vytisknout velikost písma Nová generácia Toyoty Prius je o 10% úspornejšia a pripomína Mirai

Nová generácia Toyoty Prius je o 10% úspornejšia a pripomína Mirai
Zoznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogaléria: Toyota Prius

Ako Toyota vopred avizovala, na autosalóne vo Frankfurte uvidíme novú generáciu hybridného hatchbacku Toyota Prius. Už štvrtá generácia najpredávanejšieho hybridu na svete (do júla 2015 sa predalo 5 200 000 Prius) je postavená na novej modulárnej platforme, takže je ľahšia, až o 60% tuhšia a má o 10% nižšiu spotrebu. Nový spaľovací motor sa chváli o 40% vyššou termálnou účinnosťou.

prius (1).jpgprius (27).jpgprius (48).jpgNový Prius sa inšpiruje vo vodíkovej Toyote Mirai. Vnútri bude viac miesta, bohatšia výbava a lepšie materiály. Toyota sľubuje o 10% lepšiu spotrebu aj istejšiu ovládateľnosť

Dizajn novej generácie Priusu sa inšpiruje v experimentálnom vodíkovom vozidle Toyota Mirai. Pokiaľ ide o techniku, Toyota toho zatiaľ veľa nepovedala, takže nevieme, či je pod kapotou stále atmosferická tisícosemstovka, alebo či bol použitý iný motor. Vie sa len to, že opäť pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle.

Prius má úplne nové akumulátory, ktoré sú menšie, ľahšie, ale majú väčšiu kapacitu a sú spoľahlivejšie. Nebude teda tak rýchlo dochádzať k ich postupnej strate kapacity počas životnosti auta, na čo si majitelia starších vozidiel sťažujú.

prius (45).jpgprius (46).jpgprius (37).jpgOpäť si budete môcť nastaviť rôzne jazdné režimy s rozdielnou silou asistencie elektromotorov. Na voliči prevodovky nechýba brzdiaci režim a Prius by mal teraz vďaka účinnejšej rekuperácii prejsť čisto na elektrinu ešte ďalej

Nový Prius je tiež priestrannejší a má väčší batožinový priestor. Na palube bude armáda bezpečnostných asistentov, rozšíria sa možnosti konektivity a čoskoro príde vedľa klasického hybridu aj plug-in hybrid. Ten má mať elektrický dojazd vyše 50 km. Viac informácií sa asi dozvieme až vo Frankfurte, do predaja príde nový model už na konci tohto roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY