vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 už má ďalší tuning. Tentoraz sa zdvihol aj výkon

Nestačí vám výkon Mazdy MX-5? Zavolajte do BBR, s týmto problémom vám radi pomôžu.
Nová Mazda MX-5 už má ďalší tuning. Tentoraz sa zdvihol aj výkon

Tuningová spoločnosť BSR začala ponúkať balíček úprav na novú Mazdu MX-5, ktorý sa nezameriava na výrazné stylingové modifikácie, ale výhradne na tuning motora. A rovno si môžete vybrať, či chcete posilniť základné tisícpäťstovku, alebo väčší dvojliter.

000.jpg001.jpg
Úpravca BBR vynechal krídla a ďalšou zbytočnosťou a sústredil sa na motor. Vyladí vám základnú jednotku 1,5 l i silnejší dvojliter. Výkon môžete dostať až na 192 koní

Kit pomenovaný ako BBR Super 160 je k dispozícii na motor 1.5 SkyActiv. Vlastne sa jedná len o novú riadiacu jednotku, ktorá zdvihne výkon o 15 kW a krútiaci moment o 20 Nm. Mazda MX-5 tak môže mať až 111 kW (151 k) a 170 Nm bez veľkého zásahu do motora. Čiptuning stojí 495 britských libier.

Podobný kit je k dispozícii aj na silnejší dvojliter. Opäť sa jedná len o upravený riadiaci počítač a balík sa volá BBR Super 175+. Výsledkom je nárast výkonu o 12 kW a krútiaci moment vzrastie o 13 Nm na konečnej hodnoty 130 kW (177 k) a 213 Nm. Aj táto úprava stojí 495 libier.

Ak je vám aj toto málo, BBR ponúka rozsiahlejšiu prestavbu motora pomenovanú Super 190. Popri upravenej riadiacej jednotke dostanete nové sania, iné výfukové zvody a aj ladenú koncovku výfuku. Výkon dvojlitrového štvorvalca vzrastie na 141 kW (192 k) a krútiaci moment na 238 Nm. Cena tejto úpravy je 1995 libier.

Tuner BBR ponúka aj o 30 mm znížený podvozok a celú sadu rôznych brzdových doštičiek a kotúčov, čo ocenia predovšetkým amatérski pretekári. V ponuke je aj niekoľko typov odľahčených kolies a veľa ďalších viac či menej užitočných detailov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY