vytisknout velikost písma Nová Kia Cadenza začína s odhaľovaním, v Európe ju zrejme opäť neuvidíme

Nová Kia Cadenza začína s odhaľovaním, v Európe ju zrejme opäť neuvidíme

Kia vypustila do sveta prvé upútavky na nový sedan Cadenza, ktorý sa predstaví na autosalóne v Los Angeles. Základný koncept sa zrejme meniť nebude. Model naďalej zostane pri pohone predných kolies, aspoň v základných verziách. Pod kapotou by mal byť maximálne šesťvalec 3,3 litra.

000.jpg001.jpg002.jpgAutomobilka Kia zatiaľ zverejnila upútavku vo forme dizajnových skíc. Interiér vyzerá celkom pekne a Kia sľubuje vyššiu kvalitu a kultivovanosť

Dizajnová revolúcia sa nekoná, nová Kia Cadenza prevezme jazyk naznačený na nových modeloch značky, napríklad na novom SUV Sportage. Kia sľubuje predovšetkým kvalitnejší interiér, vyššiu kultivovanosť a samozrejme nižšiu spotrebu paliva a emisie.

Nový bude aj palubný systém s dotykovou obrazovkou a novými funkciami, bez toho by to dnes samozrejme v novom aute vyššej kategórie vôbec nešlo. Rozšíri sa aj bezpečnostná výbava. Kia by mala predstaviť aj nový adaptívny tempomat a systém, ktorý udrží auto v jazdnom pruhu.

Európsky trh nie je pre Kiu Cadenza kľúčový, predávať sa bude hlavne v Severnej Amerike a na domácom trhu. U nás (v Európe) by to rovnako mala ťažké, aj keď sa Kia pred niekoľkými rokmi tvárila, že sa sem Cadenza dostane.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY