vytisknout velikost písma Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Puristi a ortodoxní fanúšikovia značky BMW, ktorí nemohli vystáť predokolku radu 2 Active Tourer, by jej predsa len mohli existenciu odpustiť. Vďaka nej totiž začínajú predstavitelia automobilky opúšťať myšlienku pohonu predných kolies pre budúcu generáciu BMW radu 1.

Tá by mala doraziť v roku 2018 a zadný pohon je pre ňu stále v hre. To potvrdil magazínu Motor Trend aj Klaus Fröhlich, člen dozornej rady BMW a bývalý hlavný muž vývoja áut od radu 5 dole.

Podľa neho bol v BMW radu 1 vždy problém v konkurencieschopnosti po stránke praktickosti, pretože zadný pohon s diferenciálom a zložitou nápravou zmenšuje kufor a pozdĺžne uložený motor zase vyžaduje kompromisy s miestom v kabíne vpredu.

Lenže ak chce zákazník BMW priestor a praktickosť, môže ísť teraz v tejto triede k modelu BMW radu 2 Active Tourer. Tým sa otvára cesta pre zadný pohon pre budúcu jedničku. Fröhlich chce, aby aj ona zostala pravým BMW.

Ohľadom použitej techniky je ešte predčasné špekulovať, ale je možné, že sa BMW inšpiruje v novej generácii radu 7 a použije ľahké šasi zosilnené výstuhami z uhlíkových vlákien. Až ďalšia generácia radu 3 bude celokarbónová a to bude niekedy po roku 2020.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY