vytisknout velikost písma Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní

Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní
Zoznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogaléria

Autosalón v New Yorku sa stal okrem iného aj dejiskom svetovej premiéry novej generácie sedanu Kia Optima. Novinka je v porovnaní so súčasnou variantou širší a ponúka dlhší rázvor náprav. Predaje odštartujú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

Nová Kia Optima dostala rázvor 2805 mm, čo predstavuje nárast o desať milimetrov, šírka vozidla teraz činí 1860 mm, teda o 25 mm viac ako u existujúcej verzie. Automobilka sľubuje viac priestoru pre zadných cestujúcich, ale nielen v oblasti okolo, ale tiež pre hlavu a vo výške ramien. Rovnako tak sa máme tešiť na väčší kufor. Jeho presný objem ale Kia v tlačovej správe neudáva.

opt_01.jpgopt_02.jpgNastupujúca generácia modelu Optima nadväzuje na to, čo sme videli pri koncepte Sportspace. Zatiaľ sa ukázala iba ako sedan

Nová Optima dostane pevnejšiu karosériu. Viac ako päťdesiat percent je totiž vyrobených z utravysokopevnostnej ocele. O 450% je tiež vyššie využitie lepidiel. To by malo prispieť k nižšej hlučnosti a malo by to tiež znížiť vibrácie. A navýšil sa aj (+350%) podiel dielov lisovaných za tepla.

Ako to bude s motormi v európskych verziách, to povie Kia neskôr. Tie americké ponúknu trojicu agregátov: 2.4 GDi, 2.0 GDi Turbo a 1.6 GDi Turbo. Prvý menovaný disponuje parametrami 136 kW (185 k) a 241 Nm. Preplňovaný dvojliter je tým najsilnejším, čo do novej Optima zatiaľ dostanete, teda aspoň v Amerike. Jeho výkon činí 182 kW (247 k) a krútiaci moment vrcholí na 353 Nm. Obidva motory spolupracujú so šesťstupňovým automatom.

Nechýba ale aj preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá má 131 kW (178 k) a 264 Nm. Tá tiež spolupracuje s automatickou prevodovkou, tentokrát ide ale o dvojspojkový sedemstupňový automat. Bez ohľadu na motor používa nová Optima pohon predných kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY