vytisknout velikost písma Nová Mazda2 a základné technické údaje: S čím ide proti Fabii?

Nová Mazda2 a základné technické údaje: S čím ide proti Fabii?

Poslednou dobou sa síce všetko točí okolo novej Škody Fabia, ale nesmieme zabúdať na jej dôležitých súperov, ktorí sa tento rok predstavili. Popri hatchbacku Hyundai i20 je to aj výrazne modernizovaný Opel Corsa a samozrejme aj nová Mazda2, na ktorú sa teraz pozrieme. 

Automobilka Mazda totiž zverejnila prvé predbežné technické dáta európskej špecifikácie:

  Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-D 1.5
max. výkon kW 55 kW (75 k)
v 6000 ot/min
66 kW (90 k)
v 6000 ot/min
85 kW (115 k)
v 6000 ot/min
77 kW (105 k)
v 4000 ot/min
max. krútiaci moment 135 Nm
v 3800 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
220 Nm v
1400-3200 ot/min
prevodovka 5 man 5 man / 6 at 6 man 6 man
komb. spotreba 4,7 l/100 km 4,5 l/100 km

4,9 l/100 km

3,4 l/100 km
emise CO2 110 105 / 112 115 89
dĺžka 4060 mm
šírka (vr. zrkadiel) 1695 (1983) mm
výška bez antény 1495 mm
rázvor 2570 mm
hmotnosť od 970 kg

Ohľadom výbavy ešte nepadlo ani slovo, ale najsilnejšia benzínová motorizácia by mala mať štandardne systém i-ELOOP pre rekuperáciu elektrickej energie. Na upresnenie výbavy pre slovenský trh si musíme ešte počkať. 

A ako je na tom porovnanie rozmerov proti novej Fabii? Mazda2 je o 68 mm dlhšia, o 37 mm užšia, o 28 mm vyššia a má o 100 mm dlhší rázvor. Čo sa spotreby týka, najhospodárnejšia verzia Fabie má jazdiť za 3,1 litra nafty na 100 km, ale údaje Mazdy sú predbežné, takže sa ešte môžu posunúť.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY