vytisknout velikost písma Nová Kia Sorento získava obrysy. V Európe len s dieselom

Nová Kia Sorento získava obrysy. V Európe len s dieselom

Nová generácia SUV Kia Sorento by sa mala predstaviť v septembri v Kórei a v novembri na autosalóne v Los Angeles, lebo americký trh je pre toto SUV veľmi dôležitý. Zatiaľ si môžeme prezrieť dve oficiálne skice a už poznáme tiež niekoľko základných technických údajov.

sorento01.jpgsorento02.jpg

Kia Sorento modelového roku 2016 vyjde na upravenej platforme z MPV Kia Carnival, ktoré možno poznáte z iných trhov tiež ako Kia Sedona. Sorento ale dostane upravenú platformu, aby vedela poňať pohon všetkých kolies. Bude vraj tiež hybrid a údajne sa pripravuje aj experimentálne auto na palivové články.

Zatiaľ čo Američania sa môžu tešiť na benzínový šesťvalec 3,3 l a preplňovaný štvorvalec 2,0 l, európsky trh možno dostane len jeden motor - modernizovaný vznetový preplňovaný štvorvalec 2,2 l, spĺňajúci emisnú normu Euro 6. Benzínové jednotky sa do Európy zrejme vôbec nepozrú.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY