vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Odhaľovanie tretej generácie Škody Fabia pokračuje. Automobilka zverejnila ďalšie informácie týkajúce sa prevažne motorov. Novinka má byť až o 17% úspornejšia ako odstupujúca verzia. Najnižšou spotrebou je 3,1 l/100 km udávaných pre prevedenie GreenLine, ktoré dorazí na trh koncom budúceho roka.

Všetky motory plnia normu Euro 6, štandardom je systém Start/Stop a rekuperácia brzdnej energie. Základom sú dve verzie trojvalca 1.0 MPI. Slabší ponúkne 44 kW (60k), výkonnejší 55 kW (75 k). Alternatívou je potom štvorvalec 1.2 TSI (66 kW alebo 81 kW).

Pri dieseli budú v ponuke figurovať tri varianty motora 1.4 TDI. Ide o trojvalec s blokom valcov vyrobeným z hliníkovej zliatiny. Najslabšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) je určené pre GreenLine. Nad ním budú stáť verzie s maximom 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

GreenLine bude používať okrem najslabšieho dieselu aj pneumatiky so zníženým valivým odporom a upravenou aerodynamikou. Dostať sa má na spotrebu 3,1 l/100 km, respektíve produkciu emisií CO2 by mala dosiahnuť na hodnotu 82 g/km.

Škoda Fabia tretej generácie vsadí taktiež na nízku hmotnosť. Rozdiel bude činiť až 65 kg. Základné prevedenie osadené trojvalcom 1.0 MPI ponúkne pohotovostnú hmotnosť len 980 kg.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY