vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Odhaľovanie tretej generácie Škody Fabia pokračuje. Automobilka zverejnila ďalšie informácie týkajúce sa prevažne motorov. Novinka má byť až o 17% úspornejšia ako odstupujúca verzia. Najnižšou spotrebou je 3,1 l/100 km udávaných pre prevedenie GreenLine, ktoré dorazí na trh koncom budúceho roka.

Všetky motory plnia normu Euro 6, štandardom je systém Start/Stop a rekuperácia brzdnej energie. Základom sú dve verzie trojvalca 1.0 MPI. Slabší ponúkne 44 kW (60k), výkonnejší 55 kW (75 k). Alternatívou je potom štvorvalec 1.2 TSI (66 kW alebo 81 kW).

Pri dieseli budú v ponuke figurovať tri varianty motora 1.4 TDI. Ide o trojvalec s blokom valcov vyrobeným z hliníkovej zliatiny. Najslabšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) je určené pre GreenLine. Nad ním budú stáť verzie s maximom 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

GreenLine bude používať okrem najslabšieho dieselu aj pneumatiky so zníženým valivým odporom a upravenou aerodynamikou. Dostať sa má na spotrebu 3,1 l/100 km, respektíve produkciu emisií CO2 by mala dosiahnuť na hodnotu 82 g/km.

Škoda Fabia tretej generácie vsadí taktiež na nízku hmotnosť. Rozdiel bude činiť až 65 kg. Základné prevedenie osadené trojvalcom 1.0 MPI ponúkne pohotovostnú hmotnosť len 980 kg.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY