vytisknout velikost písma Nová Kia Sorento sa tiež prvýkrát predstavuje v Paríži

Nová Kia Sorento sa tiež prvýkrát predstavuje v Paríži

Čo vieme o novom SUV Kia Sorento? Napríklad to, že benzínový šesťvalec 3,3 litra s výkonom 270 koní sa na náš trh nepozrie, ale to určite zákazníkov trápiť nebude. Naproti tomu najväčší záujem sa dá očakávať o diesel 2.0 CRDi, ktorý by mal byť k dispozícii výhradne s pohonom všetkých kolies a v dvoch verziách.

IMG_4684.JPGIMG_4685.JPGIMG_4686.JPG
Na prvý pohľad trochu pripomína z niektorých uhlov Volvo radu XC, ale to nebude na európskemu trhu určite na škodu

Nové Sorento má modernejší a na pohľad hodnotnejší interiér, aj keď istý ázijský dojem z niektorých materiálov predsa len stále pretrváva. No ergonómiu má Kia už pomerne dobre vyriešenú a aj komfort cestujúcich by sa mal výrazne posunúť. Skutočná kultivovanosť nebola práve silnou stránkou minulého Sorenta.

Kia Sorento je o 95 mm dlhšia (celkom 4780 mm), o 15 mm nižšia a o 5 mm širšia. Na niektorých trhoch bude v predaji aj verzia s dlhším rázvorom. Dôraz sa kladie vedľa emisií a spotreby aj na bezpečnosť. Tešte sa na multimediálny systém s mnohými funkciami a prepojiteľnosťou s chytrými telefónmi. Bez toho už to dnes nejde. Pre zadné sedadlá potom bude v ponuke za príplatok zábavný systém, na palube nájdu cestujúci zásuvku na 220V a ďalšie užitočné veci.

Ešte čakáme na upresnenie technických dát pre slovenský trh a tiež na to, aký motor sa u nás nakoniec predávať bude. V základe by sa mohol objaviť atmosférický benzínový štvorvalec 2.4 GDI s priamym vstrekovaním, ale otázkou je, či vôbec bude benzín slovenských zákazníkov zaujímať.

IMG_4687.JPGIMG_4688.JPGIMG_4689.JPGIMG_4693.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY