vytisknout velikost písma Nová Škoda Superb bude aj plug-in hybrid. Pôjde za liter a pol na sto

Nová Škoda Superb bude aj plug-in hybrid. Pôjde za liter a pol na sto

V roku 2016 by sa mala predstaviť nová generácia Škody Superb. Pod kapotou bude mať vôbec prvýkrát hybridný pohon a akumulátory, ktoré si budete môcť nabíjať doma zo zásuvky. Plug-in hybridný pohon si Superb s najväčšou pravdepodobnosťou požičia bez veľkých zmien od nového Passatu.

K pohonu by tak slúžila preplňovaná tisícštyristovka TSI s výkonom 115 kW (156 k) a k nej pripojený elektromotor s výkonom 80 kW (109 k). Celkový výkon hybridnej sústavy Passatu dosahuje hodnoty 155 kW (211 k) a nemáme dôvod sa domnievať, že by tomu pri Škode Superb bolo inak.

VW Passat plug-in hybrid má vraj dojazd len na elektrinu až 50 km, takže očakávajte veľmi podobnú hodnotu aj v prípade škodovky. Kombinovaná spotreba by potom mohla dosahovať hodnoty okolo 1,5 l/100 km a emisie CO2 asi 35 g/km. Samozrejme len v homologizačnom cykle, ku ktorému hybridy a elektromobily podľa pravidiel nastupujú s plne nabitými batériami.

Nový Superb sa od súčasnej generácie dosť odlíši, očakávajte inšpiráciu hlavne v štúdii Škoda VisionC. Zmizne vraj zaujímavé dvojité otváranie kufra, šesťvalec 3,6 l bude nahradený motorom 2.0 TSI a určite príde aj dvoma turbami preplňovaný motor 2.0 TDI bi-turbo, ktorý sa predstavil v novom Passatu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY