vytisknout velikost písma Nová Honda Civic dostane litrový trojvalec s turbom

Nová generácia Hondy Civic dorazí na náš trh až v roku 2017. Jedným z motorov v ponuke bude nový trojvalec.
Nová Honda Civic dostane litrový trojvalec s turbom

Downsizing sa nevyhne ani nové desiatej generácii populárneho hatchbacku Honda Civic. Teraz bola predstavená americká verzia sedan, ktorá sa bude vyrábať v USA a už má aj svoju cenovku, ale my si musíme na európsky hatchback ešte počkať. Skôr ako na začiatku roka 2017 do predaja nedorazí.

Dobrá správa pre fanúšikov je, že neskôr bude aj ostrá verzia Type-R, ale tou sa teraz zaoberať nebudeme. Nás teraz zaujíma bežný modelový rad. Už vieme, že vo Veľkej Británii vyrábaný hatchback dostane benzínový litrový trojvalec s preplňovaním.

S prototypom sa prešiel britský magazín Autocar. Skúšobná verzia ponúka výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 200 Nm. Podľa Autocaru má ísť o motor, ktorý nahradí atmosférickú jednotku 1,8 l. Cieľom Hondy je dostať sa s emisiami aspoň na 99 g/km CO2, čo zodpovedá normovanej spotrebe 4,3 litra benzínu na 100 km.

Už teda vieme, že pod kapotou novej generácie európskej Hondy Civic bude trojvalec 1,0 l s preplňovaním na benzín, štvorvalcová tisícpäťstovka rovnako s preplňovaním a aj štvorvalcový turbodiesel 1,6 l.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY