vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia III konečne odhalená. Pozrite sa na prvé fotky celého auta

Po týždňoch špionážnych fotiek, skíc a tajomných upútaviek automobilka Škoda konečne odhaľuje finálnu podobu novej Fabie.
Nová Škoda Fabia III konečne odhalená. Pozrite sa na prvé fotky celého auta

Čakanie je u konca, Škoda oficiálne odhaľuje vzhľad tretej generácie modelu Fabia. Výroba začne už koncom augusta, svetová premiéra sa uskutoční na autosalóne v Paríži a auto dorazí k prvým zákazníkom ešte pred koncom roka.

Nová Škoda Fabia III přední pohled.jpgNová Škoda Fabia III zadní pohled.jpgPrvé dve fotografie celého vozidla ukazujú sľubovaný posun v proporciách aj ostro rezané línie; dizajnér Kabaň hovorí o "kryštalických prvkoch"

Automobilka pri odhaľovaní nového modelu pokračuje v tradične pozvoľnom uvoľňovaní informácií a fotografií, takže kompletné technické údaje ani veľkú galériu oficiálnych snímok ešte dnes nečakajte. Všeličo podstatného o novej Fabii už ale vieme.

Nižšia, širšia, ľahšia

Nová Škoda Fabia III bude o kúsok kratšia (-8 mm), nižšia (-31 mm) a širšia (+90 mm​​), bude mať aj väčší rázvor (+5 mm) a má byť vraj aj ľahšia. Podľa dostupných informácií má nová Fabia v základnom prevedení vážiť o 65 kg menej ako doterajší model.

Aj základný trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) by tak mohol do mesta stačiť, silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) potom už bude vyložený športovec. Ale teraz vážne, čaká sa aj modernizovaný motor 1.2 TSI s výkonom 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedemstupňový automat DSG bude k dispozícii pre motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), inak dostanete štandardne päťstupňový manuál.

Do roka aj Greenline

Diesely zastúpi nový celohliníkový trojvalec 1.4 TDI s výkonmi od 55 do 77 kW (75 až 105 koní). Verzia Greenline, ktorá dorazí približne o rok, má spotrebovať len 3,1 l/100 km. Pravdivosť tejto hodnoty veľmi radi overíme v redakčnom teste.

Nová Fabia chce byť zaujímavejšia pre mladých zákazníkov. Preto ponúkne širšie možnosti individualizácie, než bolo doteraz zvykom. Zákazníci budú vyberať z 15 odtieňov karosérie a k tomu rôzne farebné prevedenia strechy, kolies a zrkadiel. Vyššie verzie výbavy dostanú okrem iného systém MirrorLink, ktorý umožní "zrkadliť" displej chytrého mobilu na displeji palubného systému.

Hoci základná verzia nebude mať klimatizáciu ani elektrické ovládanie okien, Škoda vraj pripraví výhodný paket, ktorý tieto dnes už samozrejmé položky pridá za veľmi akceptovateľný príplatok. Na čitateľskom fóre už ale majú jasno v tom, či Fabia III bude mať škrabku. Otázkou teraz zostáva kľúčová položka "cena od ...", ale na jej zverejnenie si musíme ešte počkať.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY