vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Odhaľovanie tretej generácie Škody Fabia pokračuje. Automobilka zverejnila ďalšie informácie týkajúce sa prevažne motorov. Novinka má byť až o 17% úspornejšia ako odstupujúca verzia. Najnižšou spotrebou je 3,1 l/100 km udávaných pre prevedenie GreenLine, ktoré dorazí na trh koncom budúceho roka.

Všetky motory plnia normu Euro 6, štandardom je systém Start/Stop a rekuperácia brzdnej energie. Základom sú dve verzie trojvalca 1.0 MPI. Slabší ponúkne 44 kW (60k), výkonnejší 55 kW (75 k). Alternatívou je potom štvorvalec 1.2 TSI (66 kW alebo 81 kW).

Pri dieseli budú v ponuke figurovať tri varianty motora 1.4 TDI. Ide o trojvalec s blokom valcov vyrobeným z hliníkovej zliatiny. Najslabšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) je určené pre GreenLine. Nad ním budú stáť verzie s maximom 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

GreenLine bude používať okrem najslabšieho dieselu aj pneumatiky so zníženým valivým odporom a upravenou aerodynamikou. Dostať sa má na spotrebu 3,1 l/100 km, respektíve produkciu emisií CO2 by mala dosiahnuť na hodnotu 82 g/km.

Škoda Fabia tretej generácie vsadí taktiež na nízku hmotnosť. Rozdiel bude činiť až 65 kg. Základné prevedenie osadené trojvalcom 1.0 MPI ponúkne pohotovostnú hmotnosť len 980 kg.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY