vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

O novej Mazde MX-5 už boli popísané stohy papiera a vydané megabajty dát. Napriek tomu si poďme pripomenúť to najdôležitejšie, čo poznáme. Vývoj prebiehal spolu s Alfou Romeo, ktorá má na rovnakých základoch postaviť vlastný roadster s pohonom zadných kolies. Zdieľanie vývoja a platformy pomôže automobilkám rozložiť náklady a tým ušetriť.

Mazda MX-5 je až o 100 kg ľahšia ako predchodca, základný model by sa mal so svojou suchou hmotnosťou dostať pod jednu tonu. Nová tisícpäťstovka Skyactiv s atmosférickým nasávaním by tak mohla roadsteru stačiť. Kúzlo MX-5 rovnako nikdy nebolo v drvivej dynamike, ale skôr vo vyváženosti. Dúfajme, že sa aj nový model bude držať tejto tradície.

Nová MX-5 je o 105 mm kratšia, ale rázvor sa skrátil len o 15 mm. Auto je aj nižšie, ale aj širšie a bude mať nižšie položené ťažisko. Ešte nepoznáme presné technické špecifikácie, ale tisícpäťstovka by mohla ponúknuť okolo 140 koní a dvojliter, ktorý bude k dispozícii len na niektorých trhoch, až 180 koní. Obidva motory samozrejme poháňajú zadné kolesá cez manuálnu alebo na želanie aj automatickú prevodovku.

Mazda MX-5 nebude k dispozícii ako kupé s pevnou strechou, ani nebude mať pevnú sťahovaciu strechu. Bude to len a len roadster s plátennou strechou. No nikto ešte nevie, ako to bude s prípadným faceliftom, rozhodnú samozrejme zákazníci a ich dopyt. Základná cena by sa mohla zmestiť do 25 tisíc eur, ale to len špekulujeme.

mazda_mx_1.JPGmazda_mx_2.JPGmazda_mx_3.JPGmazda_mx_4.JPGmazda_mx_5.JPGmazda_mx_6.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY