vytisknout velikost písma Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní

Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní
Zoznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogaléria

Autosalón v New Yorku sa stal okrem iného aj dejiskom svetovej premiéry novej generácie sedanu Kia Optima. Novinka je v porovnaní so súčasnou variantou širší a ponúka dlhší rázvor náprav. Predaje odštartujú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

Nová Kia Optima dostala rázvor 2805 mm, čo predstavuje nárast o desať milimetrov, šírka vozidla teraz činí 1860 mm, teda o 25 mm viac ako u existujúcej verzie. Automobilka sľubuje viac priestoru pre zadných cestujúcich, ale nielen v oblasti okolo, ale tiež pre hlavu a vo výške ramien. Rovnako tak sa máme tešiť na väčší kufor. Jeho presný objem ale Kia v tlačovej správe neudáva.

opt_01.jpgopt_02.jpgNastupujúca generácia modelu Optima nadväzuje na to, čo sme videli pri koncepte Sportspace. Zatiaľ sa ukázala iba ako sedan

Nová Optima dostane pevnejšiu karosériu. Viac ako päťdesiat percent je totiž vyrobených z utravysokopevnostnej ocele. O 450% je tiež vyššie využitie lepidiel. To by malo prispieť k nižšej hlučnosti a malo by to tiež znížiť vibrácie. A navýšil sa aj (+350%) podiel dielov lisovaných za tepla.

Ako to bude s motormi v európskych verziách, to povie Kia neskôr. Tie americké ponúknu trojicu agregátov: 2.4 GDi, 2.0 GDi Turbo a 1.6 GDi Turbo. Prvý menovaný disponuje parametrami 136 kW (185 k) a 241 Nm. Preplňovaný dvojliter je tým najsilnejším, čo do novej Optima zatiaľ dostanete, teda aspoň v Amerike. Jeho výkon činí 182 kW (247 k) a krútiaci moment vrcholí na 353 Nm. Obidva motory spolupracujú so šesťstupňovým automatom.

Nechýba ale aj preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá má 131 kW (178 k) a 264 Nm. Tá tiež spolupracuje s automatickou prevodovkou, tentokrát ide ale o dvojspojkový sedemstupňový automat. Bez ohľadu na motor používa nová Optima pohon predných kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY