vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

O novej Mazde MX-5 už boli popísané stohy papiera a vydané megabajty dát. Napriek tomu si poďme pripomenúť to najdôležitejšie, čo poznáme. Vývoj prebiehal spolu s Alfou Romeo, ktorá má na rovnakých základoch postaviť vlastný roadster s pohonom zadných kolies. Zdieľanie vývoja a platformy pomôže automobilkám rozložiť náklady a tým ušetriť.

Mazda MX-5 je až o 100 kg ľahšia ako predchodca, základný model by sa mal so svojou suchou hmotnosťou dostať pod jednu tonu. Nová tisícpäťstovka Skyactiv s atmosférickým nasávaním by tak mohla roadsteru stačiť. Kúzlo MX-5 rovnako nikdy nebolo v drvivej dynamike, ale skôr vo vyváženosti. Dúfajme, že sa aj nový model bude držať tejto tradície.

Nová MX-5 je o 105 mm kratšia, ale rázvor sa skrátil len o 15 mm. Auto je aj nižšie, ale aj širšie a bude mať nižšie položené ťažisko. Ešte nepoznáme presné technické špecifikácie, ale tisícpäťstovka by mohla ponúknuť okolo 140 koní a dvojliter, ktorý bude k dispozícii len na niektorých trhoch, až 180 koní. Obidva motory samozrejme poháňajú zadné kolesá cez manuálnu alebo na želanie aj automatickú prevodovku.

Mazda MX-5 nebude k dispozícii ako kupé s pevnou strechou, ani nebude mať pevnú sťahovaciu strechu. Bude to len a len roadster s plátennou strechou. No nikto ešte nevie, ako to bude s prípadným faceliftom, rozhodnú samozrejme zákazníci a ich dopyt. Základná cena by sa mohla zmestiť do 25 tisíc eur, ale to len špekulujeme.

mazda_mx_1.JPGmazda_mx_2.JPGmazda_mx_3.JPGmazda_mx_4.JPGmazda_mx_5.JPGmazda_mx_6.JPG

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY