vytisknout velikost písma Nová Kia Sorento vsádza na väčší priestor a viac pohodlia [prvé jazdné dojmy]

Na trh dorazila tretia generácia modelu Kia Sorento, s ktorou sme sa už krátko zviezli. Toto auto bude prípadných záujemcov lákať predovšetkým na komfort a viac než solídny priestor v interiéri.
Nová Kia Sorento vsádza na väčší priestor a viac pohodlia [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér: Kvalitný a priestranný
  2. Zameraná na komfort; Drive Mode; Cena od 33 tisíc eur
  3. Fotogaléria

Kia Sorento sa prvýkrát predstavila v roku 2002. Vtedy išlo o SUV zo starej školy, čo znamená, že základom bol rám. S príchodom druhej generácie Sorenta v roku 2009 sa z tohto modelu stalo čistokrvné SUV. 

Dnes už je v predaji tretia generácia Sorenta a samozrejme ide opäť o klasické veľké SUV. V porovnaní so svojim predchodcom je novinka o 95 mm dlhšia, o 15 mm nižšia a o päť milimetrov širšia. Rázvor náprav sa potom natiahol o plných osem centimetrov. Vyjadrené číslami je nové Sorento dlhé 4780 mm, vysoké 1685 mm, široké 1890 mm a rázvor náprav má hodnotu 2780 mm. Väčšie vonkajšie rozmery majú znamenať podľa automobilky viac priestoru pre hlavu aj nohy vo všetkých troch radoch.

_DSC0738.JPG_DSC0751.JPG
Nové Sorento je dlhšie, širšie, nižšie a má väčší rázvor náprav. Dizajnovo sa toto auto určite podarilo. 

Kia sľubuje u nového Sorenta aj väčšie použitie vysokopevnostných ocelí, čo znamená pevnejšie karosériu. Medzigeneračne došlo tiež k vylepšeniu aerodynamiky, a to predovšetkým vďaka výrazne väčšiemu zakrytiu podvozku. Súčiniteľ odporu vzduchu klesol z pôvodných 0,34 na 0,33.

Na slovenskom trhu sa predáva len jeden motor, a síce naftový štvorvalec 2.2 CRDi disponujúci parametrami 147 kW (200 k) a 450 Nm. Záujemcovia preto môžu vyberať iba medzi päť a sedemmiestnym variantom, respektíve medzi manuálnou a automatickou prevodovkou. Obe majú šesť rýchlostných stupňov. Pohon všetkých kolies je štandardom.

Interiér: Kvalitný a priestranný

Trúfam si tvrdiť, že sa nové Sorento bude páčiť. Nebudeme rozoberať, ako veľmi je výsledok podobný hlave tigra, ktorá sa údajne stala inšpiráciou, ale úzke svetlomety v kombinácii so zaujímavou maskou chladiča autu jednoducho pristanú. Dizajnéri potom použili uhladené tvary, čisté línie a pridali viac chrómových prvkov. K dispozícii majú záujemcovia osem rôznych farieb vrátane bronzovej (na fotkách) alebo výraznej červenej Sunset Red.

_DSC0743.JPG_DSC0746.JPGNová generácia dostala viac chrómových prvkov. Testovaná vrcholná výbava potom stojí na devätnásťpalcových kolesách.

Rôzne farbené kombinácie môžete mať aj v interiéri, dôležitejšie však je, že ten je ako celok kvalitne spracovaný a používa lepšie materiály. Teda aspoň pokiaľ môžeme súdiť na základe prvej krátke testovacej jazdy. Sedadlá sú veľmi široké, pohodlné a k ergonómii nemožno mať prakticky žiadne výhrady. Všetko je tam, kde to čakáte.

Pre mňa osobne bol ale trochu sklamaním priestor. Prirodzene v pozdĺžnom aj priečnom smere je ho viac než dosť, ale pre hlavu ho na rozdávanie nie je a to ani na sedadle vodiča. So svojimi 190 cm mám vpredu nad hlavou len malú rezervu, vzadu už rezervu nemám žiadnu. Dôvodom pravdepodobne bol fakt, že testovaný exemplár dostal do výbavy veľké strešné okno, ktoré pár centimetrov z priestoru pre hlavu uberie.

Druhý rad sedadiel je posuvný v rozsahu 27 cm a prostredný pasažier sa môže tešiť na úplne rovnú podlahu. Za príplatok 700 eur potom dostanete ešte tretí rad sedadiel. Manipulácia s ním je príkladne jednoduchá a pozor, Sorento je jedno z mála áut, kde nemožno povedať, že je šieste a siedme miesto len núdzové.

_DSC0767.JPG_DSC0764.JPG
Miesta v druhom rade je dosť, lepšie by to ale mohlo byť v priestore okolo hlavy. Tretí rad je na pomery ostatných konkurentov až prekvapivo dobre použiteľný. 

Áno, sedí sa blízko pri zemi a komfort nie je prvotriedny, ale keď nič iné, tak sa ti úplne vzadu môžu spoľahnúť aspoň na dostatok miesta. Aj ja so svojou výškou by som tu zniesol viac než len veselú cestu večer z reštaurácie po veselom posedení s priateľmi. Prirodzene pre väčšie postavy bude trochu problém nasúkať sa do tretieho radu.

Základný objem batožinového priestoru činí 660 litrov, maximum po sklopení zadných operadiel je 1675 litrov. Obe tieto čísla sa vzťahujú k päťmiestnej verzii. U sedemmiestneho prevedenia začíname na objeme 116 litra a končíme pri 1530 litroch.

_DSC0755.JPG_DSC0759.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY