vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Odhaľovanie tretej generácie Škody Fabia pokračuje. Automobilka zverejnila ďalšie informácie týkajúce sa prevažne motorov. Novinka má byť až o 17% úspornejšia ako odstupujúca verzia. Najnižšou spotrebou je 3,1 l/100 km udávaných pre prevedenie GreenLine, ktoré dorazí na trh koncom budúceho roka.

Všetky motory plnia normu Euro 6, štandardom je systém Start/Stop a rekuperácia brzdnej energie. Základom sú dve verzie trojvalca 1.0 MPI. Slabší ponúkne 44 kW (60k), výkonnejší 55 kW (75 k). Alternatívou je potom štvorvalec 1.2 TSI (66 kW alebo 81 kW).

Pri dieseli budú v ponuke figurovať tri varianty motora 1.4 TDI. Ide o trojvalec s blokom valcov vyrobeným z hliníkovej zliatiny. Najslabšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) je určené pre GreenLine. Nad ním budú stáť verzie s maximom 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

GreenLine bude používať okrem najslabšieho dieselu aj pneumatiky so zníženým valivým odporom a upravenou aerodynamikou. Dostať sa má na spotrebu 3,1 l/100 km, respektíve produkciu emisií CO2 by mala dosiahnuť na hodnotu 82 g/km.

Škoda Fabia tretej generácie vsadí taktiež na nízku hmotnosť. Rozdiel bude činiť až 65 kg. Základné prevedenie osadené trojvalcom 1.0 MPI ponúkne pohotovostnú hmotnosť len 980 kg.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY