vytisknout velikost písma Nová Honda Civic dostane litrový trojvalec s turbom

Nová generácia Hondy Civic dorazí na náš trh až v roku 2017. Jedným z motorov v ponuke bude nový trojvalec.
Nová Honda Civic dostane litrový trojvalec s turbom

Downsizing sa nevyhne ani nové desiatej generácii populárneho hatchbacku Honda Civic. Teraz bola predstavená americká verzia sedan, ktorá sa bude vyrábať v USA a už má aj svoju cenovku, ale my si musíme na európsky hatchback ešte počkať. Skôr ako na začiatku roka 2017 do predaja nedorazí.

Dobrá správa pre fanúšikov je, že neskôr bude aj ostrá verzia Type-R, ale tou sa teraz zaoberať nebudeme. Nás teraz zaujíma bežný modelový rad. Už vieme, že vo Veľkej Británii vyrábaný hatchback dostane benzínový litrový trojvalec s preplňovaním.

S prototypom sa prešiel britský magazín Autocar. Skúšobná verzia ponúka výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 200 Nm. Podľa Autocaru má ísť o motor, ktorý nahradí atmosférickú jednotku 1,8 l. Cieľom Hondy je dostať sa s emisiami aspoň na 99 g/km CO2, čo zodpovedá normovanej spotrebe 4,3 litra benzínu na 100 km.

Už teda vieme, že pod kapotou novej generácie európskej Hondy Civic bude trojvalec 1,0 l s preplňovaním na benzín, štvorvalcová tisícpäťstovka rovnako s preplňovaním a aj štvorvalcový turbodiesel 1,6 l.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY