vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia III konečne odhalená. Pozrite sa na prvé fotky celého auta

Po týždňoch špionážnych fotiek, skíc a tajomných upútaviek automobilka Škoda konečne odhaľuje finálnu podobu novej Fabie.
Nová Škoda Fabia III konečne odhalená. Pozrite sa na prvé fotky celého auta

Čakanie je u konca, Škoda oficiálne odhaľuje vzhľad tretej generácie modelu Fabia. Výroba začne už koncom augusta, svetová premiéra sa uskutoční na autosalóne v Paríži a auto dorazí k prvým zákazníkom ešte pred koncom roka.

Nová Škoda Fabia III přední pohled.jpgNová Škoda Fabia III zadní pohled.jpgPrvé dve fotografie celého vozidla ukazujú sľubovaný posun v proporciách aj ostro rezané línie; dizajnér Kabaň hovorí o "kryštalických prvkoch"

Automobilka pri odhaľovaní nového modelu pokračuje v tradične pozvoľnom uvoľňovaní informácií a fotografií, takže kompletné technické údaje ani veľkú galériu oficiálnych snímok ešte dnes nečakajte. Všeličo podstatného o novej Fabii už ale vieme.

Nižšia, širšia, ľahšia

Nová Škoda Fabia III bude o kúsok kratšia (-8 mm), nižšia (-31 mm) a širšia (+90 mm​​), bude mať aj väčší rázvor (+5 mm) a má byť vraj aj ľahšia. Podľa dostupných informácií má nová Fabia v základnom prevedení vážiť o 65 kg menej ako doterajší model.

Aj základný trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) by tak mohol do mesta stačiť, silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) potom už bude vyložený športovec. Ale teraz vážne, čaká sa aj modernizovaný motor 1.2 TSI s výkonom 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedemstupňový automat DSG bude k dispozícii pre motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), inak dostanete štandardne päťstupňový manuál.

Do roka aj Greenline

Diesely zastúpi nový celohliníkový trojvalec 1.4 TDI s výkonmi od 55 do 77 kW (75 až 105 koní). Verzia Greenline, ktorá dorazí približne o rok, má spotrebovať len 3,1 l/100 km. Pravdivosť tejto hodnoty veľmi radi overíme v redakčnom teste.

Nová Fabia chce byť zaujímavejšia pre mladých zákazníkov. Preto ponúkne širšie možnosti individualizácie, než bolo doteraz zvykom. Zákazníci budú vyberať z 15 odtieňov karosérie a k tomu rôzne farebné prevedenia strechy, kolies a zrkadiel. Vyššie verzie výbavy dostanú okrem iného systém MirrorLink, ktorý umožní "zrkadliť" displej chytrého mobilu na displeji palubného systému.

Hoci základná verzia nebude mať klimatizáciu ani elektrické ovládanie okien, Škoda vraj pripraví výhodný paket, ktorý tieto dnes už samozrejmé položky pridá za veľmi akceptovateľný príplatok. Na čitateľskom fóre už ale majú jasno v tom, či Fabia III bude mať škrabku. Otázkou teraz zostáva kľúčová položka "cena od ...", ale na jej zverejnenie si musíme ešte počkať.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY