vytisknout velikost písma Nová Škoda Octavia RS je tu. Zvládne až 248 km/h

Na svete sú všetky dôležité informácie týkajúce sa Škody Octavia RS novej generácie. Ako automobilka sľúbila, tak sa aj stalo. Pôjde o najrýchlejší Octaviu vôbec.
Nová Škoda Octavia RS je tu. Zvládne až 248 km/h

S predstihom zverejnila mladoboleslavská automobilka všetky podrobnosti týkajúce sa novej generácie Škody Octavia RS, ktorá sa svetu oficiálne predstaví 10. júla v Goodwoode. Údajne sa máme na čo tešiť. Predstavitelia automobilky o novej "ereske" hovoria ako o dokonalom aute pre všedný deň i voľný čas, ktoré kombinuje maximálny výkon, najmodernejšiu techniku ​​a vysokú úžitkovú hodnotu.

Rovnako ako tomu bolo predtým, aj nová generácia sa bude ponúkať v prevedení s benzínovým i naftovým motorom. Dvojlitrové TSI je naladené na 220 koní, čo v praxi znamená zrýchlenie z nuly na stovku za 6,8 s a v kombinácii s manuálnou prevodovkou aj maximálnu rýchlosť 248 km/h. Naftová alternatíva ponúkne 184 koní, stovku zdolá za 8,1 s a maximálnu rýchlosť má opäť v kombinácii s manuálnou prevodovkou hodnotu 232 km/h.

octavia_rs_2.jpgoctavia_rs_1.jpg 
Nová Octavia RS dostala športový nárazník a dozadu dve koncovky výfuku. Na výber budú štyri rôzne sady kolies o veľkosti 17 - 19 palcov.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nové RS výkonnejšie a zároveň výrobca sľubuje o devätnásť percent nižšiu spotrebu. V sériovej výbave nájdeme štart / stop systém a systém rekuperácie brzdnej energie. Ako už ste asi pochopili, okrem manuálnej prevodovky je na želanie možné pridať dvojspojkovú DSG, ktorá je taktiež šesťstupňová.

Veľká pozornosť bola kladená na vývoj podvozku. Oproti štandardnej verzii má nové RS nižšiu svetlú výšku o 12 mm v prípade liftbacku, pri kombi to je ešte o jeden milimeter viac. Na zadnej náprave je novo vyvinuté viacprvkové zavesenie, vpredu McPherson s trojuholníkovými spodnými ramenami. Na rozdiel od Golfu GTI sa Octavia RS musí zaobísť bez samosvorného diferenciálu, ktorý je tu nahradený iba elektronickou pomôckou XDS integrovanou do stabilizácie ESC.

octavia_rs_4.jpgoctavia_rs_5.jpg 
Ponuka zostáva rovnaká. Záujemcovia si budú môcť vyberať medzi karosériou kombi a liftback, respektíve medzi benzínovým a dieselovým motorom.

Predaj odštartuje krátko po premiére v Goodwoode. Stane sa tak presne 12. júla pri príležitosti štartu štyridsiateho ročníka Rally Bohemia.

 Škoda Octavia RS 2. generáciaŠkoda Octavia RS 3. generácia
Max. výkon200 k220 k
Zrýchlenie 0-100 km/h7,2 s6,8 s
Max. rýchlosť (s man.)242 km/h248 km/h
 Škoda Octavia RS TDI 2. generácia
Škoda Octavia RS TDI 3. generácia
Max. výkon170 k184 k
Zrýchlenie 0-100 km/h8,3 s8,1 s
Max. rýchlosť (s man.)226 km/h232 km/h

 

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY