vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Nová Škoda Fabia bude jazdiť so spotrebou 3,1 l / 100 km

Odhaľovanie tretej generácie Škody Fabia pokračuje. Automobilka zverejnila ďalšie informácie týkajúce sa prevažne motorov. Novinka má byť až o 17% úspornejšia ako odstupujúca verzia. Najnižšou spotrebou je 3,1 l/100 km udávaných pre prevedenie GreenLine, ktoré dorazí na trh koncom budúceho roka.

Všetky motory plnia normu Euro 6, štandardom je systém Start/Stop a rekuperácia brzdnej energie. Základom sú dve verzie trojvalca 1.0 MPI. Slabší ponúkne 44 kW (60k), výkonnejší 55 kW (75 k). Alternatívou je potom štvorvalec 1.2 TSI (66 kW alebo 81 kW).

Pri dieseli budú v ponuke figurovať tri varianty motora 1.4 TDI. Ide o trojvalec s blokom valcov vyrobeným z hliníkovej zliatiny. Najslabšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) je určené pre GreenLine. Nad ním budú stáť verzie s maximom 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

GreenLine bude používať okrem najslabšieho dieselu aj pneumatiky so zníženým valivým odporom a upravenou aerodynamikou. Dostať sa má na spotrebu 3,1 l/100 km, respektíve produkciu emisií CO2 by mala dosiahnuť na hodnotu 82 g/km.

Škoda Fabia tretej generácie vsadí taktiež na nízku hmotnosť. Rozdiel bude činiť až 65 kg. Základné prevedenie osadené trojvalcom 1.0 MPI ponúkne pohotovostnú hmotnosť len 980 kg.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY