vytisknout velikost písma Nová ruská prezidentská limuzína je takmer hotová. Volá sa "sprievod"

Nová ruská prezidentská limuzína je takmer hotová. Volá sa "sprievod"

Je tomu takmer presne dva roky od doby, kedy sa na svet dostala správa, podľa ktorej odštartoval projekt nových vozidiel pre ruských vládnych predstaviteľov na čele s prezidentom Putinom. Podľa aktuálnych informácií to vyzerá, že tento projekt mieri ku svojmu koncu. Známe je aj meno, ktoré prezidentská limuzína ponesie.

Auto, ktoré bude voziť Putina, dostalo označenie Кортеж (teda sprievod alebo družina), píšu o tom ruské médiá. Ruský prezident ale nebude jediný, kto si novo vyvinutý stroj užije. Chystá sa väčšia výroba, pričom základ je vyvinutý tak, aby na ňom bolo možné postaviť viac karosárskych variantov. V pláne je okrem limuzíny tiež sedan, MPV a dokonca aj crossover.

Výrobu obstará Central Scientific Research Automobile a Automotive Engines Institute. Na vývoji sa podieľalo viac spoločností a s vývojom motora pomáhala údajne aj automobilka Porsche. Konkrétne parametre motora ale zatiaľ známe nie sú.

Prvé hotová autá vyrazia do prevádzky koncom budúceho roka alebo začiatkom roka 2018. Prvá séria bude čítať dve stovky automobilov. V pláne je ale údajne výroba až piatich tisíc kusov z každého modelu.

kortez2.jpgkortez.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY