vytisknout velikost písma Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Puristi a ortodoxní fanúšikovia značky BMW, ktorí nemohli vystáť predokolku radu 2 Active Tourer, by jej predsa len mohli existenciu odpustiť. Vďaka nej totiž začínajú predstavitelia automobilky opúšťať myšlienku pohonu predných kolies pre budúcu generáciu BMW radu 1.

Tá by mala doraziť v roku 2018 a zadný pohon je pre ňu stále v hre. To potvrdil magazínu Motor Trend aj Klaus Fröhlich, člen dozornej rady BMW a bývalý hlavný muž vývoja áut od radu 5 dole.

Podľa neho bol v BMW radu 1 vždy problém v konkurencieschopnosti po stránke praktickosti, pretože zadný pohon s diferenciálom a zložitou nápravou zmenšuje kufor a pozdĺžne uložený motor zase vyžaduje kompromisy s miestom v kabíne vpredu.

Lenže ak chce zákazník BMW priestor a praktickosť, môže ísť teraz v tejto triede k modelu BMW radu 2 Active Tourer. Tým sa otvára cesta pre zadný pohon pre budúcu jedničku. Fröhlich chce, aby aj ona zostala pravým BMW.

Ohľadom použitej techniky je ešte predčasné špekulovať, ale je možné, že sa BMW inšpiruje v novej generácii radu 7 a použije ľahké šasi zosilnené výstuhami z uhlíkových vlákien. Až ďalšia generácia radu 3 bude celokarbónová a to bude niekedy po roku 2020.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY