vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 dorazí s motorom 1.5 SKYACTIV a hmotnosťou 1020 kg

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorom 1.5 SKYACTIV a hmotnosťou 1020 kg

Mazda síce už predstavila novú generáciu modelu MX-5, ale veľa podrobností nepridala. Tie sa dozvieme najneskôr na parížskom autosalóne, no už teraz kolujú po internete neoficiálne informácie upresňujúce základnú techniku​​. Mazda MX-5 údajne dostane hmotnosť 1020 kg a benzínovú tisícpäťstovku naladenú na 96 kW (130 k).

Informácie priniesli kolegovia zo serveru Motoring, ktorí ich získali od veľmi dobre informovaného zdroja priamo z automobilky. Základná verzia MX-5 teda bude so svojou hmotnosťou veľmi blízko hranice jednej tony, na pohon použije spomínaný štvorvalec, ktorý okrem 96 kW údajne vyprodukuje tiež viac než 144 Nm.

Mazda uvažovala aj o motoroch s objemom 1,6 a 1,8 litra, lenže menšia tisícpäťstovka vraj ponúka najlepší pomer medzi výkonom a spotrebou. Samozrejme ide o základnú motorizáciu, neskôr by sa mal objaviť aj dvojliter SKYACTIV.

Nová Mazda MX-5 sa chce čo najviac priblížiť prvej generácii. Auto je o plných 105 mm kratšie ako dosluhujúca verzia, zároveň ale ponúkne o 55 mm väčšiu šírku a o 50 mm dlhší rázvor náprav.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY