vytisknout velikost písma Nová Mazda2 a základné technické údaje: S čím ide proti Fabii?

Nová Mazda2 a základné technické údaje: S čím ide proti Fabii?

Poslednou dobou sa síce všetko točí okolo novej Škody Fabia, ale nesmieme zabúdať na jej dôležitých súperov, ktorí sa tento rok predstavili. Popri hatchbacku Hyundai i20 je to aj výrazne modernizovaný Opel Corsa a samozrejme aj nová Mazda2, na ktorú sa teraz pozrieme. 

Automobilka Mazda totiž zverejnila prvé predbežné technické dáta európskej špecifikácie:

  Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-D 1.5
max. výkon kW 55 kW (75 k)
v 6000 ot/min
66 kW (90 k)
v 6000 ot/min
85 kW (115 k)
v 6000 ot/min
77 kW (105 k)
v 4000 ot/min
max. krútiaci moment 135 Nm
v 3800 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
220 Nm v
1400-3200 ot/min
prevodovka 5 man 5 man / 6 at 6 man 6 man
komb. spotreba 4,7 l/100 km 4,5 l/100 km

4,9 l/100 km

3,4 l/100 km
emise CO2 110 105 / 112 115 89
dĺžka 4060 mm
šírka (vr. zrkadiel) 1695 (1983) mm
výška bez antény 1495 mm
rázvor 2570 mm
hmotnosť od 970 kg

Ohľadom výbavy ešte nepadlo ani slovo, ale najsilnejšia benzínová motorizácia by mala mať štandardne systém i-ELOOP pre rekuperáciu elektrickej energie. Na upresnenie výbavy pre slovenský trh si musíme ešte počkať. 

A ako je na tom porovnanie rozmerov proti novej Fabii? Mazda2 je o 68 mm dlhšia, o 37 mm užšia, o 28 mm vyššia a má o 100 mm dlhší rázvor. Čo sa spotreby týka, najhospodárnejšia verzia Fabie má jazdiť za 3,1 litra nafty na 100 km, ale údaje Mazdy sú predbežné, takže sa ešte môžu posunúť.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY