vytisknout velikost písma Nová Mazda CX-9 je tu. Dostala preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Nová Mazda CX-9 je tu. Dostala preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Na svete sú oficiálne materiály o ďalšej novinke, ktorú je vidno na autosalóne v Los Angeles. Po sérii neoficiálnych obrázkov vám môžeme ponúknuť kompletné predstavenie novej generácie Mazdy CX-9. Tá bude záujemcov lákať na priestranný sedemmiestny interiér, na techniku ​​Skyactiv alebo na nový preplňovaný motor s objemom 2,5 litra.

CX-9 je na pohľad presne podľa očakávania naifúknutá CX-5. Oproti predchádzajúcej generácii je vozidlo o 30 mm kratšie, no stále svojou dĺžkou presahuje hranicu piatich metrov (5065 mm). O 55 mm predĺžila Mazda aj rázvor náprav, zatiaľ čo predný previs bol skrátený o 59 mm a ten zadný o 25 mm. Ako každá Mazda z poslednej doby má aj CX-9 dlhú kapotu. Dizajnéri totiž posunuli predné stĺpiky o desať centimetrov dozadu. V ponuke budú disky veľkosti 18 alebo 20 palcov.

Tiež CX-9 prirodzene používa ako svoj základ technológiu Skyactiv a to okrem iného znamená nižšiu hmotnosť. V konfigurácii s pohonom prednej nápravy má byť vozidlo ľahšie o 90 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, pri štvorkolke to je dokonca 130 kg. Okrem toho bude nová CX-9 aj veľmi tichá. Mazda vo svojej tlačovej správe upozorňuje na množstvo izolačného materiálu alebo na 4,8 mm hrubá skla. Celkovo je interiér tichší o 12 percent.

cx9_07.jpgcx9_08.jpgcx9_10.jpg
Nová CX-9 dizajnovo nadväzuje na svojich menších a starších súrodencov. Voz ponúkne tri rady sedadiel, množstvo bezpečnostných asistentov a preplňovaný motor

Hlavnú novinku však nájdeme pod kapotou, kam sa nasťahoval nový preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T. Ten ponúka maximálny výkon 184 kW (250 k) a vrchol krútiaceho momentu 420 Nm. Mazda sa rozhodla pre preplňovanú jednotku kvôli tomu, že majitelia takto veľkých SUV údajne chcú zrýchlenie od nízkych otáčok. Tomu tiež zodpovedá aj naladenie štvorvalca. Krútiaci moment nastupuje v plnej sile od 2000 ot./min a výkonnostné maximum je k dispozícii už pri 5000 ot./min.

Samozrejme v ponuke nesmie chýbať ani zástup asistentov. CX-9 môže mať stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, sledovanie mŕtveho uhla, prednárazový systém a tak ďalej. Novinka sa začne predávať na jar budúceho roka. Do Európy primárne určená nie je, ale uvidíme, či sa tu napríklad na chvíľu neobjaví podobne, ako sa to niekoľkokrát stalo pri končiacej generácii.

cx9_01.jpgcx9_02.jpgcx9_03.jpgcx9_04.jpgcx9_05.jpgcx9_06.jpgcx9_09.jpgcx9_11.jpgcx9_12.jpgcx9_13.jpgcx99_15.jpgcx9_14.jpgcx99_16.jpgcx99_01.jpgcx99_02.jpgcx99_03.jpgcx99_04.jpgcx99_10.jpgcx99_05.jpgcx99_06.jpgcx99_07.jpgcx99_08.jpgcx99_09.jpgcx99_11.jpgcx99_12.jpgcx99_13.jpgcx99_14.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY