vytisknout velikost písma Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Honda konečně uvolnila aspoň nějaké technické údaje ohledně nového hybridního supersportu NSX.
Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Nová generácia superšportu Honda NSX sa do predaja veľmi nehrnie. Pôvodne sa malo toto hybridné športové vozidlo začať predávať už na jeseň tohto roku, ale britský Autocar píše, že Honda posunula dátum uvedenia na trh na jar 2016.

nsx (2).jpgnsx (3).jpgnsx (4).jpgHonda NSX nadväzuje na svojho predchodcu. Nenaháňa sa za celkovými číslami, automobilka sľubuje hlavne efektivitu a ovládateľnosť. Bohužiaľ ešte nepoznáme základné čísla výkonu

Pri Honde nás to zas tak veľmi neprekvapuje, keď si spomenieme na peripetie s modelom Civic Type-R. Podľa Hondy je dôvodom meškania zmena uloženia a koncepcia motora, ku ktorej ktorej došlo počas fázy vývoja. Výroba bude prebiehať v USA a to ako pre domáce americký trh (pod názvom Acura), tak aj pre celý svet (Honda).

Honda NSX je postavená na karbónovom monokoku a používa dvakrát preplňovaný šesťvalec do V s rozovretím valcov pod uhlom 75°. K motoru je pripojená deväťstupňová dvojspojková prevodovka a sila putuje na zadné kolesá.

nsx (6).jpgnsx (5).jpgnsx (1).jpgZložitý hybridný pohon tróni v karbónovom monokoku. Brzdy môžu byť aj keramické. Radiacu páku už nedostanete, NSX má deväťrýchlostnú dvojspojku s radením na volante

Celkom vozidlu pomáhajú tri elektromotory. Jeden je medzi motorom a prevodovkou a slúži na vylepšenie akcelerácie, pomáha vykrývať pokles výkonu pri radení, obmedzuje trhanie pri podraďovaní a pri brzdení generuje ďalšie odpory, čím ešte rekuperuje elektrickú energiu.

Ďalšie dva elektromotory sú vpredu a každý poháňa jedno koleso, takže suplujú funkciu pohonu všetkých kolies a fungujú tiež na vektorovanie krútiaceho momentu. Honda NSX ponúka celkom štyri jazdné režimy vrátane toho plne elektrického.

Honda NSX je dlhá 4470 mm, vpredu má kolesá s rozmerom 8,5x19 ", vzadu potom 11x20". Presnú hmotnosť, výkon, zrýchlenie a najvyššiu rýchlosť však Honda stále tají. Hovorí sa ale o maximálnom výkone až 550 koní.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY