vytisknout velikost písma Nová Honda Civic prezradená na patentových skicách

Nová Honda Civic prezradená na patentových skicách
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic
  2. Fotogaléria: Honda Civic

Z patentového úradu unikli zábery chystanej už desiatej generácie modelu Honda Civic, ktorá by sa mala predstaviť a predávať už na konci tohto roka. Vôbec prvýkrát sa bude jednať o globálny model vyrábaný v USA (sedan a kupé) a vo Veľkej Británii (hatchback a možno aj kombi).

18401322341766060595.jpg5935948611421436997.jpgZatiaľ bol prezradený sedan a kupé, na obrázky hatchbacku si musíme ešte počkať. Určite ale v ponuke bude. V Británii už pre neho pripravujú výrobnú linku

Teraz sa môžeme pozrieť na americké verzie sedanu a kupé, ktoré síce dorazia aj do Európy, ale asi nebudú konkurovať inak veľmi obľúbenému hatchbacku a prípadne i kombi, ktoré síce nebolo potvrdené, ale zmysel by dávalo. Od nedávno predstaveného konceptu sa novinka nepatrne líši.

Technické detaily nového Civicu sú ešte tajné, ale Honda už oznámila, že vo veľkom nasadí nový preplňovaný motor 1.5 VTEC Turbo. Americkí a možno aj európski zákazníci dostanú ešte tisícosemstovku s atmosférickým nasávaním. V Európe samozrejme bude aj diesel 1.6 i-DTEC. V ponuke sa objaví aj novo naladený automat CVT s predprogramovanými rýchlostnými stupňami. Honda hovorí o "športovom CVT".

Začalo sa špekulovať o tom, že prevodovka CVT by mala umožňovať individuálne nastavenie virtuálnych rýchlostí. Skrátka, že by ste si mohli nastaviť svoje vlastné odstupňovanie prevodov. Podobné možnosti vraj testuje aj Subaru. Radšej si ale počkajme na oficiálne správy, pretože si nevieme predstaviť, ako by taká vec fungovala v praxi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY