vytisknout velikost písma Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Nová generácia BMW radu 1 nakoniec možno zostane zadokolka

Puristi a ortodoxní fanúšikovia značky BMW, ktorí nemohli vystáť predokolku radu 2 Active Tourer, by jej predsa len mohli existenciu odpustiť. Vďaka nej totiž začínajú predstavitelia automobilky opúšťať myšlienku pohonu predných kolies pre budúcu generáciu BMW radu 1.

Tá by mala doraziť v roku 2018 a zadný pohon je pre ňu stále v hre. To potvrdil magazínu Motor Trend aj Klaus Fröhlich, člen dozornej rady BMW a bývalý hlavný muž vývoja áut od radu 5 dole.

Podľa neho bol v BMW radu 1 vždy problém v konkurencieschopnosti po stránke praktickosti, pretože zadný pohon s diferenciálom a zložitou nápravou zmenšuje kufor a pozdĺžne uložený motor zase vyžaduje kompromisy s miestom v kabíne vpredu.

Lenže ak chce zákazník BMW priestor a praktickosť, môže ísť teraz v tejto triede k modelu BMW radu 2 Active Tourer. Tým sa otvára cesta pre zadný pohon pre budúcu jedničku. Fröhlich chce, aby aj ona zostala pravým BMW.

Ohľadom použitej techniky je ešte predčasné špekulovať, ale je možné, že sa BMW inšpiruje v novej generácii radu 7 a použije ľahké šasi zosilnené výstuhami z uhlíkových vlákien. Až ďalšia generácia radu 3 bude celokarbónová a to bude niekedy po roku 2020.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY