vytisknout velikost písma Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Puristi a ortodoxní fanúšikovia značky BMW, ktorí nemohli vystáť predokolku radu 2 Active Tourer, by jej predsa len mohli existenciu odpustiť. Vďaka nej totiž začínajú predstavitelia automobilky opúšťať myšlienku pohonu predných kolies pre budúcu generáciu BMW radu 1.

Tá by mala doraziť v roku 2018 a zadný pohon je pre ňu stále v hre. To potvrdil magazínu Motor Trend aj Klaus Fröhlich, člen dozornej rady BMW a bývalý hlavný muž vývoja áut od radu 5 dole.

Podľa neho bol v BMW radu 1 vždy problém v konkurencieschopnosti po stránke praktickosti, pretože zadný pohon s diferenciálom a zložitou nápravou zmenšuje kufor a pozdĺžne uložený motor zase vyžaduje kompromisy s miestom v kabíne vpredu.

Lenže ak chce zákazník BMW priestor a praktickosť, môže ísť teraz v tejto triede k modelu BMW radu 2 Active Tourer. Tým sa otvára cesta pre zadný pohon pre budúcu jedničku. Fröhlich chce, aby aj ona zostala pravým BMW.

Ohľadom použitej techniky je ešte predčasné špekulovať, ale je možné, že sa BMW inšpiruje v novej generácii radu 7 a použije ľahké šasi zosilnené výstuhami z uhlíkových vlákien. Až ďalšia generácia radu 3 bude celokarbónová a to bude niekedy po roku 2020.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY