vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia III: Bude takto vyzerať?

Palebná príprava pred odhalením novej generácie populárneho modelu Fabia začína špionážnymi fotkami a skicami finálneho designu.
Nová Škoda Fabia III: Bude takto vyzerať?

Odhalenie každého nového modelu značky Škoda býva v českých a slovenských médiách ostro sledovaným témou. Aj tento rok "budeme mať o čom písať", pretože na jesenný autosalón v Paríži sa chystá premiéra novej generácie vozidla Škoda Fabia.

Koncern si vždy dáva s maskovaním prototypov veľa práce a len málokedy sa stane, že finálny dizajn unikne na verejnosť skôr ako pár dní pred oficiálnou premiérou.

Kolegovia zo stránok Indianautosblog.com si tretiu generáciu Fabie predstavujú tak, ako vidíte na titulnom obrázku. Ich skica vychádza predovšetkým zo snímok maskovaných prototypov, ktoré ste mohli vidieť aj v slovenských médiách. My sa ale domnievame, že Škoda kamuflážou zámerne mätie verejnosť, rovnako ako sa jej to podarilo pred premiérou novej Octavie.

Už z predchádzajúcich správ totiž vyplýva, že dizajn nových škodoviek má byť výraznejší a osobitejší. Aj náš zdroj z automobilky, ktorý chce logicky zostať v anonymite, opisuje predok Fabie ako "úplne iný ako pri Rapide".

Čo zatiaľ vieme?

Volkswagen potvrdil, že nová Škoda Fabia III nevyjde na novej modulárnej platforme MQB, čo by vraj zdvihlo náklady na vývoj a teda aj cenu. Nová Fabia tak bude jazdiť na upravenej platforme PQ25, ktorú používa napríklad Volkswagen Polo a ktorej modifikovanú verziu nájdete aj pod kapotou európskej Škody Rapid.

Zostanú tiež dve karosárske varianty - päťdverový hatchback a päťdverový kombík. Model Roomster zrejme nástupcu nedostane, ale o zachovaní mená sa špekuluje v súvislosti s plánovaným MPV, ktoré by malo byť príbuzné s Volkswagenom Caddy.

Ohľadom motorizácií panuje zhoda predovšetkým v tom, že tentokrát nebude ostrá verzia RS, ktorá sa nepredávala dostatočne dobre. Z bežných motorizácií sa hovorí o trojvalci 1,0 l, ale tiež preplňovanom trojvalci a upravenom motore 1.2 TSI. Naftu má zastúpiť trojvalec 1.2 TDI a štvorvalec 1.6 TDI.

zdroj: indianautosblog.com

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY