vytisknout velikost písma Nová Honda Civic získava obrysy. A motor 1.5 VTEC Turbo

Desiata generácia Hondy Civic sa predstaví už tento rok. Tento koncept kupé má k sériovému vzhľadu už veľmi blízko.
Nová Honda Civic získava obrysy. A motor 1.5 VTEC Turbo
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogaléria: Honda Civic Concept

Honda v New Yorku poodhalila tajomstvo okolo novej generácie veľmi dôležitého modelu Civic. Jeho už desiata generácia by mala byť predstavená na jeseň tohto roka a vôbec prvýkrát sa bude jednať o globálny model vyrábaný v USA a vo Veľkej Británii.

honda (15).jpghonda (12).jpghonda (14).jpgTáto desiata generácia Civicu opustí UFO dizajn a bude sa tváriť predovšetkým agresívne a športovo. S tým by mala korešpondovať aj dynamika motorov a ovládateľnosť

Desiata generácia Hondy Civic vyjde na úplne novej platforme, ktorá má umožniť stavbu ľahšieho, pevnejšieho a celkovo lepšieho auta. Vývoj má na starosti prevažne americký tím inžinierov, dizajn zase pripravuje štúdio Hondy v Los Angeles.

Dizajnéri sľubujú agresívnejší a športovejší vzhľad, ktorý má podporiť dlhší rázvor, širší rozchod kolies a zároveň kratší predný previs. Nový Civic tiež opustí kontroverzný trojuholníkový "UFO design".

honda (17).jpghonda (2).jpghonda (5).jpgSériový model sa bude od konceptu líšiť už len v detailoch, takže očakávajte podobne odvážne tvary a aj farby. Civic má za úlohu získať si srdce mladšej generácie vodičov
Výroba sedanu a kupé bude prebiehať v USA, päťdverový hatchback bude naďalej schádzať z linky v britskom Swindone. Chrbticou ponuky novej Hondy Civic má byť motor 1.5 VTEC Turbo, zatiaľ o bližšie nešpecifikovaných výkonoch, spojený so šesťstupňovým manuálom alebo "športovejšou prevodovkou CVT". Vynechajme diskusiu o tom, že "športové CVT" je príšerný oxymoron.
O karosérii kombi ešte nepadlo ani slovo, takže je otázka, či nakoniec bude. Vozidlá kombi sú totiž populárne skôr len v Európe a Honda zrejme váha, či má kvôli miestnemu trhu vyvíjať ďalší model. Príde ale i Civic Type-R a tiež dve hybridné verzie: klasický hybrid a potom ešte plug-in hybrid. V Európe samozrejme bude aj turbodiesel.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY