vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 sa ešte ani nepredáva a už je tu jej prvý tuning

Spoločnosť BBR predstavila balíček úprav pre novú generáciu najpredávanejšieho roadstera.
Nová Mazda MX-5 sa ešte ani nepredáva a už je tu jej prvý tuning

Sériová podoba štvrtej generácie roadsteru Mazda MX-5 je už síce známa, ale na začiatku predaja si ešte nejakú dobu počkáme. Dokonca ani nepoznáme presné technické špecifikácie pre európsky trh. Avšak v Británii už vedia, ako budú Mazdu MX-5 tuningovať.

Spoločnosť BBR sa zaoberá prestavbami roadsterov MX-5 už celkom dlho. Teraz predstavuje pripravovaný kit na novú MX-5 a tvrdí, že ak vozidlo dostane dvojlitrový štvorvalec SKYACTIV, nie je problém aj bez preplňovania dosiahnuť na výkon okolo 200 koní. BBR totiž podobný kit ponúka na model Mazda3 s týmto motorom.

Posledná generácia NC tiež nakoniec dokázala po zásahu tunera BBR prekročiť hranicu 200 atmosférických koní vďaka dôkladnej prestavbe motora. Všetko ale záleží na tom, či Mazda bude skutočne predávať MX-5 aj s dvojlitrom. Zatiaľ bol totiž oficiálne potvrdený iba motor 1.5 SKYACTIV.

Na neskoršiu dobu sa chystá aj plniaca sada. V BBR majú v obľube ako turbodúchadlá, tak aj mechanické kompresory. Spoločnosť tiež uvádza, že chce optickým paketom so spojlermi pridať štíhlym líniám Mazdy viac dôrazu. Celkový paket úprav spoločnosť predstaví na jar.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY