vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

Nová Mazda MX-5 prvýkrát naživo

O novej Mazde MX-5 už boli popísané stohy papiera a vydané megabajty dát. Napriek tomu si poďme pripomenúť to najdôležitejšie, čo poznáme. Vývoj prebiehal spolu s Alfou Romeo, ktorá má na rovnakých základoch postaviť vlastný roadster s pohonom zadných kolies. Zdieľanie vývoja a platformy pomôže automobilkám rozložiť náklady a tým ušetriť.

Mazda MX-5 je až o 100 kg ľahšia ako predchodca, základný model by sa mal so svojou suchou hmotnosťou dostať pod jednu tonu. Nová tisícpäťstovka Skyactiv s atmosférickým nasávaním by tak mohla roadsteru stačiť. Kúzlo MX-5 rovnako nikdy nebolo v drvivej dynamike, ale skôr vo vyváženosti. Dúfajme, že sa aj nový model bude držať tejto tradície.

Nová MX-5 je o 105 mm kratšia, ale rázvor sa skrátil len o 15 mm. Auto je aj nižšie, ale aj širšie a bude mať nižšie položené ťažisko. Ešte nepoznáme presné technické špecifikácie, ale tisícpäťstovka by mohla ponúknuť okolo 140 koní a dvojliter, ktorý bude k dispozícii len na niektorých trhoch, až 180 koní. Obidva motory samozrejme poháňajú zadné kolesá cez manuálnu alebo na želanie aj automatickú prevodovku.

Mazda MX-5 nebude k dispozícii ako kupé s pevnou strechou, ani nebude mať pevnú sťahovaciu strechu. Bude to len a len roadster s plátennou strechou. No nikto ešte nevie, ako to bude s prípadným faceliftom, rozhodnú samozrejme zákazníci a ich dopyt. Základná cena by sa mohla zmestiť do 25 tisíc eur, ale to len špekulujeme.

mazda_mx_1.JPGmazda_mx_2.JPGmazda_mx_3.JPGmazda_mx_4.JPGmazda_mx_5.JPGmazda_mx_6.JPG

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY