vytisknout velikost písma Nová Mazda MX-5 dorazí s motorom 1.5 SKYACTIV a hmotnosťou 1020 kg

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorom 1.5 SKYACTIV a hmotnosťou 1020 kg

Mazda síce už predstavila novú generáciu modelu MX-5, ale veľa podrobností nepridala. Tie sa dozvieme najneskôr na parížskom autosalóne, no už teraz kolujú po internete neoficiálne informácie upresňujúce základnú techniku​​. Mazda MX-5 údajne dostane hmotnosť 1020 kg a benzínovú tisícpäťstovku naladenú na 96 kW (130 k).

Informácie priniesli kolegovia zo serveru Motoring, ktorí ich získali od veľmi dobre informovaného zdroja priamo z automobilky. Základná verzia MX-5 teda bude so svojou hmotnosťou veľmi blízko hranice jednej tony, na pohon použije spomínaný štvorvalec, ktorý okrem 96 kW údajne vyprodukuje tiež viac než 144 Nm.

Mazda uvažovala aj o motoroch s objemom 1,6 a 1,8 litra, lenže menšia tisícpäťstovka vraj ponúka najlepší pomer medzi výkonom a spotrebou. Samozrejme ide o základnú motorizáciu, neskôr by sa mal objaviť aj dvojliter SKYACTIV.

Nová Mazda MX-5 sa chce čo najviac priblížiť prvej generácii. Auto je o plných 105 mm kratšie ako dosluhujúca verzia, zároveň ale ponúkne o 55 mm väčšiu šírku a o 50 mm dlhší rázvor náprav.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY