vytisknout velikost písma Nová Honda S2000 je v pláne. Problémom je ale chýbajúca platforma

Honda by rada fanúšikom značky dala nástupcu roadstera S2000 hneď. Lenže zatiaľ ho nemá na čom vyrábať.
Nová Honda S2000 je v pláne. Problémom je ale chýbajúca platforma

Že by obdobie ťažkej krízy definitívne pominulo? Honda totiž v minulom desaťročí postupne umŕtvila všetky projekty zaujímavých vodičských áut. Najmä absenciu modelu S2000, alebo jeho nástupcu, niesli fanúšikovia značky ťažko. Blýska sa ale na lepšie časy, pretože Honda postupne vyťahuje "menej zárobkové" projekty zo zásuvky.

Po veľkých pôrodných bolestiach sa podarilo oživiť superšport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je tiež vonku. A v domácom Japonsku sa dokonca začal predávať malý roadster Honda S660 ako pripomienka klasických malých japonských športiakov.

Lenže fanúšikovia sa pýtajú po jednej veci, a tou je nástupca roadstera Honda S2000. Takýto model by presne zapadol do oživenej kategórie kompaktných športových zadokolek. Tie zažili vďaka Toyote GT86 renesanciu, vrátil sa aj Fiat 124 (vyrábaný spolu s Mazdou MX-5). Bude tiež nástupca Nissanu 370Z.

Hoci predstavitelia automobilky nástupcu roadstera S2000 chcú a vedia, že by sa predával, problémom je jedna pomerne zásadná vec - platforma. Honda jednoducho nemá nič, na čom by auto postavila. A aj keď dostal nový Civic desiatej generácie modulárnu platformu, je to prednokolka a jej úprava na zadný pohon by bola veľmi náročná (a teda aj drahá).

Ako píše britský Autocar, Honda na projekte pracuje a zisťuje požiadavky a priania trhu. Dokonca sa už hovorí aj o tom, aké motory budú nástupcu S2000 poháňať (štvorvalce 1.5 Turbo a atmosférický dvojliter). Lenže stále chýba platforma a vyvíjať úplne novú pre samostatný, a treba povedať že trochu okrajový model, by bolo veľmi drahé. Tým by bola ohrozená konkurencieschopnosť.

Vyzerá to, že Honda najskôr musí nájsť partnera, ktorý by s ňou dokázal vyrábať športovú zadnokolku na spoločnom základe. Podobne ako Mazda vyrába spolu s Fiatom podobné roadstery, vznikne aj spoločný športiak Toyoty a BMW. Lenže s kým sa spojí Honda? Ponúka sa partnerstvo s McLarenom, ale spolupráca oboch značiek sa točí výhradne okolo projektu Formuly 1. Navyše cenovo dostupný a jednoduchý roadster s konvenčnou technikou príliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY