vytisknout velikost písma Nová Honda Civic získava obrysy. A motor 1.5 VTEC Turbo

Desiata generácia Hondy Civic sa predstaví už tento rok. Tento koncept kupé má k sériovému vzhľadu už veľmi blízko.
Nová Honda Civic získava obrysy. A motor 1.5 VTEC Turbo
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogaléria: Honda Civic Concept

Honda v New Yorku poodhalila tajomstvo okolo novej generácie veľmi dôležitého modelu Civic. Jeho už desiata generácia by mala byť predstavená na jeseň tohto roka a vôbec prvýkrát sa bude jednať o globálny model vyrábaný v USA a vo Veľkej Británii.

honda (15).jpghonda (12).jpghonda (14).jpgTáto desiata generácia Civicu opustí UFO dizajn a bude sa tváriť predovšetkým agresívne a športovo. S tým by mala korešpondovať aj dynamika motorov a ovládateľnosť

Desiata generácia Hondy Civic vyjde na úplne novej platforme, ktorá má umožniť stavbu ľahšieho, pevnejšieho a celkovo lepšieho auta. Vývoj má na starosti prevažne americký tím inžinierov, dizajn zase pripravuje štúdio Hondy v Los Angeles.

Dizajnéri sľubujú agresívnejší a športovejší vzhľad, ktorý má podporiť dlhší rázvor, širší rozchod kolies a zároveň kratší predný previs. Nový Civic tiež opustí kontroverzný trojuholníkový "UFO design".

honda (17).jpghonda (2).jpghonda (5).jpgSériový model sa bude od konceptu líšiť už len v detailoch, takže očakávajte podobne odvážne tvary a aj farby. Civic má za úlohu získať si srdce mladšej generácie vodičov
Výroba sedanu a kupé bude prebiehať v USA, päťdverový hatchback bude naďalej schádzať z linky v britskom Swindone. Chrbticou ponuky novej Hondy Civic má byť motor 1.5 VTEC Turbo, zatiaľ o bližšie nešpecifikovaných výkonoch, spojený so šesťstupňovým manuálom alebo "športovejšou prevodovkou CVT". Vynechajme diskusiu o tom, že "športové CVT" je príšerný oxymoron.
O karosérii kombi ešte nepadlo ani slovo, takže je otázka, či nakoniec bude. Vozidlá kombi sú totiž populárne skôr len v Európe a Honda zrejme váha, či má kvôli miestnemu trhu vyvíjať ďalší model. Príde ale i Civic Type-R a tiež dve hybridné verzie: klasický hybrid a potom ešte plug-in hybrid. V Európe samozrejme bude aj turbodiesel.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY