vytisknout velikost písma Nová Mazda2 sa predvádza v skutočne rozsiahlej fotogalérii

Nová Mazda2 sa predvádza v skutočne rozsiahlej fotogalérii
Zoznam kapitol
  1. Nová Mazda2
  2. Fotogaléria: Nová Mazda2

Tento rok sa segment malých áut skutočne pekne zapĺňa novinkami. Popri obľúbenej Škode Fabia prišiel aj Hyundai i20, Opel Corsa a práve aj Mazda2, ktorá sa predstavuje na ďalších fotkách a s ďalšími technickými údajmi. Tentokrát sa jedná o európske prevedenie, ktoré nás bude zaujímať najviac.

mazda (35).jpgmazda (41).jpgmazda (36).jpg
V závislosti na motore a výbave môžete mať napríklad automatickú prevodovku, navigačný systém alebo head-up displej. Ešte čakáme na presnú špecifikáciu výbavy pre slovenský trh

Základné technické údaje novej Mazdy2 sme si už predstavili v samostatnom článku. Pripomíname, že sa stále spolieha na klasický benzínový motor s atmosférickým saním, tentoraz na štvorvalec o objeme 1,5 l v troch verziách, a jeden turbodiesel 1,5 l.

mazda 01.jpgmazda 02.jpgmazda 03.jpgmazda 04.jpgNajslabší motor 1,5 l má nižší kompresný pomer a jednoduchší (a lacnejší) výfukový systém. Hmotnosť prázdnej Mazdy 2 v základnom prevedení sa zmestí do jednej tony

Všetky motory majú šestnásťventilový rozvod poháňaný reťazou, čo síce niektoré značky dokázali v poslednej dobe dosť zdiskreditovať, ale predpokladáme, že v Mazde bude spoľahlivosť tohto systému v poriadku.

Manuálne prevodovky sú päť alebo šesťrýchlostné podľa motora, k vybraným motorom potom bude možné objednať aj šesťstupňový automat. Ten zatiaľ Mazda ponúka k prostrednej verzii benzínovej tisícpäťstovky.

Nová Mazda2 jazdí v základe na plechových 15 "kolesách, ale podľa výbavy dostanete aj hliníkové pätnástky alebo šestnástky.

Čo sa podvozku týka, nečakajte revolúciu. Vpredu sú klasické vzpery MacPherson, vzadu kľuková náprava s torznou priečkou. Predné brzdy sú kotúčové s priemerom 258 mm, zadné bubnové majú priemer 200 mm.

mazda (108).jpgmazda (58).jpgmazda (78).jpgMazda v komunikácii veľmi zdôrazňuje, že "dvojka" má iné proporcie ako väčšina malých áut - dlhú kapotu a kabínu posadenú opticky dozadu

V otázke pasívnej aj aktívnej bezpečnosti nenecháva Mazda2 nič náhode. Má samozrejme ABS, kontrolu trakcie a stabilizačný systém, rovnako tak čelné, bočné a hlavové airbagy, čo už je dnes potrebný štandard. Navyše je možné auto vybaviť systémom stráženie mŕtvych uhlov v zrkadlách a vybočenie z jazdného pruhu, automatickými diaľkovými svetlami alebo systémom núdzového brzdenia, ktorý funguje v rýchlostiach 4 až 30 km/h a má zabrániť bežným mestským ťukancom.

  Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-D 1.5
max. výkon 55 kW (75 k)
v 6000 ot/min
66 kW (90 k)
v 6000 ot/min
85 kW (115 k)
v 6000 ot/min
77 kW (105 k)
v 4000 ot/min
max. krútiaci moment 135 Nm
v 3800 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
220 Nm v
1400-3200 ot/min
rozvod DOHC, reťaz DOHC, reťaz DOHC, reťaz DOHC, reťaz
vrtanie x zdvih mm 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 76,0 x 82,6
kompresný pomer 12,0:1 14,0:1 14,0:1 14,8:1
prevodovka 5 man 5 man / 6 at 6 man 6 man
max. rýchlosť 171 km/h 183 / 177 km/h 200 km/h 178 km/h
zrýchlenie 0-100 km/h 12,1 s 9,4 / 12,0 s 8,7 s 10,1 s
spotreba l/100 km 4,7 4,5 / 4,8 4,9 3,4
emisie CO2 110 105 / 112 115 89
pohotovostná hmotnosť 1045 kg 1050 / 1075 kg 1055 kg 1115 kg
dĺžka 4060 mm
šírka (vr. zrkadiel) 1695 (1983) mm
výška bez antény 1495 mm
rázvor 2570 mm
objem palivovej nádrže 44 l
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY