vytisknout velikost písma Nová Kia Optima znovu a tentoraz oficiálne. Do predaja vstúpi ešte tento rok

Nová Kia Optima znovu a tentoraz oficiálne. Do predaja vstúpi ešte tento rok

Fotografie európskeho prevedenie modelu Kia Optima sme si mohli pozrieť už skôr, dnes Kia pridala aj oficiálne informácie. V ponuke budú pre začiatok dva motory, budúci rok dorazí ešte hybrid a športová verzia. Do predaja sa táto novinka dostane v poslednom štvrťroku tohto roka.

Nová Optima je dlhšia, vyššia a širšia ako predchodca. Na dĺžku pribrala desať milimetrov (4855 m), na šírku 25 mm (1860 mm) a na výšku opäť desať milimetrov (1465 mm). Zväčšoval sa aj rázvor náprav, ktorý sa natiahol zhodou okolností rovnako o centimeter. Kia tak sľubuje okrem iného predovšetkým priestrannejší interiér.

A tieto sľuby dokladá konkrétnymi číslami. Vďaka dlhšiemu rázvoru a inak tvarovaným sedadlám ponúkne Optima pre cestujúcich vzadu o 25 mm viac miesta. Priestor v oblasti ramien sa zväčšil o 17 mm vzadu a o 20 mm vpredu. Viac miesta je tiež pre hlavu. Vpredu činí rozdiel 5 mm, v druhej rade potom 15 mm. A konečne viac litrov nájdeme aj v kufri. Ten zväčšil svoj objem na konečných 510 l (+ 5 litrov).

Akokoľvek vyzerá nová Optima sľubne, v boji s európskou konkurenciou to bude mať dosť zložité a jedným z hlavných dôvodov bude obmedzená ponuka motorizácií. Pre začiatok si môžu zákazníci vybrať iba medzi dieselovým motorom 1.7 CRDi alebo benzínovým dvojlitrom 2.0 CVVL. Budúci rok dorazí ešte plug-in hybrid a športové prevedenie.

Diesel bol upravený, takže jeho výkon nepatrne narástol, rovnako ako krútiaci moment. Naftový štvorvalec tak ponúka 104 kW (141 k) a 340 Nm. Zároveň sa tiež o štrnásť percent znížila produkcia emisií. Benzínový dvojliter disponuje maximálnym výkonom 120 kW (163 k). Štandardom je šesťstupňový manuál, záujemcovia môžu siahnuť aj po automate. V prípade dieselu dostanú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Nová Kia Optima sa predstaví na autosalóne vo Frankfurte, do predaja zamieri ešte koncom tohto roka. Európska verzia sa vyrába v kórejskej továrni Hwasung.

opt_6.jpgopt_2.jpgopt_1.jpgopt_5.jpgopt_4.jpgopt_3.jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY