vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia III: Bude takto vyzerať?

Palebná príprava pred odhalením novej generácie populárneho modelu Fabia začína špionážnymi fotkami a skicami finálneho designu.
Nová Škoda Fabia III: Bude takto vyzerať?

Odhalenie každého nového modelu značky Škoda býva v českých a slovenských médiách ostro sledovaným témou. Aj tento rok "budeme mať o čom písať", pretože na jesenný autosalón v Paríži sa chystá premiéra novej generácie vozidla Škoda Fabia.

Koncern si vždy dáva s maskovaním prototypov veľa práce a len málokedy sa stane, že finálny dizajn unikne na verejnosť skôr ako pár dní pred oficiálnou premiérou.

Kolegovia zo stránok Indianautosblog.com si tretiu generáciu Fabie predstavujú tak, ako vidíte na titulnom obrázku. Ich skica vychádza predovšetkým zo snímok maskovaných prototypov, ktoré ste mohli vidieť aj v slovenských médiách. My sa ale domnievame, že Škoda kamuflážou zámerne mätie verejnosť, rovnako ako sa jej to podarilo pred premiérou novej Octavie.

Už z predchádzajúcich správ totiž vyplýva, že dizajn nových škodoviek má byť výraznejší a osobitejší. Aj náš zdroj z automobilky, ktorý chce logicky zostať v anonymite, opisuje predok Fabie ako "úplne iný ako pri Rapide".

Čo zatiaľ vieme?

Volkswagen potvrdil, že nová Škoda Fabia III nevyjde na novej modulárnej platforme MQB, čo by vraj zdvihlo náklady na vývoj a teda aj cenu. Nová Fabia tak bude jazdiť na upravenej platforme PQ25, ktorú používa napríklad Volkswagen Polo a ktorej modifikovanú verziu nájdete aj pod kapotou európskej Škody Rapid.

Zostanú tiež dve karosárske varianty - päťdverový hatchback a päťdverový kombík. Model Roomster zrejme nástupcu nedostane, ale o zachovaní mená sa špekuluje v súvislosti s plánovaným MPV, ktoré by malo byť príbuzné s Volkswagenom Caddy.

Ohľadom motorizácií panuje zhoda predovšetkým v tom, že tentokrát nebude ostrá verzia RS, ktorá sa nepredávala dostatočne dobre. Z bežných motorizácií sa hovorí o trojvalci 1,0 l, ale tiež preplňovanom trojvalci a upravenom motore 1.2 TSI. Naftu má zastúpiť trojvalec 1.2 TDI a štvorvalec 1.6 TDI.

zdroj: indianautosblog.com

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY