vytisknout velikost písma Nová Kia Sorento sa tiež prvýkrát predstavuje v Paríži

Nová Kia Sorento sa tiež prvýkrát predstavuje v Paríži

Čo vieme o novom SUV Kia Sorento? Napríklad to, že benzínový šesťvalec 3,3 litra s výkonom 270 koní sa na náš trh nepozrie, ale to určite zákazníkov trápiť nebude. Naproti tomu najväčší záujem sa dá očakávať o diesel 2.0 CRDi, ktorý by mal byť k dispozícii výhradne s pohonom všetkých kolies a v dvoch verziách.

IMG_4684.JPGIMG_4685.JPGIMG_4686.JPG
Na prvý pohľad trochu pripomína z niektorých uhlov Volvo radu XC, ale to nebude na európskemu trhu určite na škodu

Nové Sorento má modernejší a na pohľad hodnotnejší interiér, aj keď istý ázijský dojem z niektorých materiálov predsa len stále pretrváva. No ergonómiu má Kia už pomerne dobre vyriešenú a aj komfort cestujúcich by sa mal výrazne posunúť. Skutočná kultivovanosť nebola práve silnou stránkou minulého Sorenta.

Kia Sorento je o 95 mm dlhšia (celkom 4780 mm), o 15 mm nižšia a o 5 mm širšia. Na niektorých trhoch bude v predaji aj verzia s dlhším rázvorom. Dôraz sa kladie vedľa emisií a spotreby aj na bezpečnosť. Tešte sa na multimediálny systém s mnohými funkciami a prepojiteľnosťou s chytrými telefónmi. Bez toho už to dnes nejde. Pre zadné sedadlá potom bude v ponuke za príplatok zábavný systém, na palube nájdu cestujúci zásuvku na 220V a ďalšie užitočné veci.

Ešte čakáme na upresnenie technických dát pre slovenský trh a tiež na to, aký motor sa u nás nakoniec predávať bude. V základe by sa mohol objaviť atmosférický benzínový štvorvalec 2.4 GDI s priamym vstrekovaním, ale otázkou je, či vôbec bude benzín slovenských zákazníkov zaujímať.

IMG_4687.JPGIMG_4688.JPGIMG_4689.JPGIMG_4693.JPG

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY