vytisknout velikost písma Nová generácia Toyoty Prius je o 10% úspornejšia a pripomína Mirai

Nová generácia Toyoty Prius je o 10% úspornejšia a pripomína Mirai
Zoznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogaléria: Toyota Prius

Ako Toyota vopred avizovala, na autosalóne vo Frankfurte uvidíme novú generáciu hybridného hatchbacku Toyota Prius. Už štvrtá generácia najpredávanejšieho hybridu na svete (do júla 2015 sa predalo 5 200 000 Prius) je postavená na novej modulárnej platforme, takže je ľahšia, až o 60% tuhšia a má o 10% nižšiu spotrebu. Nový spaľovací motor sa chváli o 40% vyššou termálnou účinnosťou.

prius (1).jpgprius (27).jpgprius (48).jpgNový Prius sa inšpiruje vo vodíkovej Toyote Mirai. Vnútri bude viac miesta, bohatšia výbava a lepšie materiály. Toyota sľubuje o 10% lepšiu spotrebu aj istejšiu ovládateľnosť

Dizajn novej generácie Priusu sa inšpiruje v experimentálnom vodíkovom vozidle Toyota Mirai. Pokiaľ ide o techniku, Toyota toho zatiaľ veľa nepovedala, takže nevieme, či je pod kapotou stále atmosferická tisícosemstovka, alebo či bol použitý iný motor. Vie sa len to, že opäť pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle.

Prius má úplne nové akumulátory, ktoré sú menšie, ľahšie, ale majú väčšiu kapacitu a sú spoľahlivejšie. Nebude teda tak rýchlo dochádzať k ich postupnej strate kapacity počas životnosti auta, na čo si majitelia starších vozidiel sťažujú.

prius (45).jpgprius (46).jpgprius (37).jpgOpäť si budete môcť nastaviť rôzne jazdné režimy s rozdielnou silou asistencie elektromotorov. Na voliči prevodovky nechýba brzdiaci režim a Prius by mal teraz vďaka účinnejšej rekuperácii prejsť čisto na elektrinu ešte ďalej

Nový Prius je tiež priestrannejší a má väčší batožinový priestor. Na palube bude armáda bezpečnostných asistentov, rozšíria sa možnosti konektivity a čoskoro príde vedľa klasického hybridu aj plug-in hybrid. Ten má mať elektrický dojazd vyše 50 km. Viac informácií sa asi dozvieme až vo Frankfurte, do predaja príde nový model už na konci tohto roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY