vytisknout velikost písma Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Honda konečně uvolnila aspoň nějaké technické údaje ohledně nového hybridního supersportu NSX.
Nová Honda NSX mešká. Už ale poznáme technické údaje

Nová generácia superšportu Honda NSX sa do predaja veľmi nehrnie. Pôvodne sa malo toto hybridné športové vozidlo začať predávať už na jeseň tohto roku, ale britský Autocar píše, že Honda posunula dátum uvedenia na trh na jar 2016.

nsx (2).jpgnsx (3).jpgnsx (4).jpgHonda NSX nadväzuje na svojho predchodcu. Nenaháňa sa za celkovými číslami, automobilka sľubuje hlavne efektivitu a ovládateľnosť. Bohužiaľ ešte nepoznáme základné čísla výkonu

Pri Honde nás to zas tak veľmi neprekvapuje, keď si spomenieme na peripetie s modelom Civic Type-R. Podľa Hondy je dôvodom meškania zmena uloženia a koncepcia motora, ku ktorej ktorej došlo počas fázy vývoja. Výroba bude prebiehať v USA a to ako pre domáce americký trh (pod názvom Acura), tak aj pre celý svet (Honda).

Honda NSX je postavená na karbónovom monokoku a používa dvakrát preplňovaný šesťvalec do V s rozovretím valcov pod uhlom 75°. K motoru je pripojená deväťstupňová dvojspojková prevodovka a sila putuje na zadné kolesá.

nsx (6).jpgnsx (5).jpgnsx (1).jpgZložitý hybridný pohon tróni v karbónovom monokoku. Brzdy môžu byť aj keramické. Radiacu páku už nedostanete, NSX má deväťrýchlostnú dvojspojku s radením na volante

Celkom vozidlu pomáhajú tri elektromotory. Jeden je medzi motorom a prevodovkou a slúži na vylepšenie akcelerácie, pomáha vykrývať pokles výkonu pri radení, obmedzuje trhanie pri podraďovaní a pri brzdení generuje ďalšie odpory, čím ešte rekuperuje elektrickú energiu.

Ďalšie dva elektromotory sú vpredu a každý poháňa jedno koleso, takže suplujú funkciu pohonu všetkých kolies a fungujú tiež na vektorovanie krútiaceho momentu. Honda NSX ponúka celkom štyri jazdné režimy vrátane toho plne elektrického.

Honda NSX je dlhá 4470 mm, vpredu má kolesá s rozmerom 8,5x19 ", vzadu potom 11x20". Presnú hmotnosť, výkon, zrýchlenie a najvyššiu rýchlosť však Honda stále tají. Hovorí sa ale o maximálnom výkone až 550 koní.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY