vytisknout velikost písma Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Honda konečně uvolnila aspoň nějaké technické údaje ohledně nového hybridního supersportu NSX.
Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Nová generácia superšportu Honda NSX sa do predaja veľmi nehrnie. Pôvodne sa malo toto hybridné športové vozidlo začať predávať už na jeseň tohto roku, ale britský Autocar píše, že Honda posunula dátum uvedenia na trh na jar 2016.

nsx (2).jpgnsx (3).jpgnsx (4).jpgHonda NSX nadväzuje na svojho predchodcu. Nenaháňa sa za celkovými číslami, automobilka sľubuje hlavne efektivitu a ovládateľnosť. Bohužiaľ ešte nepoznáme základné čísla výkonu

Pri Honde nás to zas tak veľmi neprekvapuje, keď si spomenieme na peripetie s modelom Civic Type-R. Podľa Hondy je dôvodom meškania zmena uloženia a koncepcia motora, ku ktorej ktorej došlo počas fázy vývoja. Výroba bude prebiehať v USA a to ako pre domáce americký trh (pod názvom Acura), tak aj pre celý svet (Honda).

Honda NSX je postavená na karbónovom monokoku a používa dvakrát preplňovaný šesťvalec do V s rozovretím valcov pod uhlom 75°. K motoru je pripojená deväťstupňová dvojspojková prevodovka a sila putuje na zadné kolesá.

nsx (6).jpgnsx (5).jpgnsx (1).jpgZložitý hybridný pohon tróni v karbónovom monokoku. Brzdy môžu byť aj keramické. Radiacu páku už nedostanete, NSX má deväťrýchlostnú dvojspojku s radením na volante

Celkom vozidlu pomáhajú tri elektromotory. Jeden je medzi motorom a prevodovkou a slúži na vylepšenie akcelerácie, pomáha vykrývať pokles výkonu pri radení, obmedzuje trhanie pri podraďovaní a pri brzdení generuje ďalšie odpory, čím ešte rekuperuje elektrickú energiu.

Ďalšie dva elektromotory sú vpredu a každý poháňa jedno koleso, takže suplujú funkciu pohonu všetkých kolies a fungujú tiež na vektorovanie krútiaceho momentu. Honda NSX ponúka celkom štyri jazdné režimy vrátane toho plne elektrického.

Honda NSX je dlhá 4470 mm, vpredu má kolesá s rozmerom 8,5x19 ", vzadu potom 11x20". Presnú hmotnosť, výkon, zrýchlenie a najvyššiu rýchlosť však Honda stále tají. Hovorí sa ale o maximálnom výkone až 550 koní.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY