vytisknout velikost písma Nová Kia Cadenza teraz oficiálne. Páči sa vám? Tak to máte smolu

Pre Kiu je kľúčový trh v Ázii a aj v USA. Automobilka sa pri návrhu interiéru inšpirovala európskymi luxusnými sedanmi.
Nová Kia Cadenza teraz oficiálne. Páči sa vám? Tak to máte smolu

Nedávno sme tu mali upútavku na nový sedan Kia Cadenza, ktorý sa v domovskej Južnej Kórei volá K7. Teraz sa von dostali prvé oficiálne snímky tohto veľkého luxusného sedanu, ktorý v roku 2016 zamieri do predaja. Bohužiaľ ale nie v Európe, takže si musíte nechať zájsť chuť.

000.jpg001.jpg002.jpg
Kia Cadenza v Európe nebude. Preto sa nepočíta ani s dieselom alebo downsizovanými motormi. Zatiaľ je pod kapotou minimálne benzínový šesťvalec

Pre Kiu je kľúčový trh v Ázii a aj v USA, kde určite nájde nový motor 3,3 l V6 bi-turbo uplatnenie. Jeho výkon 272 kW (370 k) posiela na predné kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Motor pochádza od značky Hyundai a nájdete ho napríklad aj v novom sedane Genesis G90.

Vzhľadom k tomu, že sa s modelom Cadenza nepočíta pre export do Európy, pod kapotu sa nedostane turbodiesel. Budú len benzínové motory a vedľa preplňovanej jednotky sa v ponuke objaví aj atmosférický šesťvalec v základnom prevedení.

Kia sa pri návrhu interiéru inšpirovala európskymi luxusnými sedanmi ako Mercedes triedy S, BMW radu 7 alebo Audi A8. Nie snáď, že by kopírovala dizajn, ale cieľom bolo dosiahnuť rovnakú úroveň kvality a ergonómia ovládacích prvkov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY