vytisknout velikost písma Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní

Nová Kia Optima má sedemstupňový automat a 247 koní
Zoznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogaléria

Autosalón v New Yorku sa stal okrem iného aj dejiskom svetovej premiéry novej generácie sedanu Kia Optima. Novinka je v porovnaní so súčasnou variantou širší a ponúka dlhší rázvor náprav. Predaje odštartujú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

Nová Kia Optima dostala rázvor 2805 mm, čo predstavuje nárast o desať milimetrov, šírka vozidla teraz činí 1860 mm, teda o 25 mm viac ako u existujúcej verzie. Automobilka sľubuje viac priestoru pre zadných cestujúcich, ale nielen v oblasti okolo, ale tiež pre hlavu a vo výške ramien. Rovnako tak sa máme tešiť na väčší kufor. Jeho presný objem ale Kia v tlačovej správe neudáva.

opt_01.jpgopt_02.jpgNastupujúca generácia modelu Optima nadväzuje na to, čo sme videli pri koncepte Sportspace. Zatiaľ sa ukázala iba ako sedan

Nová Optima dostane pevnejšiu karosériu. Viac ako päťdesiat percent je totiž vyrobených z utravysokopevnostnej ocele. O 450% je tiež vyššie využitie lepidiel. To by malo prispieť k nižšej hlučnosti a malo by to tiež znížiť vibrácie. A navýšil sa aj (+350%) podiel dielov lisovaných za tepla.

Ako to bude s motormi v európskych verziách, to povie Kia neskôr. Tie americké ponúknu trojicu agregátov: 2.4 GDi, 2.0 GDi Turbo a 1.6 GDi Turbo. Prvý menovaný disponuje parametrami 136 kW (185 k) a 241 Nm. Preplňovaný dvojliter je tým najsilnejším, čo do novej Optima zatiaľ dostanete, teda aspoň v Amerike. Jeho výkon činí 182 kW (247 k) a krútiaci moment vrcholí na 353 Nm. Obidva motory spolupracujú so šesťstupňovým automatom.

Nechýba ale aj preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá má 131 kW (178 k) a 264 Nm. Tá tiež spolupracuje s automatickou prevodovkou, tentokrát ide ale o dvojspojkový sedemstupňový automat. Bez ohľadu na motor používa nová Optima pohon predných kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY