vytisknout velikost písma Nová Kia Sorento sa tiež prvýkrát predstavuje v Paríži

Nová Kia Sorento sa tiež prvýkrát predstavuje v Paríži

Čo vieme o novom SUV Kia Sorento? Napríklad to, že benzínový šesťvalec 3,3 litra s výkonom 270 koní sa na náš trh nepozrie, ale to určite zákazníkov trápiť nebude. Naproti tomu najväčší záujem sa dá očakávať o diesel 2.0 CRDi, ktorý by mal byť k dispozícii výhradne s pohonom všetkých kolies a v dvoch verziách.

IMG_4684.JPGIMG_4685.JPGIMG_4686.JPG
Na prvý pohľad trochu pripomína z niektorých uhlov Volvo radu XC, ale to nebude na európskemu trhu určite na škodu

Nové Sorento má modernejší a na pohľad hodnotnejší interiér, aj keď istý ázijský dojem z niektorých materiálov predsa len stále pretrváva. No ergonómiu má Kia už pomerne dobre vyriešenú a aj komfort cestujúcich by sa mal výrazne posunúť. Skutočná kultivovanosť nebola práve silnou stránkou minulého Sorenta.

Kia Sorento je o 95 mm dlhšia (celkom 4780 mm), o 15 mm nižšia a o 5 mm širšia. Na niektorých trhoch bude v predaji aj verzia s dlhším rázvorom. Dôraz sa kladie vedľa emisií a spotreby aj na bezpečnosť. Tešte sa na multimediálny systém s mnohými funkciami a prepojiteľnosťou s chytrými telefónmi. Bez toho už to dnes nejde. Pre zadné sedadlá potom bude v ponuke za príplatok zábavný systém, na palube nájdu cestujúci zásuvku na 220V a ďalšie užitočné veci.

Ešte čakáme na upresnenie technických dát pre slovenský trh a tiež na to, aký motor sa u nás nakoniec predávať bude. V základe by sa mohol objaviť atmosférický benzínový štvorvalec 2.4 GDI s priamym vstrekovaním, ale otázkou je, či vôbec bude benzín slovenských zákazníkov zaujímať.

IMG_4687.JPGIMG_4688.JPGIMG_4689.JPGIMG_4693.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY