vytisknout velikost písma Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní

Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní
Zoznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogaléria

Autosalón v New Yorku sa stal okrem iného aj dejiskom svetovej premiéry novej generácie sedanu Kia Optima. Novinka je v porovnaní so súčasnou variantou širší a ponúka dlhší rázvor náprav. Predaje odštartujú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

Nová Kia Optima dostala rázvor 2805 mm, čo predstavuje nárast o desať milimetrov, šírka vozidla teraz činí 1860 mm, teda o 25 mm viac ako u existujúcej verzie. Automobilka sľubuje viac priestoru pre zadných cestujúcich, ale nielen v oblasti okolo, ale tiež pre hlavu a vo výške ramien. Rovnako tak sa máme tešiť na väčší kufor. Jeho presný objem ale Kia v tlačovej správe neudáva.

opt_01.jpgopt_02.jpgNastupujúca generácia modelu Optima nadväzuje na to, čo sme videli pri koncepte Sportspace. Zatiaľ sa ukázala iba ako sedan

Nová Optima dostane pevnejšiu karosériu. Viac ako päťdesiat percent je totiž vyrobených z utravysokopevnostnej ocele. O 450% je tiež vyššie využitie lepidiel. To by malo prispieť k nižšej hlučnosti a malo by to tiež znížiť vibrácie. A navýšil sa aj (+350%) podiel dielov lisovaných za tepla.

Ako to bude s motormi v európskych verziách, to povie Kia neskôr. Tie americké ponúknu trojicu agregátov: 2.4 GDi, 2.0 GDi Turbo a 1.6 GDi Turbo. Prvý menovaný disponuje parametrami 136 kW (185 k) a 241 Nm. Preplňovaný dvojliter je tým najsilnejším, čo do novej Optima zatiaľ dostanete, teda aspoň v Amerike. Jeho výkon činí 182 kW (247 k) a krútiaci moment vrcholí na 353 Nm. Obidva motory spolupracujú so šesťstupňovým automatom.

Nechýba ale aj preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá má 131 kW (178 k) a 264 Nm. Tá tiež spolupracuje s automatickou prevodovkou, tentokrát ide ale o dvojspojkový sedemstupňový automat. Bez ohľadu na motor používa nová Optima pohon predných kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY