vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 v úprave od AutoExe: Lepší dizajn, tuhšia karoséria

Nová Mazda MX-5 v úprave od AutoExe: Lepší dizajn, tuhšia karoséria

Zatiaľ čo slovenský trh ešte stále čaká na oficiálne začatie predaja novej generácie Mazdy MX-5, v Japonsku sa už objavujú prvé úpravy. Jednu takú pripravila spoločnosť AutoExe. Radikálne zmeny typu inštalácie systému preplňovania nečakajte. Okrem dizajnu sa spomínaný úpravca zameral hlavne na vylepšenie jazdných vlastností.

Ľudia od AutoExe prerobili predný aj zadný nárazník, dopredu nainštalovali menší spojler a ďalší spojler pridali aj dozadu. Samozrejme nemôže chýbať ani difúzor, športový výfuk a ostatné kolesá. Výsledok nevyzerá na pohľad vôbec zle.

Dôležitejšie veci ale máme hľadať inde. AutoExe pridá športovejšie naladené odpruženie a rôzne výstuhy tak, aby bola karoséria Mazdy MX-5 ešte tuhšia. Motor môže dostať športový vzduchový filter a iný olejový filter. V kombinácii s už spomínaným novým výfukom majú tieto menšie zmeny pozitívny vplyv na výkon, presné číslo ale AutoExe neuvádza. Významné posilnenie to však nebude.

mx5_7.jpgmx5_8.jpgmx5_9.jpgmx5_4.jpgmx5_5.jpgmx5_6.jpgmx5_1.jpgmx5_2.jpgmx5_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY