vytisknout velikost písma Nová Škoda Superb dostala najpriestrannejší interiér a až 280 koní

Dlho očakávané predstavenie novej Škody Superb je tu. Nastupujúca generácia dostane celú radu "naj", dostane tiež ako prvá Škoda systém DCC, výkon až 280 koní alebo držiak na dáždniky.
Nová Škoda Superb dostala najpriestrannejší interiér a až 280 koní
Zoznam kapitol
  1. Interiér: Najpriestrannejší vo svojej triede, Aj kufor je „naj“
  2. Až 280 koní, naftové biturbo sa ale nedostavilo, Technické údaje
  3. Škoda Superb 2015: Fotogalerie

Nová generácia Škody Superb je tu. Nadväzuje na dve generácie predchádzajúce, ktoré majú na svojom konte dokopy viac ako 700 000 áut predaných od konca roka 2001. Novinka stojí na platforme MQB a v porovnaní s predchodcom má kratší predok, respektíve nižšiu kapotu. Auto je po všetkých stránkach priestrannejšie, čo je dané predovšetkým väčším rázvorom náprav aj rozchodom kolies.

Rázvor sa zväčšil o plných osem centimetrov (na konečných 2841 mm), pričom predný previs bol skrátený o 61 mm. Rozchod kolies vpredu narástol o 39 mm na konečných 1584 mm, rozchod kolies na zadnej náprave pribral 54 mm, čo dohromady dáva 1572 mm.

Su_020.jpgSu_025.jpgSu_029.jpgNový Superb ponúkne kolesá veľkosti 16-19 palcov, 14 farieb karosérie, 4 farebné kombinácie interiéru a 152 prvkov výbavy.

Interiér: Najpriestrannejší vo svojej triede

Škoda Superb sa chváli najpriestrannejším interiérom vo svojej triede. Šírka v úrovni lakťov v prvom rade sedadiel sa zväčšila takmer o štyri centimetre (celkom 1507 mm) a pribudol aj priestor nad hlavou (+ 3 mm). Zadní cestujúci sa môžu tešiť na 157 mm pred svojimi kolenami a aj tu sa zväčšovala šírka interiéru. V úrovni lakťov vzadu ponúkne nový Superb 1520 mm, čo je o 69 mm viac.

Aby toho nebolo málo, zväčšil sa aj priestor nad hlavou vzadu (+ 25 mm). Škoda pridala taktiež možnosť ovládať sedadlo spolujazdca z miesta vpravo vzadu sediaceho cestujúceho. Podobne ako doteraz, aj v novom Superbe môžu byť na podlahe koberčeky s opierkou chodidiel. Prvýkrát sa v modeli mladoboleslavskej značky objavuje trojzónová klimatizácia.

Aj kufor je „naj“

Ďalšie "naj", ktoré Škoda uvádza v súvislosti s novým Superbom, je kufor. Ten ponúkne v základnom usporiadaní objem 625 litrov, teda o tridsať litrov viac ako tomu je v dosluhujúce verzii. Za príplatok bude možné sklápať zadné operadlá tlačidlom zo kufra, pričom po sklopení dostanete 1760 litrov. Po sklopení sedadla spolujazdca zvládne nový Superb odviezť až 3,1 m dlhý predmet.

Škoda opäť prezentuje rad takzvaných "simply clever" prvkov. Áno, pod viečkom nádrže je škrabka na ľad, ale nájdu sa aj sofistikovanejšie záležitosti. Tak napríklad bude možné otvárať piate dvere mávnutím nohy pod zadným nárazníkom, v ponuke je aj manuálne sklopné ťažné zariadenie, infotainment Colmubus je možné ovládať diaľkovo z rôznych zariadení pripojených cez Wi-Fi a za zmienku stojí tiež držiak na tablet alebo zásuvka na 230 V pre zadných cestujúcich. Celkom obsahuje zoznam chytrých riešení pre nový Superb 23 položiek.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY