vytisknout velikost písma Nová Kia Cadenza teraz oficiálne. Páči sa vám? Tak to máte smolu

Pre Kiu je kľúčový trh v Ázii a aj v USA. Automobilka sa pri návrhu interiéru inšpirovala európskymi luxusnými sedanmi.
Nová Kia Cadenza teraz oficiálne. Páči sa vám? Tak to máte smolu

Nedávno sme tu mali upútavku na nový sedan Kia Cadenza, ktorý sa v domovskej Južnej Kórei volá K7. Teraz sa von dostali prvé oficiálne snímky tohto veľkého luxusného sedanu, ktorý v roku 2016 zamieri do predaja. Bohužiaľ ale nie v Európe, takže si musíte nechať zájsť chuť.

000.jpg001.jpg002.jpg
Kia Cadenza v Európe nebude. Preto sa nepočíta ani s dieselom alebo downsizovanými motormi. Zatiaľ je pod kapotou minimálne benzínový šesťvalec

Pre Kiu je kľúčový trh v Ázii a aj v USA, kde určite nájde nový motor 3,3 l V6 bi-turbo uplatnenie. Jeho výkon 272 kW (370 k) posiela na predné kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Motor pochádza od značky Hyundai a nájdete ho napríklad aj v novom sedane Genesis G90.

Vzhľadom k tomu, že sa s modelom Cadenza nepočíta pre export do Európy, pod kapotu sa nedostane turbodiesel. Budú len benzínové motory a vedľa preplňovanej jednotky sa v ponuke objaví aj atmosférický šesťvalec v základnom prevedení.

Kia sa pri návrhu interiéru inšpirovala európskymi luxusnými sedanmi ako Mercedes triedy S, BMW radu 7 alebo Audi A8. Nie snáď, že by kopírovala dizajn, ale cieľom bolo dosiahnuť rovnakú úroveň kvality a ergonómia ovládacích prvkov.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY