vytisknout velikost písma Nová generácia Toyoty Prius musí do servisu kvôli parkovacej brzde

Zvolávacia akcia sa týka všetkých asi 36 000 áut v Európe.
Nová generácia Toyoty Prius musí do servisu kvôli parkovacej brzde

Aktuálne štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius sa predáva približne rok. Všetkých doteraz predaných 340 000 áut poputuje do servisu v rámci veľkej zvolávacej akcie. Parkovacia brzda sa totiž môže samovoľne odistiť a ak napríklad vodič nechá "naštartované" auto v neutráli a vystúpi, môže sa samotné rozbehnúť.

Toyota vykoná kontrolu a modifikáciu systému parkovacej brzdy vo všetkých autách, vo výrobe už bola zjednaná náprava. Automobilka nemá hlásené, že by v súvislosti s týmto problémom došlo k vážnym nehodám alebo zraneniam. Ale podľa amerických zákonov sa musí všetko dôkladne prešetriť a je možné, že sa ešte začnú hlásiť ľudia, ktorým sa Prius sám rozbehol a nabúral.

Zvolávacia akcia sa tála 212 000 Priusov v domácom Japonsku a 92 000 áut v USA a Kanade. Zvyšok, teda asi 36 000 áut, jazdí prevažne po cestách v Európe. Toyota zatiaľ vydáva odporúčanie vždy pri opustení vozidla so zapnutým zapaľovaním stlačiť tlačidlo P, ktoré aktivuje parkovací režim prevodovky. Súčasných majiteľov potom automobilka postupne predvolá s upozornením, aby sa objednali do servisu. Celý servisný zásah bude samozrejme zadarmo.

Toyota Prius je najpredávanejšie hybridné auto všetkých čias. Od roku 1997 sa ich po celom svete predalo skoro šesť miliónov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY