vytisknout velikost písma Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Honda konečně uvolnila aspoň nějaké technické údaje ohledně nového hybridního supersportu NSX.
Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Nová generácia superšportu Honda NSX sa do predaja veľmi nehrnie. Pôvodne sa malo toto hybridné športové vozidlo začať predávať už na jeseň tohto roku, ale britský Autocar píše, že Honda posunula dátum uvedenia na trh na jar 2016.

nsx (2).jpgnsx (3).jpgnsx (4).jpgHonda NSX nadväzuje na svojho predchodcu. Nenaháňa sa za celkovými číslami, automobilka sľubuje hlavne efektivitu a ovládateľnosť. Bohužiaľ ešte nepoznáme základné čísla výkonu

Pri Honde nás to zas tak veľmi neprekvapuje, keď si spomenieme na peripetie s modelom Civic Type-R. Podľa Hondy je dôvodom meškania zmena uloženia a koncepcia motora, ku ktorej ktorej došlo počas fázy vývoja. Výroba bude prebiehať v USA a to ako pre domáce americký trh (pod názvom Acura), tak aj pre celý svet (Honda).

Honda NSX je postavená na karbónovom monokoku a používa dvakrát preplňovaný šesťvalec do V s rozovretím valcov pod uhlom 75°. K motoru je pripojená deväťstupňová dvojspojková prevodovka a sila putuje na zadné kolesá.

nsx (6).jpgnsx (5).jpgnsx (1).jpgZložitý hybridný pohon tróni v karbónovom monokoku. Brzdy môžu byť aj keramické. Radiacu páku už nedostanete, NSX má deväťrýchlostnú dvojspojku s radením na volante

Celkom vozidlu pomáhajú tri elektromotory. Jeden je medzi motorom a prevodovkou a slúži na vylepšenie akcelerácie, pomáha vykrývať pokles výkonu pri radení, obmedzuje trhanie pri podraďovaní a pri brzdení generuje ďalšie odpory, čím ešte rekuperuje elektrickú energiu.

Ďalšie dva elektromotory sú vpredu a každý poháňa jedno koleso, takže suplujú funkciu pohonu všetkých kolies a fungujú tiež na vektorovanie krútiaceho momentu. Honda NSX ponúka celkom štyri jazdné režimy vrátane toho plne elektrického.

Honda NSX je dlhá 4470 mm, vpredu má kolesá s rozmerom 8,5x19 ", vzadu potom 11x20". Presnú hmotnosť, výkon, zrýchlenie a najvyššiu rýchlosť však Honda stále tají. Hovorí sa ale o maximálnom výkone až 550 koní.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY