vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

O novej Mazde MX-5 už boli popísané stohy papiera a vydané megabajty dát. Napriek tomu si poďme pripomenúť to najdôležitejšie, čo poznáme. Vývoj prebiehal spolu s Alfou Romeo, ktorá má na rovnakých základoch postaviť vlastný roadster s pohonom zadných kolies. Zdieľanie vývoja a platformy pomôže automobilkám rozložiť náklady a tým ušetriť.

Mazda MX-5 je až o 100 kg ľahšia ako predchodca, základný model by sa mal so svojou suchou hmotnosťou dostať pod jednu tonu. Nová tisícpäťstovka Skyactiv s atmosférickým nasávaním by tak mohla roadsteru stačiť. Kúzlo MX-5 rovnako nikdy nebolo v drvivej dynamike, ale skôr vo vyváženosti. Dúfajme, že sa aj nový model bude držať tejto tradície.

Nová MX-5 je o 105 mm kratšia, ale rázvor sa skrátil len o 15 mm. Auto je aj nižšie, ale aj širšie a bude mať nižšie položené ťažisko. Ešte nepoznáme presné technické špecifikácie, ale tisícpäťstovka by mohla ponúknuť okolo 140 koní a dvojliter, ktorý bude k dispozícii len na niektorých trhoch, až 180 koní. Obidva motory samozrejme poháňajú zadné kolesá cez manuálnu alebo na želanie aj automatickú prevodovku.

Mazda MX-5 nebude k dispozícii ako kupé s pevnou strechou, ani nebude mať pevnú sťahovaciu strechu. Bude to len a len roadster s plátennou strechou. No nikto ešte nevie, ako to bude s prípadným faceliftom, rozhodnú samozrejme zákazníci a ich dopyt. Základná cena by sa mohla zmestiť do 25 tisíc eur, ale to len špekulujeme.

mazda_mx_1.JPGmazda_mx_2.JPGmazda_mx_3.JPGmazda_mx_4.JPGmazda_mx_5.JPGmazda_mx_6.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY