vytisknout velikost písma Nová generácia Audi Q7 dostane elektricky poháňané turbo

Nová generácia Audi Q7 dostane elektricky poháňané turbo

Audi predstavilo koncom mája RS5 TDI Concept, čo je auto, ktoré má pod kapotou trojlitrový naftový šesťvalec vybavený okrem tradičného turbodúchadlá aj druhým dúchadlom poháňaným elektromotorom. Aktuálne to vyzerá, že sa tento systém objaví pomerne skoro v sériovo vyrábanom modeli. Stať by sa tak malo s príchodom novej generácie Q7.

Počas pretekov v Le Mans túto skutočnosť potvrdil austrálskym kolegom zo servera Drive šéf vývoja naftových motorov Audi Ulrich Weiss. Ten sa nechal počuť, že sa podobný systém veľmi skoro objaví v sériovej produkcii. Na priamu otázku, či bude motor s elektrickým dúchadlom vidno už na jesennom autosalóne v Paríži v kombinácii s novou Q7, sa údajne len usmieval.

Audi RS5 TDI Concept ponúka maximálny výkon 375 koní a vrchol krútiaceho momentu 750 Nm dostupný už od 1250 ot./min. Najvyššia rýchlosť tohto konceptu činí 280 km/h, stovku aj vďaka pohonu 4x4 zvláda za rovné štyri sekundy.

Zdroj: Drive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY