vytisknout velikost písma Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Honda konečně uvolnila aspoň nějaké technické údaje ohledně nového hybridního supersportu NSX.
Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Nová generácia superšportu Honda NSX sa do predaja veľmi nehrnie. Pôvodne sa malo toto hybridné športové vozidlo začať predávať už na jeseň tohto roku, ale britský Autocar píše, že Honda posunula dátum uvedenia na trh na jar 2016.

nsx (2).jpgnsx (3).jpgnsx (4).jpgHonda NSX nadväzuje na svojho predchodcu. Nenaháňa sa za celkovými číslami, automobilka sľubuje hlavne efektivitu a ovládateľnosť. Bohužiaľ ešte nepoznáme základné čísla výkonu

Pri Honde nás to zas tak veľmi neprekvapuje, keď si spomenieme na peripetie s modelom Civic Type-R. Podľa Hondy je dôvodom meškania zmena uloženia a koncepcia motora, ku ktorej ktorej došlo počas fázy vývoja. Výroba bude prebiehať v USA a to ako pre domáce americký trh (pod názvom Acura), tak aj pre celý svet (Honda).

Honda NSX je postavená na karbónovom monokoku a používa dvakrát preplňovaný šesťvalec do V s rozovretím valcov pod uhlom 75°. K motoru je pripojená deväťstupňová dvojspojková prevodovka a sila putuje na zadné kolesá.

nsx (6).jpgnsx (5).jpgnsx (1).jpgZložitý hybridný pohon tróni v karbónovom monokoku. Brzdy môžu byť aj keramické. Radiacu páku už nedostanete, NSX má deväťrýchlostnú dvojspojku s radením na volante

Celkom vozidlu pomáhajú tri elektromotory. Jeden je medzi motorom a prevodovkou a slúži na vylepšenie akcelerácie, pomáha vykrývať pokles výkonu pri radení, obmedzuje trhanie pri podraďovaní a pri brzdení generuje ďalšie odpory, čím ešte rekuperuje elektrickú energiu.

Ďalšie dva elektromotory sú vpredu a každý poháňa jedno koleso, takže suplujú funkciu pohonu všetkých kolies a fungujú tiež na vektorovanie krútiaceho momentu. Honda NSX ponúka celkom štyri jazdné režimy vrátane toho plne elektrického.

Honda NSX je dlhá 4470 mm, vpredu má kolesá s rozmerom 8,5x19 ", vzadu potom 11x20". Presnú hmotnosť, výkon, zrýchlenie a najvyššiu rýchlosť však Honda stále tají. Hovorí sa ale o maximálnom výkone až 550 koní.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY