vytisknout velikost písma Nová ruská prezidentská limuzína je takmer hotová. Volá sa "sprievod"

Nová ruská prezidentská limuzína je takmer hotová. Volá sa "sprievod"

Je tomu takmer presne dva roky od doby, kedy sa na svet dostala správa, podľa ktorej odštartoval projekt nových vozidiel pre ruských vládnych predstaviteľov na čele s prezidentom Putinom. Podľa aktuálnych informácií to vyzerá, že tento projekt mieri ku svojmu koncu. Známe je aj meno, ktoré prezidentská limuzína ponesie.

Auto, ktoré bude voziť Putina, dostalo označenie Кортеж (teda sprievod alebo družina), píšu o tom ruské médiá. Ruský prezident ale nebude jediný, kto si novo vyvinutý stroj užije. Chystá sa väčšia výroba, pričom základ je vyvinutý tak, aby na ňom bolo možné postaviť viac karosárskych variantov. V pláne je okrem limuzíny tiež sedan, MPV a dokonca aj crossover.

Výrobu obstará Central Scientific Research Automobile a Automotive Engines Institute. Na vývoji sa podieľalo viac spoločností a s vývojom motora pomáhala údajne aj automobilka Porsche. Konkrétne parametre motora ale zatiaľ známe nie sú.

Prvé hotová autá vyrazia do prevádzky koncom budúceho roka alebo začiatkom roka 2018. Prvá séria bude čítať dve stovky automobilov. V pláne je ale údajne výroba až piatich tisíc kusov z každého modelu.

kortez2.jpgkortez.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY