vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 naznačuje svoje tvary na prvom obrázku

Nová Mazda MX-5 naznačuje svoje tvary na prvom obrázku

Na začiatok septembra majú v Mazde naplánovanú premiéru novej generácie slávneho modelu MX-5. Ako bude novinka vyzerať, to je v tejto chvíli ešte záhadou, no istú predstavu nám môže dať prvý obrázok prezentujúci základnú siluetu vozidla.

Z nedávnej minulosti potom vieme, že by dizajn vozidla nemal byť podobný žiadnemu inému modelu. Mazda MX-5 si zachová koncepciu motora vpredu a pohonu zadnej nápravy, použitá bude samozrejme technika Skyactiv, čo okrem iného prinesie tiež zhruba o sto kilogramov nižšiu hmotnosť a nižšie položené ťažisko.

Tešiť sa máme takisto na tuhšiu karosériu a na rozloženie hmotnosti v pomere 50/50. Pod kapotou sú všeobecne očakávajú motory s objemom 1,5 la 2,0 l. Nová generácia Mazdy MX-5 sa predstaví v dňoch od tretieho do štvrtého septembra v Barcelone.

mazdaMx.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY