vytisknout velikost písma Nová generácia Toyoty Prius musí do servisu kvôli parkovacej brzde

Zvolávacia akcia sa týka všetkých asi 36 000 áut v Európe.
Nová generácia Toyoty Prius musí do servisu kvôli parkovacej brzde

Aktuálne štvrtá generácia hybridnej Toyoty Prius sa predáva približne rok. Všetkých doteraz predaných 340 000 áut poputuje do servisu v rámci veľkej zvolávacej akcie. Parkovacia brzda sa totiž môže samovoľne odistiť a ak napríklad vodič nechá "naštartované" auto v neutráli a vystúpi, môže sa samotné rozbehnúť.

Toyota vykoná kontrolu a modifikáciu systému parkovacej brzdy vo všetkých autách, vo výrobe už bola zjednaná náprava. Automobilka nemá hlásené, že by v súvislosti s týmto problémom došlo k vážnym nehodám alebo zraneniam. Ale podľa amerických zákonov sa musí všetko dôkladne prešetriť a je možné, že sa ešte začnú hlásiť ľudia, ktorým sa Prius sám rozbehol a nabúral.

Zvolávacia akcia sa tála 212 000 Priusov v domácom Japonsku a 92 000 áut v USA a Kanade. Zvyšok, teda asi 36 000 áut, jazdí prevažne po cestách v Európe. Toyota zatiaľ vydáva odporúčanie vždy pri opustení vozidla so zapnutým zapaľovaním stlačiť tlačidlo P, ktoré aktivuje parkovací režim prevodovky. Súčasných majiteľov potom automobilka postupne predvolá s upozornením, aby sa objednali do servisu. Celý servisný zásah bude samozrejme zadarmo.

Toyota Prius je najpredávanejšie hybridné auto všetkých čias. Od roku 1997 sa ich po celom svete predalo skoro šesť miliónov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY