vytisknout velikost písma Nová Honda Jazz sľubuje viac komfortu, základný recept sa nemení

Nová Honda Jazz sľubuje viac komfortu, základný recept sa nemení

Honda privezie do Ženevy nový model Jazz v európskom prevedení, ktorý sa opäť postaví na hranicu medzi klasický hatchback segmentu B a malé MPV. Novinka vyráža na globálnej platforme Honda pre malé vozidlá, ktorú má napríklad aj crossover Honda HR-V. Technika sa zásadným spôsobom nemení, ale Jazz prichádza s novým palubným systémom s dotykovým ovládaním.

All-New_Jazz (0).jpgAll-New_Jazz (1).jpgEurópsky Jazz sa od toho japonského nepatrne líši. Automobil je postavený na rovnakej platforme ako crossover HR-V a poháňa ho motor 1.3 i-VTEC s výkonom 102 koní

Vnútri ponúkne nový Jazz viac miesta aj vďaka o 30 mm dlhšiemu rázvoru a samozrejme sú tu opäť variabilné zadné sedačky Honda Magic Seats. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní objem 354 litrov, po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 60/40 až 884 litrov.

All-New_Jazz (2).jpgAll-New_Jazz (3).jpg
Interiér nového Jazzu má být priestrannejší a komfortnejší

Honda sľubuje prvotriednu kultivovanosť jazdy a komfort. Nový je tiež podvozok a riadenie s elektrickým posilňovačom. O pohon sa má starať atmosferická jednatrojka i-VTEC s výkonom 75 kW (102 koní) v 6000 ot./min. Namiesto šesťstupňovej manuálnej prevodovky si budete môcť objednať CVT.

Honda Jazz bude v základe vybavená systémom núdzového brzdenia, keď vodič nereaguje na prekážku. Na palube ale môžu byť aj ďalšie bezpečnostné systémy ako napríklad rozpoznávanie dopravného značenia či upozornenie na opustenie jazdného pruhu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY