vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia III konečne odhalená. Pozrite sa na prvé fotky celého auta

Po týždňoch špionážnych fotiek, skíc a tajomných upútaviek automobilka Škoda konečne odhaľuje finálnu podobu novej Fabie.
Nová Škoda Fabia III konečne odhalená. Pozrite sa na prvé fotky celého auta

Čakanie je u konca, Škoda oficiálne odhaľuje vzhľad tretej generácie modelu Fabia. Výroba začne už koncom augusta, svetová premiéra sa uskutoční na autosalóne v Paríži a auto dorazí k prvým zákazníkom ešte pred koncom roka.

Nová Škoda Fabia III přední pohled.jpgNová Škoda Fabia III zadní pohled.jpgPrvé dve fotografie celého vozidla ukazujú sľubovaný posun v proporciách aj ostro rezané línie; dizajnér Kabaň hovorí o "kryštalických prvkoch"

Automobilka pri odhaľovaní nového modelu pokračuje v tradične pozvoľnom uvoľňovaní informácií a fotografií, takže kompletné technické údaje ani veľkú galériu oficiálnych snímok ešte dnes nečakajte. Všeličo podstatného o novej Fabii už ale vieme.

Nižšia, širšia, ľahšia

Nová Škoda Fabia III bude o kúsok kratšia (-8 mm), nižšia (-31 mm) a širšia (+90 mm​​), bude mať aj väčší rázvor (+5 mm) a má byť vraj aj ľahšia. Podľa dostupných informácií má nová Fabia v základnom prevedení vážiť o 65 kg menej ako doterajší model.

Aj základný trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) by tak mohol do mesta stačiť, silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) potom už bude vyložený športovec. Ale teraz vážne, čaká sa aj modernizovaný motor 1.2 TSI s výkonom 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedemstupňový automat DSG bude k dispozícii pre motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), inak dostanete štandardne päťstupňový manuál.

Do roka aj Greenline

Diesely zastúpi nový celohliníkový trojvalec 1.4 TDI s výkonmi od 55 do 77 kW (75 až 105 koní). Verzia Greenline, ktorá dorazí približne o rok, má spotrebovať len 3,1 l/100 km. Pravdivosť tejto hodnoty veľmi radi overíme v redakčnom teste.

Nová Fabia chce byť zaujímavejšia pre mladých zákazníkov. Preto ponúkne širšie možnosti individualizácie, než bolo doteraz zvykom. Zákazníci budú vyberať z 15 odtieňov karosérie a k tomu rôzne farebné prevedenia strechy, kolies a zrkadiel. Vyššie verzie výbavy dostanú okrem iného systém MirrorLink, ktorý umožní "zrkadliť" displej chytrého mobilu na displeji palubného systému.

Hoci základná verzia nebude mať klimatizáciu ani elektrické ovládanie okien, Škoda vraj pripraví výhodný paket, ktorý tieto dnes už samozrejmé položky pridá za veľmi akceptovateľný príplatok. Na čitateľskom fóre už ale majú jasno v tom, či Fabia III bude mať škrabku. Otázkou teraz zostáva kľúčová položka "cena od ...", ale na jej zverejnenie si musíme ešte počkať.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY