vytisknout velikost písma Nová generácia Toyoty Prius je o 10% úspornejšia a pripomína Mirai

Nová generácia Toyoty Prius je o 10% úspornejšia a pripomína Mirai
Zoznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogaléria: Toyota Prius

Ako Toyota vopred avizovala, na autosalóne vo Frankfurte uvidíme novú generáciu hybridného hatchbacku Toyota Prius. Už štvrtá generácia najpredávanejšieho hybridu na svete (do júla 2015 sa predalo 5 200 000 Prius) je postavená na novej modulárnej platforme, takže je ľahšia, až o 60% tuhšia a má o 10% nižšiu spotrebu. Nový spaľovací motor sa chváli o 40% vyššou termálnou účinnosťou.

prius (1).jpgprius (27).jpgprius (48).jpgNový Prius sa inšpiruje vo vodíkovej Toyote Mirai. Vnútri bude viac miesta, bohatšia výbava a lepšie materiály. Toyota sľubuje o 10% lepšiu spotrebu aj istejšiu ovládateľnosť

Dizajn novej generácie Priusu sa inšpiruje v experimentálnom vodíkovom vozidle Toyota Mirai. Pokiaľ ide o techniku, Toyota toho zatiaľ veľa nepovedala, takže nevieme, či je pod kapotou stále atmosferická tisícosemstovka, alebo či bol použitý iný motor. Vie sa len to, že opäť pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle.

Prius má úplne nové akumulátory, ktoré sú menšie, ľahšie, ale majú väčšiu kapacitu a sú spoľahlivejšie. Nebude teda tak rýchlo dochádzať k ich postupnej strate kapacity počas životnosti auta, na čo si majitelia starších vozidiel sťažujú.

prius (45).jpgprius (46).jpgprius (37).jpgOpäť si budete môcť nastaviť rôzne jazdné režimy s rozdielnou silou asistencie elektromotorov. Na voliči prevodovky nechýba brzdiaci režim a Prius by mal teraz vďaka účinnejšej rekuperácii prejsť čisto na elektrinu ešte ďalej

Nový Prius je tiež priestrannejší a má väčší batožinový priestor. Na palube bude armáda bezpečnostných asistentov, rozšíria sa možnosti konektivity a čoskoro príde vedľa klasického hybridu aj plug-in hybrid. Ten má mať elektrický dojazd vyše 50 km. Viac informácií sa asi dozvieme až vo Frankfurte, do predaja príde nový model už na konci tohto roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY