vytisknout velikost písma Nová Honda S2000 je v pláne. Problémom je ale chýbajúca platforma

Honda by rada fanúšikom značky dala nástupcu roadstera S2000 hneď. Lenže zatiaľ ho nemá na čom vyrábať.
Nová Honda S2000 je v pláne. Problémom je ale chýbajúca platforma

Že by obdobie ťažkej krízy definitívne pominulo? Honda totiž v minulom desaťročí postupne umŕtvila všetky projekty zaujímavých vodičských áut. Najmä absenciu modelu S2000, alebo jeho nástupcu, niesli fanúšikovia značky ťažko. Blýska sa ale na lepšie časy, pretože Honda postupne vyťahuje "menej zárobkové" projekty zo zásuvky.

Po veľkých pôrodných bolestiach sa podarilo oživiť superšport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je tiež vonku. A v domácom Japonsku sa dokonca začal predávať malý roadster Honda S660 ako pripomienka klasických malých japonských športiakov.

Lenže fanúšikovia sa pýtajú po jednej veci, a tou je nástupca roadstera Honda S2000. Takýto model by presne zapadol do oživenej kategórie kompaktných športových zadokolek. Tie zažili vďaka Toyote GT86 renesanciu, vrátil sa aj Fiat 124 (vyrábaný spolu s Mazdou MX-5). Bude tiež nástupca Nissanu 370Z.

Hoci predstavitelia automobilky nástupcu roadstera S2000 chcú a vedia, že by sa predával, problémom je jedna pomerne zásadná vec - platforma. Honda jednoducho nemá nič, na čom by auto postavila. A aj keď dostal nový Civic desiatej generácie modulárnu platformu, je to prednokolka a jej úprava na zadný pohon by bola veľmi náročná (a teda aj drahá).

Ako píše britský Autocar, Honda na projekte pracuje a zisťuje požiadavky a priania trhu. Dokonca sa už hovorí aj o tom, aké motory budú nástupcu S2000 poháňať (štvorvalce 1.5 Turbo a atmosférický dvojliter). Lenže stále chýba platforma a vyvíjať úplne novú pre samostatný, a treba povedať že trochu okrajový model, by bolo veľmi drahé. Tým by bola ohrozená konkurencieschopnosť.

Vyzerá to, že Honda najskôr musí nájsť partnera, ktorý by s ňou dokázal vyrábať športovú zadnokolku na spoločnom základe. Podobne ako Mazda vyrába spolu s Fiatom podobné roadstery, vznikne aj spoločný športiak Toyoty a BMW. Lenže s kým sa spojí Honda? Ponúka sa partnerstvo s McLarenom, ale spolupráca oboch značiek sa točí výhradne okolo projektu Formuly 1. Navyše cenovo dostupný a jednoduchý roadster s konvenčnou technikou príliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY