vytisknout velikost písma Nová ruská prezidentská limuzína je takmer hotová. Volá sa "sprievod"

Nová ruská prezidentská limuzína je takmer hotová. Volá sa "sprievod"

Je tomu takmer presne dva roky od doby, kedy sa na svet dostala správa, podľa ktorej odštartoval projekt nových vozidiel pre ruských vládnych predstaviteľov na čele s prezidentom Putinom. Podľa aktuálnych informácií to vyzerá, že tento projekt mieri ku svojmu koncu. Známe je aj meno, ktoré prezidentská limuzína ponesie.

Auto, ktoré bude voziť Putina, dostalo označenie Кортеж (teda sprievod alebo družina), píšu o tom ruské médiá. Ruský prezident ale nebude jediný, kto si novo vyvinutý stroj užije. Chystá sa väčšia výroba, pričom základ je vyvinutý tak, aby na ňom bolo možné postaviť viac karosárskych variantov. V pláne je okrem limuzíny tiež sedan, MPV a dokonca aj crossover.

Výrobu obstará Central Scientific Research Automobile a Automotive Engines Institute. Na vývoji sa podieľalo viac spoločností a s vývojom motora pomáhala údajne aj automobilka Porsche. Konkrétne parametre motora ale zatiaľ známe nie sú.

Prvé hotová autá vyrazia do prevádzky koncom budúceho roka alebo začiatkom roka 2018. Prvá séria bude čítať dve stovky automobilov. V pláne je ale údajne výroba až piatich tisíc kusov z každého modelu.

kortez2.jpgkortez.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY