vytisknout velikost písma Nová Mazda2 sa predvádza v skutočne rozsiahlej fotogalérii

Nová Mazda2 sa predvádza v skutočne rozsiahlej fotogalérii
Zoznam kapitol
  1. Nová Mazda2
  2. Fotogaléria: Nová Mazda2

Tento rok sa segment malých áut skutočne pekne zapĺňa novinkami. Popri obľúbenej Škode Fabia prišiel aj Hyundai i20, Opel Corsa a práve aj Mazda2, ktorá sa predstavuje na ďalších fotkách a s ďalšími technickými údajmi. Tentokrát sa jedná o európske prevedenie, ktoré nás bude zaujímať najviac.

mazda (35).jpgmazda (41).jpgmazda (36).jpg
V závislosti na motore a výbave môžete mať napríklad automatickú prevodovku, navigačný systém alebo head-up displej. Ešte čakáme na presnú špecifikáciu výbavy pre slovenský trh

Základné technické údaje novej Mazdy2 sme si už predstavili v samostatnom článku. Pripomíname, že sa stále spolieha na klasický benzínový motor s atmosférickým saním, tentoraz na štvorvalec o objeme 1,5 l v troch verziách, a jeden turbodiesel 1,5 l.

mazda 01.jpgmazda 02.jpgmazda 03.jpgmazda 04.jpgNajslabší motor 1,5 l má nižší kompresný pomer a jednoduchší (a lacnejší) výfukový systém. Hmotnosť prázdnej Mazdy 2 v základnom prevedení sa zmestí do jednej tony

Všetky motory majú šestnásťventilový rozvod poháňaný reťazou, čo síce niektoré značky dokázali v poslednej dobe dosť zdiskreditovať, ale predpokladáme, že v Mazde bude spoľahlivosť tohto systému v poriadku.

Manuálne prevodovky sú päť alebo šesťrýchlostné podľa motora, k vybraným motorom potom bude možné objednať aj šesťstupňový automat. Ten zatiaľ Mazda ponúka k prostrednej verzii benzínovej tisícpäťstovky.

Nová Mazda2 jazdí v základe na plechových 15 "kolesách, ale podľa výbavy dostanete aj hliníkové pätnástky alebo šestnástky.

Čo sa podvozku týka, nečakajte revolúciu. Vpredu sú klasické vzpery MacPherson, vzadu kľuková náprava s torznou priečkou. Predné brzdy sú kotúčové s priemerom 258 mm, zadné bubnové majú priemer 200 mm.

mazda (108).jpgmazda (58).jpgmazda (78).jpgMazda v komunikácii veľmi zdôrazňuje, že "dvojka" má iné proporcie ako väčšina malých áut - dlhú kapotu a kabínu posadenú opticky dozadu

V otázke pasívnej aj aktívnej bezpečnosti nenecháva Mazda2 nič náhode. Má samozrejme ABS, kontrolu trakcie a stabilizačný systém, rovnako tak čelné, bočné a hlavové airbagy, čo už je dnes potrebný štandard. Navyše je možné auto vybaviť systémom stráženie mŕtvych uhlov v zrkadlách a vybočenie z jazdného pruhu, automatickými diaľkovými svetlami alebo systémom núdzového brzdenia, ktorý funguje v rýchlostiach 4 až 30 km/h a má zabrániť bežným mestským ťukancom.

  Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-D 1.5
max. výkon 55 kW (75 k)
v 6000 ot/min
66 kW (90 k)
v 6000 ot/min
85 kW (115 k)
v 6000 ot/min
77 kW (105 k)
v 4000 ot/min
max. krútiaci moment 135 Nm
v 3800 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
220 Nm v
1400-3200 ot/min
rozvod DOHC, reťaz DOHC, reťaz DOHC, reťaz DOHC, reťaz
vrtanie x zdvih mm 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 76,0 x 82,6
kompresný pomer 12,0:1 14,0:1 14,0:1 14,8:1
prevodovka 5 man 5 man / 6 at 6 man 6 man
max. rýchlosť 171 km/h 183 / 177 km/h 200 km/h 178 km/h
zrýchlenie 0-100 km/h 12,1 s 9,4 / 12,0 s 8,7 s 10,1 s
spotreba l/100 km 4,7 4,5 / 4,8 4,9 3,4
emisie CO2 110 105 / 112 115 89
pohotovostná hmotnosť 1045 kg 1050 / 1075 kg 1055 kg 1115 kg
dĺžka 4060 mm
šírka (vr. zrkadiel) 1695 (1983) mm
výška bez antény 1495 mm
rázvor 2570 mm
objem palivovej nádrže 44 l
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY