vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia III: Bude takto vyzerať?

Palebná príprava pred odhalením novej generácie populárneho modelu Fabia začína špionážnymi fotkami a skicami finálneho designu.
Nová Škoda Fabia III: Bude takto vyzerať?

Odhalenie každého nového modelu značky Škoda býva v českých a slovenských médiách ostro sledovaným témou. Aj tento rok "budeme mať o čom písať", pretože na jesenný autosalón v Paríži sa chystá premiéra novej generácie vozidla Škoda Fabia.

Koncern si vždy dáva s maskovaním prototypov veľa práce a len málokedy sa stane, že finálny dizajn unikne na verejnosť skôr ako pár dní pred oficiálnou premiérou.

Kolegovia zo stránok Indianautosblog.com si tretiu generáciu Fabie predstavujú tak, ako vidíte na titulnom obrázku. Ich skica vychádza predovšetkým zo snímok maskovaných prototypov, ktoré ste mohli vidieť aj v slovenských médiách. My sa ale domnievame, že Škoda kamuflážou zámerne mätie verejnosť, rovnako ako sa jej to podarilo pred premiérou novej Octavie.

Už z predchádzajúcich správ totiž vyplýva, že dizajn nových škodoviek má byť výraznejší a osobitejší. Aj náš zdroj z automobilky, ktorý chce logicky zostať v anonymite, opisuje predok Fabie ako "úplne iný ako pri Rapide".

Čo zatiaľ vieme?

Volkswagen potvrdil, že nová Škoda Fabia III nevyjde na novej modulárnej platforme MQB, čo by vraj zdvihlo náklady na vývoj a teda aj cenu. Nová Fabia tak bude jazdiť na upravenej platforme PQ25, ktorú používa napríklad Volkswagen Polo a ktorej modifikovanú verziu nájdete aj pod kapotou európskej Škody Rapid.

Zostanú tiež dve karosárske varianty - päťdverový hatchback a päťdverový kombík. Model Roomster zrejme nástupcu nedostane, ale o zachovaní mená sa špekuluje v súvislosti s plánovaným MPV, ktoré by malo byť príbuzné s Volkswagenom Caddy.

Ohľadom motorizácií panuje zhoda predovšetkým v tom, že tentokrát nebude ostrá verzia RS, ktorá sa nepredávala dostatočne dobre. Z bežných motorizácií sa hovorí o trojvalci 1,0 l, ale tiež preplňovanom trojvalci a upravenom motore 1.2 TSI. Naftu má zastúpiť trojvalec 1.2 TDI a štvorvalec 1.6 TDI.

zdroj: indianautosblog.com

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY