vytisknout velikost písma Nová Insignia dostane systém pohonu všetkých kolies z Fordu Focus RS

Opel Insignia novej generácie dostane rovnaký systém pohonu všetkých kolies, aký používa Ford Focus RS. Systém sa volá Twinster a na svedomí ho má spoločnosť GKN. Inisgnia 4×4 nebude mať klasický zadný diferenciál. Ten je nahradený dvojicou lamelových spojok. O driftovacom režime Opel nič nehovorí.
Nová Insignia dostane systém pohonu všetkých kolies z Fordu Focus RS

Možno to je tým, aké počasie aktuálne panuje v Európe, možno ide len o zhodu okolností, každopádne dnes automobilka Opel vypustila do sveta stručnú tlačovú správu, v ktorej upozorňuje na riešenie pohonu všetkých kolies pri modeli Insignia novej generácie. A riešenie to je v skutku zaujímavé, pretože pôjde o rovnakú vec, akú už má Ford Focus RS.

Systém sa oficiálne volá Twinster a vyrába ho spoločnosť GKN. Zjednodušene ide predovšetkým o to, že namiesto klasického zadného mechanického diferenciálu sa nasťahoval iba stály prevod a dve lamelové spojky, pričom pre každé zadné koleso je určená jedna. Spojky vyrovnávajú rozdielne otáčky, môžu tiež úplne kolesá odpojiť, alebo naopak aktívne riadiť prísun krútiaceho momentu.

Opel ale na rozdiel od Fordu neplánuje žiadny režim pre driftovanie. Iba upozorňuje na aktívne vektorovanie krútiaceho momentu. V zákrutách bude systém posielať viac na vonkajšie koleso a tým sa veľmi účinne potlačí prípadná nedotáčavosť. Automobilka uvádza, že bude možné aj jedno koleso úplne odpojiť a všetok krútiaci moment tak poslať iba na druhé zadné koleso.

Kompletné technické údaje týkajúce sa novej Insignie Opel zatiaľ nezverejnil. Oficiálna premiéra je naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve.

Systém Twinster sa dostal do širšieho povedomia až spolu s novým Fordom Focus RS, už skôr ho ale predstavil Land Rover pre modely Evoque a Discovery Sport. S exemplárom britskej značky, ktorý by toto mal, sme sa ale doteraz v praxi nikdy nestretli.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY