vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

O novej Mazde MX-5 už boli popísané stohy papiera a vydané megabajty dát. Napriek tomu si poďme pripomenúť to najdôležitejšie, čo poznáme. Vývoj prebiehal spolu s Alfou Romeo, ktorá má na rovnakých základoch postaviť vlastný roadster s pohonom zadných kolies. Zdieľanie vývoja a platformy pomôže automobilkám rozložiť náklady a tým ušetriť.

Mazda MX-5 je až o 100 kg ľahšia ako predchodca, základný model by sa mal so svojou suchou hmotnosťou dostať pod jednu tonu. Nová tisícpäťstovka Skyactiv s atmosférickým nasávaním by tak mohla roadsteru stačiť. Kúzlo MX-5 rovnako nikdy nebolo v drvivej dynamike, ale skôr vo vyváženosti. Dúfajme, že sa aj nový model bude držať tejto tradície.

Nová MX-5 je o 105 mm kratšia, ale rázvor sa skrátil len o 15 mm. Auto je aj nižšie, ale aj širšie a bude mať nižšie položené ťažisko. Ešte nepoznáme presné technické špecifikácie, ale tisícpäťstovka by mohla ponúknuť okolo 140 koní a dvojliter, ktorý bude k dispozícii len na niektorých trhoch, až 180 koní. Obidva motory samozrejme poháňajú zadné kolesá cez manuálnu alebo na želanie aj automatickú prevodovku.

Mazda MX-5 nebude k dispozícii ako kupé s pevnou strechou, ani nebude mať pevnú sťahovaciu strechu. Bude to len a len roadster s plátennou strechou. No nikto ešte nevie, ako to bude s prípadným faceliftom, rozhodnú samozrejme zákazníci a ich dopyt. Základná cena by sa mohla zmestiť do 25 tisíc eur, ale to len špekulujeme.

mazda_mx_1.JPGmazda_mx_2.JPGmazda_mx_3.JPGmazda_mx_4.JPGmazda_mx_5.JPGmazda_mx_6.JPG

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY