vytisknout velikost písma Nová Kia Optima znovu a tentoraz oficiálne. Do predaja vstúpi ešte tento rok

Nová Kia Optima znovu a tentoraz oficiálne. Do predaja vstúpi ešte tento rok

Fotografie európskeho prevedenie modelu Kia Optima sme si mohli pozrieť už skôr, dnes Kia pridala aj oficiálne informácie. V ponuke budú pre začiatok dva motory, budúci rok dorazí ešte hybrid a športová verzia. Do predaja sa táto novinka dostane v poslednom štvrťroku tohto roka.

Nová Optima je dlhšia, vyššia a širšia ako predchodca. Na dĺžku pribrala desať milimetrov (4855 m), na šírku 25 mm (1860 mm) a na výšku opäť desať milimetrov (1465 mm). Zväčšoval sa aj rázvor náprav, ktorý sa natiahol zhodou okolností rovnako o centimeter. Kia tak sľubuje okrem iného predovšetkým priestrannejší interiér.

A tieto sľuby dokladá konkrétnymi číslami. Vďaka dlhšiemu rázvoru a inak tvarovaným sedadlám ponúkne Optima pre cestujúcich vzadu o 25 mm viac miesta. Priestor v oblasti ramien sa zväčšil o 17 mm vzadu a o 20 mm vpredu. Viac miesta je tiež pre hlavu. Vpredu činí rozdiel 5 mm, v druhej rade potom 15 mm. A konečne viac litrov nájdeme aj v kufri. Ten zväčšil svoj objem na konečných 510 l (+ 5 litrov).

Akokoľvek vyzerá nová Optima sľubne, v boji s európskou konkurenciou to bude mať dosť zložité a jedným z hlavných dôvodov bude obmedzená ponuka motorizácií. Pre začiatok si môžu zákazníci vybrať iba medzi dieselovým motorom 1.7 CRDi alebo benzínovým dvojlitrom 2.0 CVVL. Budúci rok dorazí ešte plug-in hybrid a športové prevedenie.

Diesel bol upravený, takže jeho výkon nepatrne narástol, rovnako ako krútiaci moment. Naftový štvorvalec tak ponúka 104 kW (141 k) a 340 Nm. Zároveň sa tiež o štrnásť percent znížila produkcia emisií. Benzínový dvojliter disponuje maximálnym výkonom 120 kW (163 k). Štandardom je šesťstupňový manuál, záujemcovia môžu siahnuť aj po automate. V prípade dieselu dostanú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Nová Kia Optima sa predstaví na autosalóne vo Frankfurte, do predaja zamieri ešte koncom tohto roka. Európska verzia sa vyrába v kórejskej továrni Hwasung.

opt_6.jpgopt_2.jpgopt_1.jpgopt_5.jpgopt_4.jpgopt_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY