vytisknout velikost písma Nová Honda Jazz sľubuje viac komfortu, základný recept sa nemení

Nová Honda Jazz sľubuje viac komfortu, základný recept sa nemení

Honda privezie do Ženevy nový model Jazz v európskom prevedení, ktorý sa opäť postaví na hranicu medzi klasický hatchback segmentu B a malé MPV. Novinka vyráža na globálnej platforme Honda pre malé vozidlá, ktorú má napríklad aj crossover Honda HR-V. Technika sa zásadným spôsobom nemení, ale Jazz prichádza s novým palubným systémom s dotykovým ovládaním.

All-New_Jazz (0).jpgAll-New_Jazz (1).jpgEurópsky Jazz sa od toho japonského nepatrne líši. Automobil je postavený na rovnakej platforme ako crossover HR-V a poháňa ho motor 1.3 i-VTEC s výkonom 102 koní

Vnútri ponúkne nový Jazz viac miesta aj vďaka o 30 mm dlhšiemu rázvoru a samozrejme sú tu opäť variabilné zadné sedačky Honda Magic Seats. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní objem 354 litrov, po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 60/40 až 884 litrov.

All-New_Jazz (2).jpgAll-New_Jazz (3).jpg
Interiér nového Jazzu má být priestrannejší a komfortnejší

Honda sľubuje prvotriednu kultivovanosť jazdy a komfort. Nový je tiež podvozok a riadenie s elektrickým posilňovačom. O pohon sa má starať atmosferická jednatrojka i-VTEC s výkonom 75 kW (102 koní) v 6000 ot./min. Namiesto šesťstupňovej manuálnej prevodovky si budete môcť objednať CVT.

Honda Jazz bude v základe vybavená systémom núdzového brzdenia, keď vodič nereaguje na prekážku. Na palube ale môžu byť aj ďalšie bezpečnostné systémy ako napríklad rozpoznávanie dopravného značenia či upozornenie na opustenie jazdného pruhu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY