vytisknout velikost písma Nová generácia Toyoty Prius musí do servisu kvôli parkovacej brzde

Zvolávacia akcia sa týka všetkých asi 36 000 áut v Európe.
Nová generácia Toyoty Prius musí do servisu kvôli parkovacej brzde

Aktuálne štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius sa predáva približne rok. Všetkých doteraz predaných 340 000 áut poputuje do servisu v rámci veľkej zvolávacej akcie. Parkovacia brzda sa totiž môže samovoľne odistiť a ak napríklad vodič nechá "naštartované" auto v neutráli a vystúpi, môže sa samotné rozbehnúť.

Toyota vykoná kontrolu a modifikáciu systému parkovacej brzdy vo všetkých autách, vo výrobe už bola zjednaná náprava. Automobilka nemá hlásené, že by v súvislosti s týmto problémom došlo k vážnym nehodám alebo zraneniam. Ale podľa amerických zákonov sa musí všetko dôkladne prešetriť a je možné, že sa ešte začnú hlásiť ľudia, ktorým sa Prius sám rozbehol a nabúral.

Zvolávacia akcia sa tála 212 000 Priusov v domácom Japonsku a 92 000 áut v USA a Kanade. Zvyšok, teda asi 36 000 áut, jazdí prevažne po cestách v Európe. Toyota zatiaľ vydáva odporúčanie vždy pri opustení vozidla so zapnutým zapaľovaním stlačiť tlačidlo P, ktoré aktivuje parkovací režim prevodovky. Súčasných majiteľov potom automobilka postupne predvolá s upozornením, aby sa objednali do servisu. Celý servisný zásah bude samozrejme zadarmo.

Toyota Prius je najpredávanejšie hybridné auto všetkých čias. Od roku 1997 sa ich po celom svete predalo skoro šesť miliónov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY