vytisknout velikost písma Nová Kia Sorento sa tiež prvýkrát predstavuje v Paríži

Nová Kia Sorento sa tiež prvýkrát predstavuje v Paríži

Čo vieme o novom SUV Kia Sorento? Napríklad to, že benzínový šesťvalec 3,3 litra s výkonom 270 koní sa na náš trh nepozrie, ale to určite zákazníkov trápiť nebude. Naproti tomu najväčší záujem sa dá očakávať o diesel 2.0 CRDi, ktorý by mal byť k dispozícii výhradne s pohonom všetkých kolies a v dvoch verziách.

IMG_4684.JPGIMG_4685.JPGIMG_4686.JPG
Na prvý pohľad trochu pripomína z niektorých uhlov Volvo radu XC, ale to nebude na európskemu trhu určite na škodu

Nové Sorento má modernejší a na pohľad hodnotnejší interiér, aj keď istý ázijský dojem z niektorých materiálov predsa len stále pretrváva. No ergonómiu má Kia už pomerne dobre vyriešenú a aj komfort cestujúcich by sa mal výrazne posunúť. Skutočná kultivovanosť nebola práve silnou stránkou minulého Sorenta.

Kia Sorento je o 95 mm dlhšia (celkom 4780 mm), o 15 mm nižšia a o 5 mm širšia. Na niektorých trhoch bude v predaji aj verzia s dlhším rázvorom. Dôraz sa kladie vedľa emisií a spotreby aj na bezpečnosť. Tešte sa na multimediálny systém s mnohými funkciami a prepojiteľnosťou s chytrými telefónmi. Bez toho už to dnes nejde. Pre zadné sedadlá potom bude v ponuke za príplatok zábavný systém, na palube nájdu cestujúci zásuvku na 220V a ďalšie užitočné veci.

Ešte čakáme na upresnenie technických dát pre slovenský trh a tiež na to, aký motor sa u nás nakoniec predávať bude. V základe by sa mohol objaviť atmosférický benzínový štvorvalec 2.4 GDI s priamym vstrekovaním, ale otázkou je, či vôbec bude benzín slovenských zákazníkov zaujímať.

IMG_4687.JPGIMG_4688.JPGIMG_4689.JPGIMG_4693.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY