vytisknout velikost písma Nová Honda Civic získava obrysy. A motor 1.5 VTEC Turbo

Desiata generácia Hondy Civic sa predstaví už tento rok. Tento koncept kupé má k sériovému vzhľadu už veľmi blízko.
Nová Honda Civic získava obrysy. A motor 1.5 VTEC Turbo
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic Concept
  2. Fotogaléria: Honda Civic Concept

Honda v New Yorku poodhalila tajomstvo okolo novej generácie veľmi dôležitého modelu Civic. Jeho už desiata generácia by mala byť predstavená na jeseň tohto roka a vôbec prvýkrát sa bude jednať o globálny model vyrábaný v USA a vo Veľkej Británii.

honda (15).jpghonda (12).jpghonda (14).jpgTáto desiata generácia Civicu opustí UFO dizajn a bude sa tváriť predovšetkým agresívne a športovo. S tým by mala korešpondovať aj dynamika motorov a ovládateľnosť

Desiata generácia Hondy Civic vyjde na úplne novej platforme, ktorá má umožniť stavbu ľahšieho, pevnejšieho a celkovo lepšieho auta. Vývoj má na starosti prevažne americký tím inžinierov, dizajn zase pripravuje štúdio Hondy v Los Angeles.

Dizajnéri sľubujú agresívnejší a športovejší vzhľad, ktorý má podporiť dlhší rázvor, širší rozchod kolies a zároveň kratší predný previs. Nový Civic tiež opustí kontroverzný trojuholníkový "UFO design".

honda (17).jpghonda (2).jpghonda (5).jpgSériový model sa bude od konceptu líšiť už len v detailoch, takže očakávajte podobne odvážne tvary a aj farby. Civic má za úlohu získať si srdce mladšej generácie vodičov
Výroba sedanu a kupé bude prebiehať v USA, päťdverový hatchback bude naďalej schádzať z linky v britskom Swindone. Chrbticou ponuky novej Hondy Civic má byť motor 1.5 VTEC Turbo, zatiaľ o bližšie nešpecifikovaných výkonoch, spojený so šesťstupňovým manuálom alebo "športovejšou prevodovkou CVT". Vynechajme diskusiu o tom, že "športové CVT" je príšerný oxymoron.
O karosérii kombi ešte nepadlo ani slovo, takže je otázka, či nakoniec bude. Vozidlá kombi sú totiž populárne skôr len v Európe a Honda zrejme váha, či má kvôli miestnemu trhu vyvíjať ďalší model. Príde ale i Civic Type-R a tiež dve hybridné verzie: klasický hybrid a potom ešte plug-in hybrid. V Európe samozrejme bude aj turbodiesel.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY