vytisknout velikost písma Nová Honda S2000 je v pláne. Problémom je ale chýbajúca platforma

Honda by rada fanúšikom značky dala nástupcu roadstera S2000 hneď. Lenže zatiaľ ho nemá na čom vyrábať.
Nová Honda S2000 je v pláne. Problémom je ale chýbajúca platforma

Že by obdobie ťažkej krízy definitívne pominulo? Honda totiž v minulom desaťročí postupne umŕtvila všetky projekty zaujímavých vodičských áut. Najmä absenciu modelu S2000, alebo jeho nástupcu, niesli fanúšikovia značky ťažko. Blýska sa ale na lepšie časy, pretože Honda postupne vyťahuje "menej zárobkové" projekty zo zásuvky.

Po veľkých pôrodných bolestiach sa podarilo oživiť superšport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je tiež vonku. A v domácom Japonsku sa dokonca začal predávať malý roadster Honda S660 ako pripomienka klasických malých japonských športiakov.

Lenže fanúšikovia sa pýtajú po jednej veci, a tou je nástupca roadstera Honda S2000. Takýto model by presne zapadol do oživenej kategórie kompaktných športových zadokolek. Tie zažili vďaka Toyote GT86 renesanciu, vrátil sa aj Fiat 124 (vyrábaný spolu s Mazdou MX-5). Bude tiež nástupca Nissanu 370Z.

Hoci predstavitelia automobilky nástupcu roadstera S2000 chcú a vedia, že by sa predával, problémom je jedna pomerne zásadná vec - platforma. Honda jednoducho nemá nič, na čom by auto postavila. A aj keď dostal nový Civic desiatej generácie modulárnu platformu, je to prednokolka a jej úprava na zadný pohon by bola veľmi náročná (a teda aj drahá).

Ako píše britský Autocar, Honda na projekte pracuje a zisťuje požiadavky a priania trhu. Dokonca sa už hovorí aj o tom, aké motory budú nástupcu S2000 poháňať (štvorvalce 1.5 Turbo a atmosférický dvojliter). Lenže stále chýba platforma a vyvíjať úplne novú pre samostatný, a treba povedať že trochu okrajový model, by bolo veľmi drahé. Tým by bola ohrozená konkurencieschopnosť.

Vyzerá to, že Honda najskôr musí nájsť partnera, ktorý by s ňou dokázal vyrábať športovú zadnokolku na spoločnom základe. Podobne ako Mazda vyrába spolu s Fiatom podobné roadstery, vznikne aj spoločný športiak Toyoty a BMW. Lenže s kým sa spojí Honda? Ponúka sa partnerstvo s McLarenom, ale spolupráca oboch značiek sa točí výhradne okolo projektu Formuly 1. Navyše cenovo dostupný a jednoduchý roadster s konvenčnou technikou príliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY