vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 sa ešte ani nepredáva a už je tu jej prvý tuning

Spoločnosť BBR predstavila balíček úprav pre novú generáciu najpredávanejšieho roadstera.
Nová Mazda MX-5 sa ešte ani nepredáva a už je tu jej prvý tuning

Sériová podoba štvrtej generácie roadsteru Mazda MX-5 je už síce známa, ale na začiatku predaja si ešte nejakú dobu počkáme. Dokonca ani nepoznáme presné technické špecifikácie pre európsky trh. Avšak v Británii už vedia, ako budú Mazdu MX-5 tuningovať.

Spoločnosť BBR sa zaoberá prestavbami roadsterov MX-5 už celkom dlho. Teraz predstavuje pripravovaný kit na novú MX-5 a tvrdí, že ak vozidlo dostane dvojlitrový štvorvalec SKYACTIV, nie je problém aj bez preplňovania dosiahnuť na výkon okolo 200 koní. BBR totiž podobný kit ponúka na model Mazda3 s týmto motorom.

Posledná generácia NC tiež nakoniec dokázala po zásahu tunera BBR prekročiť hranicu 200 atmosférických koní vďaka dôkladnej prestavbe motora. Všetko ale záleží na tom, či Mazda bude skutočne predávať MX-5 aj s dvojlitrom. Zatiaľ bol totiž oficiálne potvrdený iba motor 1.5 SKYACTIV.

Na neskoršiu dobu sa chystá aj plniaca sada. V BBR majú v obľube ako turbodúchadlá, tak aj mechanické kompresory. Spoločnosť tiež uvádza, že chce optickým paketom so spojlermi pridať štíhlym líniám Mazdy viac dôrazu. Celkový paket úprav spoločnosť predstaví na jar.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY