vytisknout velikost písma Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní

Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní
Zoznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogaléria

Autosalón v New Yorku sa stal okrem iného aj dejiskom svetovej premiéry novej generácie sedanu Kia Optima. Novinka je v porovnaní so súčasnou variantou širší a ponúka dlhší rázvor náprav. Predaje odštartujú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

Nová Kia Optima dostala rázvor 2805 mm, čo predstavuje nárast o desať milimetrov, šírka vozidla teraz činí 1860 mm, teda o 25 mm viac ako u existujúcej verzie. Automobilka sľubuje viac priestoru pre zadných cestujúcich, ale nielen v oblasti okolo, ale tiež pre hlavu a vo výške ramien. Rovnako tak sa máme tešiť na väčší kufor. Jeho presný objem ale Kia v tlačovej správe neudáva.

opt_01.jpgopt_02.jpgNastupujúca generácia modelu Optima nadväzuje na to, čo sme videli pri koncepte Sportspace. Zatiaľ sa ukázala iba ako sedan

Nová Optima dostane pevnejšiu karosériu. Viac ako päťdesiat percent je totiž vyrobených z utravysokopevnostnej ocele. O 450% je tiež vyššie využitie lepidiel. To by malo prispieť k nižšej hlučnosti a malo by to tiež znížiť vibrácie. A navýšil sa aj (+350%) podiel dielov lisovaných za tepla.

Ako to bude s motormi v európskych verziách, to povie Kia neskôr. Tie americké ponúknu trojicu agregátov: 2.4 GDi, 2.0 GDi Turbo a 1.6 GDi Turbo. Prvý menovaný disponuje parametrami 136 kW (185 k) a 241 Nm. Preplňovaný dvojliter je tým najsilnejším, čo do novej Optima zatiaľ dostanete, teda aspoň v Amerike. Jeho výkon činí 182 kW (247 k) a krútiaci moment vrcholí na 353 Nm. Obidva motory spolupracujú so šesťstupňovým automatom.

Nechýba ale aj preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá má 131 kW (178 k) a 264 Nm. Tá tiež spolupracuje s automatickou prevodovkou, tentokrát ide ale o dvojspojkový sedemstupňový automat. Bez ohľadu na motor používa nová Optima pohon predných kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY