vytisknout velikost písma Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Puristi a ortodoxní fanúšikovia značky BMW, ktorí nemohli vystáť predokolku radu 2 Active Tourer, by jej predsa len mohli existenciu odpustiť. Vďaka nej totiž začínajú predstavitelia automobilky opúšťať myšlienku pohonu predných kolies pre budúcu generáciu BMW radu 1.

Tá by mala doraziť v roku 2018 a zadný pohon je pre ňu stále v hre. To potvrdil magazínu Motor Trend aj Klaus Fröhlich, člen dozornej rady BMW a bývalý hlavný muž vývoja áut od radu 5 dole.

Podľa neho bol v BMW radu 1 vždy problém v konkurencieschopnosti po stránke praktickosti, pretože zadný pohon s diferenciálom a zložitou nápravou zmenšuje kufor a pozdĺžne uložený motor zase vyžaduje kompromisy s miestom v kabíne vpredu.

Lenže ak chce zákazník BMW priestor a praktickosť, môže ísť teraz v tejto triede k modelu BMW radu 2 Active Tourer. Tým sa otvára cesta pre zadný pohon pre budúcu jedničku. Fröhlich chce, aby aj ona zostala pravým BMW.

Ohľadom použitej techniky je ešte predčasné špekulovať, ale je možné, že sa BMW inšpiruje v novej generácii radu 7 a použije ľahké šasi zosilnené výstuhami z uhlíkových vlákien. Až ďalšia generácia radu 3 bude celokarbónová a to bude niekedy po roku 2020.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY