vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 dorazí s motorom 1.5 SKYACTIV a hmotnosťou 1020 kg

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorom 1.5 SKYACTIV a hmotnosťou 1020 kg

Mazda síce už predstavila novú generáciu modelu MX-5, ale veľa podrobností nepridala. Tie sa dozvieme najneskôr na parížskom autosalóne, no už teraz kolujú po internete neoficiálne informácie upresňujúce základnú techniku​​. Mazda MX-5 údajne dostane hmotnosť 1020 kg a benzínovú tisícpäťstovku naladenú na 96 kW (130 k).

Informácie priniesli kolegovia zo serveru Motoring, ktorí ich získali od veľmi dobre informovaného zdroja priamo z automobilky. Základná verzia MX-5 teda bude so svojou hmotnosťou veľmi blízko hranice jednej tony, na pohon použije spomínaný štvorvalec, ktorý okrem 96 kW údajne vyprodukuje tiež viac než 144 Nm.

Mazda uvažovala aj o motoroch s objemom 1,6 a 1,8 litra, lenže menšia tisícpäťstovka vraj ponúka najlepší pomer medzi výkonom a spotrebou. Samozrejme ide o základnú motorizáciu, neskôr by sa mal objaviť aj dvojliter SKYACTIV.

Nová Mazda MX-5 sa chce čo najviac priblížiť prvej generácii. Auto je o plných 105 mm kratšie ako dosluhujúca verzia, zároveň ale ponúkne o 55 mm väčšiu šírku a o 50 mm dlhší rázvor náprav.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY