vytisknout velikost písma Nová Kia Cadenza teraz oficiálne. Páči sa vám? Tak to máte smolu

Pre Kiu je kľúčový trh v Ázii a aj v USA. Automobilka sa pri návrhu interiéru inšpirovala európskymi luxusnými sedanmi.
Nová Kia Cadenza teraz oficiálne. Páči sa vám? Tak to máte smolu

Nedávno sme tu mali upútavku na nový sedan Kia Cadenza, ktorý sa v domovskej Južnej Kórei volá K7. Teraz sa von dostali prvé oficiálne snímky tohto veľkého luxusného sedanu, ktorý v roku 2016 zamieri do predaja. Bohužiaľ ale nie v Európe, takže si musíte nechať zájsť chuť.

000.jpg001.jpg002.jpg
Kia Cadenza v Európe nebude. Preto sa nepočíta ani s dieselom alebo downsizovanými motormi. Zatiaľ je pod kapotou minimálne benzínový šesťvalec

Pre Kiu je kľúčový trh v Ázii a aj v USA, kde určite nájde nový motor 3,3 l V6 bi-turbo uplatnenie. Jeho výkon 272 kW (370 k) posiela na predné kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Motor pochádza od značky Hyundai a nájdete ho napríklad aj v novom sedane Genesis G90.

Vzhľadom k tomu, že sa s modelom Cadenza nepočíta pre export do Európy, pod kapotu sa nedostane turbodiesel. Budú len benzínové motory a vedľa preplňovanej jednotky sa v ponuke objaví aj atmosférický šesťvalec v základnom prevedení.

Kia sa pri návrhu interiéru inšpirovala európskymi luxusnými sedanmi ako Mercedes triedy S, BMW radu 7 alebo Audi A8. Nie snáď, že by kopírovala dizajn, ale cieľom bolo dosiahnuť rovnakú úroveň kvality a ergonómia ovládacích prvkov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY