vytisknout velikost písma Nová generácia Audi Q7 dostane elektricky poháňané turbo

Nová generácia Audi Q7 dostane elektricky poháňané turbo

Audi predstavilo koncom mája RS5 TDI Concept, čo je auto, ktoré má pod kapotou trojlitrový naftový šesťvalec vybavený okrem tradičného turbodúchadlá aj druhým dúchadlom poháňaným elektromotorom. Aktuálne to vyzerá, že sa tento systém objaví pomerne skoro v sériovo vyrábanom modeli. Stať by sa tak malo s príchodom novej generácie Q7.

Počas pretekov v Le Mans túto skutočnosť potvrdil austrálskym kolegom zo servera Drive šéf vývoja naftových motorov Audi Ulrich Weiss. Ten sa nechal počuť, že sa podobný systém veľmi skoro objaví v sériovej produkcii. Na priamu otázku, či bude motor s elektrickým dúchadlom vidno už na jesennom autosalóne v Paríži v kombinácii s novou Q7, sa údajne len usmieval.

Audi RS5 TDI Concept ponúka maximálny výkon 375 koní a vrchol krútiaceho momentu 750 Nm dostupný už od 1250 ot./min. Najvyššia rýchlosť tohto konceptu činí 280 km/h, stovku aj vďaka pohonu 4x4 zvláda za rovné štyri sekundy.

Zdroj: Drive

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY