach priestrannejšie, čo je dané predovšetkým väčším rázvorom náprav aj rozchodom kolies.

Rázvor sa zväčšil o plných osem centimetrov (na konečných 2841 mm), pričom predný previs bol skrátený o 61 mm. Rozchod kolies vpredu narástol o 39 mm na konečných 1584 mm, rozchod kolies na zadnej náprave pribral 54 mm, čo dohromady dáva 1572 mm.

Su_020.jpgSu_025.jpgSu_029.jpgNový Superb ponúkne kolesá veľkosti 16-19 palcov, 14 farieb karosérie, 4 farebné kombinácie interiéru a 152 prvkov výbavy.

Interiér: Najpriestrannejší vo svojej triede

Škoda Superb sa chváli najpriestrannejším interiérom vo svojej triede. Šírka v úrovni lakťov v prvom rade sedadiel sa zväčšila takmer o štyri centimetre (celkom 1507 mm) a pribudol aj priestor nad hlavou (+ 3 mm). Zadní cestujúci sa môžu tešiť na 157 mm pred svojimi kolenami a aj tu sa zväčšovala šírka interiéru. V úrovni lakťov vzadu ponúkne nový Superb 1520 mm, čo je o 69 mm viac.

Aby toho nebolo málo, zväčšil sa aj priestor nad hlavou vzadu (+ 25 mm). Škoda pridala taktiež možnosť ovládať sedadlo spolujazdca z miesta vpravo vzadu sediaceho cestujúceho. Podobne ako doteraz, aj v novom Superbe môžu byť na podlahe koberčeky s opierkou chodidiel. Prvýkrát sa v modeli mladoboleslavskej značky objavuje trojzónová klimatizácia.

Aj kufor je „naj“

Ďalšie "naj", ktoré Škoda uvádza v súvislosti s novým Superbom, je kufor. Ten ponúkne v základnom usporiadaní objem 625 litrov, teda o tridsať litrov viac ako tomu je v dosluhujúce verzii. Za príplatok bude možné sklápať zadné operadlá tlačidlom zo kufra, pričom po sklopení dostanete 1760 litrov. Po sklopení sedadla spolujazdca zvládne nový Superb odviezť až 3,1 m dlhý predmet.

Škoda opäť prezentuje rad takzvaných "simply clever" prvkov. Áno, pod viečkom nádrže je škrabka na ľad, ale nájdu sa aj sofistikovanejšie záležitosti. Tak napríklad bude možné otvárať piate dvere mávnutím nohy pod zadným nárazníkom, v ponuke je aj manuálne sklopné ťažné zariadenie, infotainment Colmubus je možné ovládať diaľkovo z rôznych zariadení pripojených cez Wi-Fi a za zmienku stojí tiež držiak na tablet alebo zásuvka na 230 V pre zadných cestujúcich. Celkom obsahuje zoznam chytrých riešení pre nový Superb 23 položiek.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY