vytisknout velikost písma Nová Honda Civic dostane litrový trojvalec s turbom

Nová generácia Hondy Civic dorazí na náš trh až v roku 2017. Jedným z motorov v ponuke bude nový trojvalec.
Nová Honda Civic dostane litrový trojvalec s turbom

Downsizing sa nevyhne ani nové desiatej generácii populárneho hatchbacku Honda Civic. Teraz bola predstavená americká verzia sedan, ktorá sa bude vyrábať v USA a už má aj svoju cenovku, ale my si musíme na európsky hatchback ešte počkať. Skôr ako na začiatku roka 2017 do predaja nedorazí.

Dobrá správa pre fanúšikov je, že neskôr bude aj ostrá verzia Type-R, ale tou sa teraz zaoberať nebudeme. Nás teraz zaujíma bežný modelový rad. Už vieme, že vo Veľkej Británii vyrábaný hatchback dostane benzínový litrový trojvalec s preplňovaním.

S prototypom sa prešiel britský magazín Autocar. Skúšobná verzia ponúka výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 200 Nm. Podľa Autocaru má ísť o motor, ktorý nahradí atmosférickú jednotku 1,8 l. Cieľom Hondy je dostať sa s emisiami aspoň na 99 g/km CO2, čo zodpovedá normovanej spotrebe 4,3 litra benzínu na 100 km.

Už teda vieme, že pod kapotou novej generácie európskej Hondy Civic bude trojvalec 1,0 l s preplňovaním na benzín, štvorvalcová tisícpäťstovka rovnako s preplňovaním a aj štvorvalcový turbodiesel 1,6 l.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY