vytisknout velikost písma Nová Honda Civic prezradená na patentových skicách

Nová Honda Civic prezradená na patentových skicách
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic
  2. Fotogaléria: Honda Civic

Z patentového úradu unikli zábery chystanej už desiatej generácie modelu Honda Civic, ktorá by sa mala predstaviť a predávať už na konci tohto roka. Vôbec prvýkrát sa bude jednať o globálny model vyrábaný v USA (sedan a kupé) a vo Veľkej Británii (hatchback a možno aj kombi).

18401322341766060595.jpg5935948611421436997.jpgZatiaľ bol prezradený sedan a kupé, na obrázky hatchbacku si musíme ešte počkať. Určite ale v ponuke bude. V Británii už pre neho pripravujú výrobnú linku

Teraz sa môžeme pozrieť na americké verzie sedanu a kupé, ktoré síce dorazia aj do Európy, ale asi nebudú konkurovať inak veľmi obľúbenému hatchbacku a prípadne i kombi, ktoré síce nebolo potvrdené, ale zmysel by dávalo. Od nedávno predstaveného konceptu sa novinka nepatrne líši.

Technické detaily nového Civicu sú ešte tajné, ale Honda už oznámila, že vo veľkom nasadí nový preplňovaný motor 1.5 VTEC Turbo. Americkí a možno aj európski zákazníci dostanú ešte tisícosemstovku s atmosférickým nasávaním. V Európe samozrejme bude aj diesel 1.6 i-DTEC. V ponuke sa objaví aj novo naladený automat CVT s predprogramovanými rýchlostnými stupňami. Honda hovorí o "športovom CVT".

Začalo sa špekulovať o tom, že prevodovka CVT by mala umožňovať individuálne nastavenie virtuálnych rýchlostí. Skrátka, že by ste si mohli nastaviť svoje vlastné odstupňovanie prevodov. Podobné možnosti vraj testuje aj Subaru. Radšej si ale počkajme na oficiálne správy, pretože si nevieme predstaviť, ako by taká vec fungovala v praxi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY