vytisknout velikost písma Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozbehne sa až na 270 km/h

Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozbehne sa až na 270 km/h

Pred ženevskou premiérou zverejnila Honda ďalších niekoľko málo informácií o novom Civicu Type R. Že bude pod kapotou dvojlitrový preplňovaný motor VTEC Turbo vybavený priamym vstrekovaním paliva, to už vieme, čo sme doteraz ale nevedeli, je maximálna rýchlosť. A tá by mala byť veľa zaujímavá, pretože podľa oficiálnych správ pôjde o najrýchlejšiu predokolku medzi hatchbackmi.

Honda Civic Type R sa dokáže rozbehnúť až na 270 km/h. Stabilitu vo vysokých rýchlostiach potom pomôže vylepšiť prepracovaná aerodynamika. Podľa tlačovej správy je spodná strana automobilu takmer plochá, samozrejmosťou je zadný difúzor a rozmerné krídlo.

Automobilka nasadí aj predný spojler a výrazné prahové nástavce. Predný nárazník ako taký je údajne tvarovaný tak, aby obmedzil turbulencie okolo predných kolies. Tie sú devätnásť palcové a sú stvorené priamo pre Type R. Obúvajú pneumatiky o rozmere 235/35 ZR19. Krotiť vaše vášne potom budú brzdy Brembo opäť vyvinuté špeciálne pre tento model. Vpredu sú štvorpiestikové a vŕtané kotúče majú priemer 350 mm.

Sériová Honda Civic Type R sa predstaví v Ženeve, pričom vystavený exemplár dostane farbu Championship White odkazujúci na predchádzajúcej generácie.

typr_1.jpgtypr_2.jpgtypr_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY