vytisknout velikost písma Nová generácia Toyoty Prius musí do servisu kvôli parkovacej brzde

Zvolávacia akcia sa týka všetkých asi 36 000 áut v Európe.
Nová generácia Toyoty Prius musí do servisu kvôli parkovacej brzde

Aktuálne štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius sa predáva približne rok. Všetkých doteraz predaných 340 000 áut poputuje do servisu v rámci veľkej zvolávacej akcie. Parkovacia brzda sa totiž môže samovoľne odistiť a ak napríklad vodič nechá "naštartované" auto v neutráli a vystúpi, môže sa samotné rozbehnúť.

Toyota vykoná kontrolu a modifikáciu systému parkovacej brzdy vo všetkých autách, vo výrobe už bola zjednaná náprava. Automobilka nemá hlásené, že by v súvislosti s týmto problémom došlo k vážnym nehodám alebo zraneniam. Ale podľa amerických zákonov sa musí všetko dôkladne prešetriť a je možné, že sa ešte začnú hlásiť ľudia, ktorým sa Prius sám rozbehol a nabúral.

Zvolávacia akcia sa tála 212 000 Priusov v domácom Japonsku a 92 000 áut v USA a Kanade. Zvyšok, teda asi 36 000 áut, jazdí prevažne po cestách v Európe. Toyota zatiaľ vydáva odporúčanie vždy pri opustení vozidla so zapnutým zapaľovaním stlačiť tlačidlo P, ktoré aktivuje parkovací režim prevodovky. Súčasných majiteľov potom automobilka postupne predvolá s upozornením, aby sa objednali do servisu. Celý servisný zásah bude samozrejme zadarmo.

Toyota Prius je najpredávanejšie hybridné auto všetkých čias. Od roku 1997 sa ich po celom svete predalo skoro šesť miliónov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY