vytisknout velikost písma Nová Honda Civic získava obrysy. A motor 1.5 VTEC Turbo

Desiata generácia Hondy Civic sa predstaví už tento rok. Tento koncept kupé má k sériovému vzhľadu už veľmi blízko.
Nová Honda Civic získava obrysy. A motor 1.5 VTEC Turbo
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogaléria: Honda Civic Concept

Honda v New Yorku poodhalila tajomstvo okolo novej generácie veľmi dôležitého modelu Civic. Jeho už desiata generácia by mala byť predstavená na jeseň tohto roka a vôbec prvýkrát sa bude jednať o globálny model vyrábaný v USA a vo Veľkej Británii.

honda (15).jpghonda (12).jpghonda (14).jpgTáto desiata generácia Civicu opustí UFO dizajn a bude sa tváriť predovšetkým agresívne a športovo. S tým by mala korešpondovať aj dynamika motorov a ovládateľnosť

Desiata generácia Hondy Civic vyjde na úplne novej platforme, ktorá má umožniť stavbu ľahšieho, pevnejšieho a celkovo lepšieho auta. Vývoj má na starosti prevažne americký tím inžinierov, dizajn zase pripravuje štúdio Hondy v Los Angeles.

Dizajnéri sľubujú agresívnejší a športovejší vzhľad, ktorý má podporiť dlhší rázvor, širší rozchod kolies a zároveň kratší predný previs. Nový Civic tiež opustí kontroverzný trojuholníkový "UFO design".

honda (17).jpghonda (2).jpghonda (5).jpgSériový model sa bude od konceptu líšiť už len v detailoch, takže očakávajte podobne odvážne tvary a aj farby. Civic má za úlohu získať si srdce mladšej generácie vodičov
Výroba sedanu a kupé bude prebiehať v USA, päťdverový hatchback bude naďalej schádzať z linky v britskom Swindone. Chrbticou ponuky novej Hondy Civic má byť motor 1.5 VTEC Turbo, zatiaľ o bližšie nešpecifikovaných výkonoch, spojený so šesťstupňovým manuálom alebo "športovejšou prevodovkou CVT". Vynechajme diskusiu o tom, že "športové CVT" je príšerný oxymoron.
O karosérii kombi ešte nepadlo ani slovo, takže je otázka, či nakoniec bude. Vozidlá kombi sú totiž populárne skôr len v Európe a Honda zrejme váha, či má kvôli miestnemu trhu vyvíjať ďalší model. Príde ale i Civic Type-R a tiež dve hybridné verzie: klasický hybrid a potom ešte plug-in hybrid. V Európe samozrejme bude aj turbodiesel.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY