vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia III konečne odhalená. Pozrite sa na prvé fotky celého auta

Po týždňoch špionážnych fotiek, skíc a tajomných upútaviek automobilka Škoda konečne odhaľuje finálnu podobu novej Fabie.
Nová Škoda Fabia III konečne odhalená. Pozrite sa na prvé fotky celého auta

Čakanie je u konca, Škoda oficiálne odhaľuje vzhľad tretej generácie modelu Fabia. Výroba začne už koncom augusta, svetová premiéra sa uskutoční na autosalóne v Paríži a auto dorazí k prvým zákazníkom ešte pred koncom roka.

Nová Škoda Fabia III přední pohled.jpgNová Škoda Fabia III zadní pohled.jpgPrvé dve fotografie celého vozidla ukazujú sľubovaný posun v proporciách aj ostro rezané línie; dizajnér Kabaň hovorí o "kryštalických prvkoch"

Automobilka pri odhaľovaní nového modelu pokračuje v tradične pozvoľnom uvoľňovaní informácií a fotografií, takže kompletné technické údaje ani veľkú galériu oficiálnych snímok ešte dnes nečakajte. Všeličo podstatného o novej Fabii už ale vieme.

Nižšia, širšia, ľahšia

Nová Škoda Fabia III bude o kúsok kratšia (-8 mm), nižšia (-31 mm) a širšia (+90 mm​​), bude mať aj väčší rázvor (+5 mm) a má byť vraj aj ľahšia. Podľa dostupných informácií má nová Fabia v základnom prevedení vážiť o 65 kg menej ako doterajší model.

Aj základný trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) by tak mohol do mesta stačiť, silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) potom už bude vyložený športovec. Ale teraz vážne, čaká sa aj modernizovaný motor 1.2 TSI s výkonom 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedemstupňový automat DSG bude k dispozícii pre motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), inak dostanete štandardne päťstupňový manuál.

Do roka aj Greenline

Diesely zastúpi nový celohliníkový trojvalec 1.4 TDI s výkonmi od 55 do 77 kW (75 až 105 koní). Verzia Greenline, ktorá dorazí približne o rok, má spotrebovať len 3,1 l/100 km. Pravdivosť tejto hodnoty veľmi radi overíme v redakčnom teste.

Nová Fabia chce byť zaujímavejšia pre mladých zákazníkov. Preto ponúkne širšie možnosti individualizácie, než bolo doteraz zvykom. Zákazníci budú vyberať z 15 odtieňov karosérie a k tomu rôzne farebné prevedenia strechy, kolies a zrkadiel. Vyššie verzie výbavy dostanú okrem iného systém MirrorLink, ktorý umožní "zrkadliť" displej chytrého mobilu na displeji palubného systému.

Hoci základná verzia nebude mať klimatizáciu ani elektrické ovládanie okien, Škoda vraj pripraví výhodný paket, ktorý tieto dnes už samozrejmé položky pridá za veľmi akceptovateľný príplatok. Na čitateľskom fóre už ale majú jasno v tom, či Fabia III bude mať škrabku. Otázkou teraz zostáva kľúčová položka "cena od ...", ale na jej zverejnenie si musíme ešte počkať.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY