vytisknout velikost písma Nová Kia Optima znovu a tentoraz oficiálne. Do predaja vstúpi ešte tento rok

Nová Kia Optima znovu a tentoraz oficiálne. Do predaja vstúpi ešte tento rok

Fotografie európskeho prevedenie modelu Kia Optima sme si mohli pozrieť už skôr, dnes Kia pridala aj oficiálne informácie. V ponuke budú pre začiatok dva motory, budúci rok dorazí ešte hybrid a športová verzia. Do predaja sa táto novinka dostane v poslednom štvrťroku tohto roka.

Nová Optima je dlhšia, vyššia a širšia ako predchodca. Na dĺžku pribrala desať milimetrov (4855 m), na šírku 25 mm (1860 mm) a na výšku opäť desať milimetrov (1465 mm). Zväčšoval sa aj rázvor náprav, ktorý sa natiahol zhodou okolností rovnako o centimeter. Kia tak sľubuje okrem iného predovšetkým priestrannejší interiér.

A tieto sľuby dokladá konkrétnymi číslami. Vďaka dlhšiemu rázvoru a inak tvarovaným sedadlám ponúkne Optima pre cestujúcich vzadu o 25 mm viac miesta. Priestor v oblasti ramien sa zväčšil o 17 mm vzadu a o 20 mm vpredu. Viac miesta je tiež pre hlavu. Vpredu činí rozdiel 5 mm, v druhej rade potom 15 mm. A konečne viac litrov nájdeme aj v kufri. Ten zväčšil svoj objem na konečných 510 l (+ 5 litrov).

Akokoľvek vyzerá nová Optima sľubne, v boji s európskou konkurenciou to bude mať dosť zložité a jedným z hlavných dôvodov bude obmedzená ponuka motorizácií. Pre začiatok si môžu zákazníci vybrať iba medzi dieselovým motorom 1.7 CRDi alebo benzínovým dvojlitrom 2.0 CVVL. Budúci rok dorazí ešte plug-in hybrid a športové prevedenie.

Diesel bol upravený, takže jeho výkon nepatrne narástol, rovnako ako krútiaci moment. Naftový štvorvalec tak ponúka 104 kW (141 k) a 340 Nm. Zároveň sa tiež o štrnásť percent znížila produkcia emisií. Benzínový dvojliter disponuje maximálnym výkonom 120 kW (163 k). Štandardom je šesťstupňový manuál, záujemcovia môžu siahnuť aj po automate. V prípade dieselu dostanú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Nová Kia Optima sa predstaví na autosalóne vo Frankfurte, do predaja zamieri ešte koncom tohto roka. Európska verzia sa vyrába v kórejskej továrni Hwasung.

opt_6.jpgopt_2.jpgopt_1.jpgopt_5.jpgopt_4.jpgopt_3.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY