vytisknout velikost písma Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozbehne sa až na 270 km/h

Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozbehne sa až na 270 km/h

Pred ženevskou premiérou zverejnila Honda ďalších niekoľko málo informácií o novom Civicu Type R. Že bude pod kapotou dvojlitrový preplňovaný motor VTEC Turbo vybavený priamym vstrekovaním paliva, to už vieme, čo sme doteraz ale nevedeli, je maximálna rýchlosť. A tá by mala byť veľa zaujímavá, pretože podľa oficiálnych správ pôjde o najrýchlejšiu predokolku medzi hatchbackmi.

Honda Civic Type R sa dokáže rozbehnúť až na 270 km/h. Stabilitu vo vysokých rýchlostiach potom pomôže vylepšiť prepracovaná aerodynamika. Podľa tlačovej správy je spodná strana automobilu takmer plochá, samozrejmosťou je zadný difúzor a rozmerné krídlo.

Automobilka nasadí aj predný spojler a výrazné prahové nástavce. Predný nárazník ako taký je údajne tvarovaný tak, aby obmedzil turbulencie okolo predných kolies. Tie sú devätnásť palcové a sú stvorené priamo pre Type R. Obúvajú pneumatiky o rozmere 235/35 ZR19. Krotiť vaše vášne potom budú brzdy Brembo opäť vyvinuté špeciálne pre tento model. Vpredu sú štvorpiestikové a vŕtané kotúče majú priemer 350 mm.

Sériová Honda Civic Type R sa predstaví v Ženeve, pričom vystavený exemplár dostane farbu Championship White odkazujúci na predchádzajúcej generácie.

typr_1.jpgtypr_2.jpgtypr_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY