vytisknout velikost písma Nová Mazda CX-9 je tu. Dostala preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Nová Mazda CX-9 je tu. Dostala preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Na svete sú oficiálne materiály o ďalšej novinke, ktorú je vidno na autosalóne v Los Angeles. Po sérii neoficiálnych obrázkov vám môžeme ponúknuť kompletné predstavenie novej generácie Mazdy CX-9. Tá bude záujemcov lákať na priestranný sedemmiestny interiér, na techniku ​​Skyactiv alebo na nový preplňovaný motor s objemom 2,5 litra.

CX-9 je na pohľad presne podľa očakávania naifúknutá CX-5. Oproti predchádzajúcej generácii je vozidlo o 30 mm kratšie, no stále svojou dĺžkou presahuje hranicu piatich metrov (5065 mm). O 55 mm predĺžila Mazda aj rázvor náprav, zatiaľ čo predný previs bol skrátený o 59 mm a ten zadný o 25 mm. Ako každá Mazda z poslednej doby má aj CX-9 dlhú kapotu. Dizajnéri totiž posunuli predné stĺpiky o desať centimetrov dozadu. V ponuke budú disky veľkosti 18 alebo 20 palcov.

Tiež CX-9 prirodzene používa ako svoj základ technológiu Skyactiv a to okrem iného znamená nižšiu hmotnosť. V konfigurácii s pohonom prednej nápravy má byť vozidlo ľahšie o 90 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, pri štvorkolke to je dokonca 130 kg. Okrem toho bude nová CX-9 aj veľmi tichá. Mazda vo svojej tlačovej správe upozorňuje na množstvo izolačného materiálu alebo na 4,8 mm hrubá skla. Celkovo je interiér tichší o 12 percent.

cx9_07.jpgcx9_08.jpgcx9_10.jpg
Nová CX-9 dizajnovo nadväzuje na svojich menších a starších súrodencov. Voz ponúkne tri rady sedadiel, množstvo bezpečnostných asistentov a preplňovaný motor

Hlavnú novinku však nájdeme pod kapotou, kam sa nasťahoval nový preplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T. Ten ponúka maximálny výkon 184 kW (250 k) a vrchol krútiaceho momentu 420 Nm. Mazda sa rozhodla pre preplňovanú jednotku kvôli tomu, že majitelia takto veľkých SUV údajne chcú zrýchlenie od nízkych otáčok. Tomu tiež zodpovedá aj naladenie štvorvalca. Krútiaci moment nastupuje v plnej sile od 2000 ot./min a výkonnostné maximum je k dispozícii už pri 5000 ot./min.

Samozrejme v ponuke nesmie chýbať ani zástup asistentov. CX-9 môže mať stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, sledovanie mŕtveho uhla, prednárazový systém a tak ďalej. Novinka sa začne predávať na jar budúceho roka. Do Európy primárne určená nie je, ale uvidíme, či sa tu napríklad na chvíľu neobjaví podobne, ako sa to niekoľkokrát stalo pri končiacej generácii.

cx9_01.jpgcx9_02.jpgcx9_03.jpgcx9_04.jpgcx9_05.jpgcx9_06.jpgcx9_09.jpgcx9_11.jpgcx9_12.jpgcx9_13.jpgcx99_15.jpgcx9_14.jpgcx99_16.jpgcx99_01.jpgcx99_02.jpgcx99_03.jpgcx99_04.jpgcx99_10.jpgcx99_05.jpgcx99_06.jpgcx99_07.jpgcx99_08.jpgcx99_09.jpgcx99_11.jpgcx99_12.jpgcx99_13.jpgcx99_14.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY