vytisknout velikost písma Nová Mazda CX-9 je tu. Dostala preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Nová Mazda CX-9 je tu. Dostala preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Na svete sú oficiálne materiály o ďalšej novinke, ktorú je vidno na autosalóne v Los Angeles. Po sérii neoficiálnych obrázkov vám môžeme ponúknuť kompletné predstavenie novej generácie Mazdy CX-9. Tá bude záujemcov lákať na priestranný sedemmiestny interiér, na techniku ​​Skyactiv alebo na nový preplňovaný motor s objemom 2,5 litra.

CX-9 je na pohľad presne podľa očakávania naifúknutá CX-5. Oproti predchádzajúcej generácii je vozidlo o 30 mm kratšie, no stále svojou dĺžkou presahuje hranicu piatich metrov (5065 mm). O 55 mm predĺžila Mazda aj rázvor náprav, zatiaľ čo predný previs bol skrátený o 59 mm a ten zadný o 25 mm. Ako každá Mazda z poslednej doby má aj CX-9 dlhú kapotu. Dizajnéri totiž posunuli predné stĺpiky o desať centimetrov dozadu. V ponuke budú disky veľkosti 18 alebo 20 palcov.

Tiež CX-9 prirodzene používa ako svoj základ technológiu Skyactiv a to okrem iného znamená nižšiu hmotnosť. V konfigurácii s pohonom prednej nápravy má byť vozidlo ľahšie o 90 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, pri štvorkolke to je dokonca 130 kg. Okrem toho bude nová CX-9 aj veľmi tichá. Mazda vo svojej tlačovej správe upozorňuje na množstvo izolačného materiálu alebo na 4,8 mm hrubá skla. Celkovo je interiér tichší o 12 percent.

cx9_07.jpgcx9_08.jpgcx9_10.jpg
Nová CX-9 dizajnovo nadväzuje na svojich menších a starších súrodencov. Voz ponúkne tri rady sedadiel, množstvo bezpečnostných asistentov a preplňovaný motor

Hlavnú novinku však nájdeme pod kapotou, kam sa nasťahoval nový preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T. Ten ponúka maximálny výkon 184 kW (250 k) a vrchol krútiaceho momentu 420 Nm. Mazda sa rozhodla pre preplňovanú jednotku kvôli tomu, že majitelia takto veľkých SUV údajne chcú zrýchlenie od nízkych otáčok. Tomu tiež zodpovedá aj naladenie štvorvalca. Krútiaci moment nastupuje v plnej sile od 2000 ot./min a výkonnostné maximum je k dispozícii už pri 5000 ot./min.

Samozrejme v ponuke nesmie chýbať ani zástup asistentov. CX-9 môže mať stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, sledovanie mŕtveho uhla, prednárazový systém a tak ďalej. Novinka sa začne predávať na jar budúceho roka. Do Európy primárne určená nie je, ale uvidíme, či sa tu napríklad na chvíľu neobjaví podobne, ako sa to niekoľkokrát stalo pri končiacej generácii.

cx9_01.jpgcx9_02.jpgcx9_03.jpgcx9_04.jpgcx9_05.jpgcx9_06.jpgcx9_09.jpgcx9_11.jpgcx9_12.jpgcx9_13.jpgcx99_15.jpgcx9_14.jpgcx99_16.jpgcx99_01.jpgcx99_02.jpgcx99_03.jpgcx99_04.jpgcx99_10.jpgcx99_05.jpgcx99_06.jpgcx99_07.jpgcx99_08.jpgcx99_09.jpgcx99_11.jpgcx99_12.jpgcx99_13.jpgcx99_14.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY