vytisknout velikost písma Nová Honda S2000 je v pláne. Problémom je ale chýbajúca platforma

Honda by rada fanúšikom značky dala nástupcu roadstera S2000 hneď. Lenže zatiaľ ho nemá na čom vyrábať.
Nová Honda S2000 je v pláne. Problémom je ale chýbajúca platforma

Že by obdobie ťažkej krízy definitívne pominulo? Honda totiž v minulom desaťročí postupne umŕtvila všetky projekty zaujímavých vodičských áut. Najmä absenciu modelu S2000, alebo jeho nástupcu, niesli fanúšikovia značky ťažko. Blýska sa ale na lepšie časy, pretože Honda postupne vyťahuje "menej zárobkové" projekty zo zásuvky.

Po veľkých pôrodných bolestiach sa podarilo oživiť superšport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je tiež vonku. A v domácom Japonsku sa dokonca začal predávať malý roadster Honda S660 ako pripomienka klasických malých japonských športiakov.

Lenže fanúšikovia sa pýtajú po jednej veci, a tou je nástupca roadstera Honda S2000. Takýto model by presne zapadol do oživenej kategórie kompaktných športových zadokolek. Tie zažili vďaka Toyote GT86 renesanciu, vrátil sa aj Fiat 124 (vyrábaný spolu s Mazdou MX-5). Bude tiež nástupca Nissanu 370Z.

Hoci predstavitelia automobilky nástupcu roadstera S2000 chcú a vedia, že by sa predával, problémom je jedna pomerne zásadná vec - platforma. Honda jednoducho nemá nič, na čom by auto postavila. A aj keď dostal nový Civic desiatej generácie modulárnu platformu, je to prednokolka a jej úprava na zadný pohon by bola veľmi náročná (a teda aj drahá).

Ako píše britský Autocar, Honda na projekte pracuje a zisťuje požiadavky a priania trhu. Dokonca sa už hovorí aj o tom, aké motory budú nástupcu S2000 poháňať (štvorvalce 1.5 Turbo a atmosférický dvojliter). Lenže stále chýba platforma a vyvíjať úplne novú pre samostatný, a treba povedať že trochu okrajový model, by bolo veľmi drahé. Tým by bola ohrozená konkurencieschopnosť.

Vyzerá to, že Honda najskôr musí nájsť partnera, ktorý by s ňou dokázal vyrábať športovú zadnokolku na spoločnom základe. Podobne ako Mazda vyrába spolu s Fiatom podobné roadstery, vznikne aj spoločný športiak Toyoty a BMW. Lenže s kým sa spojí Honda? Ponúka sa partnerstvo s McLarenom, ale spolupráca oboch značiek sa točí výhradne okolo projektu Formuly 1. Navyše cenovo dostupný a jednoduchý roadster s konvenčnou technikou príliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY