vytisknout velikost písma Nová Škoda Fabia ako pick-up? Áno, aj to je možné

Študenti škodováckeho učilišťa opäť postavili špeciál pre tunerský zraz vo Wörthersee. Tentoraz je to pick-up na báze Fabie.
Nová Škoda Fabia ako pick-up? Áno, aj to je možné
Zoznam kapitol
  1. Škoda FUNstar
  2. Fotogaléria: Škoda FUNstar

Blíži sa tunerský zraz vo Wörthersee, čo neznamená nič iné, než že sa k alpskému jazeru zase zíde množstvo priaznivcov okrídlených koncernových hatchbackov so zníženými podvozkami, načipovanými motormi TDI a veľmi hlasnými audio systémami.

fabia pickup (1).jpgfabia pickup (4).jpgfabia pickup (5).jpgNeboli náhodou tie zelené diódy v móde v čase prvého dielu Rýchlo a zbesilo?

Na zraze vo Wörthersee sa predvedie opäť aj Škoda študentským projektom upravenej Fabie. Z tej sa stal pick-up, ktorý automobilka vybrala z 84 dizajnových návrhov študentov škodováckeho učilišťa. Práce na projekte sa začali už v septembri 2014.

Pod kapotou Škody FUNstar, ako sa táto Fabia Pick-up volá, je motor 1.2 TSI spojený s prevodovkou DSG. Zaujímavé je, že študenti pôvodne chceli do vozidla dať motor 1.8 TSI, ale ten by sa tam vraj nevošiel. Chýbať nemôže ani audio systém s výkonom 1400 W a tiež 200W subwoofer.

Aby pick-up Fabia držal pohromade, má auto zosilnené B-stĺpiky a tiež výstuhy v bokoch. Rovnako sa nepočíta s tým, že by niekedy vozilo náklad. Toto je len hračka a výstavný kus, rovnako ako minuloročná Škoda CitiJet.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY