vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 už má ďalší tuning. Tentoraz sa zdvihol aj výkon

Nestačí vám výkon Mazdy MX-5? Zavolajte do BBR, s týmto problémom vám radi pomôžu.
Nová Mazda MX-5 už má ďalší tuning. Tentoraz sa zdvihol aj výkon

Tuningová spoločnosť BSR začala ponúkať balíček úprav na novú Mazdu MX-5, ktorý sa nezameriava na výrazné stylingové modifikácie, ale výhradne na tuning motora. A rovno si môžete vybrať, či chcete posilniť základné tisícpäťstovku, alebo väčší dvojliter.

000.jpg001.jpg
Úpravca BBR vynechal krídla a ďalšou zbytočnosťou a sústredil sa na motor. Vyladí vám základnú jednotku 1,5 l i silnejší dvojliter. Výkon môžete dostať až na 192 koní

Kit pomenovaný ako BBR Super 160 je k dispozícii na motor 1.5 SkyActiv. Vlastne sa jedná len o novú riadiacu jednotku, ktorá zdvihne výkon o 15 kW a krútiaci moment o 20 Nm. Mazda MX-5 tak môže mať až 111 kW (151 k) a 170 Nm bez veľkého zásahu do motora. Čiptuning stojí 495 britských libier.

Podobný kit je k dispozícii aj na silnejší dvojliter. Opäť sa jedná len o upravený riadiaci počítač a balík sa volá BBR Super 175+. Výsledkom je nárast výkonu o 12 kW a krútiaci moment vzrastie o 13 Nm na konečnej hodnoty 130 kW (177 k) a 213 Nm. Aj táto úprava stojí 495 libier.

Ak je vám aj toto málo, BBR ponúka rozsiahlejšiu prestavbu motora pomenovanú Super 190. Popri upravenej riadiacej jednotke dostanete nové sania, iné výfukové zvody a aj ladenú koncovku výfuku. Výkon dvojlitrového štvorvalca vzrastie na 141 kW (192 k) a krútiaci moment na 238 Nm. Cena tejto úpravy je 1995 libier.

Tuner BBR ponúka aj o 30 mm znížený podvozok a celú sadu rôznych brzdových doštičiek a kotúčov, čo ocenia predovšetkým amatérski pretekári. V ponuke je aj niekoľko typov odľahčených kolies a veľa ďalších viac či menej užitočných detailov.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY