vytisknout velikost písma Nová generácia Audi A4 je tu. O šesťvalcové motory neprišla

Nová generácia Audi A4 je tu. O šesťvalcové motory neprišla
Zoznam kapitol
  1. Audi A4 novej generácie, 3x video
  2. Audi A4 novej generácie: Fotogaléria

Nová generácia Audi A4 bola odhalená. V porovnaní s dosluhujícím prevedením je výrazne ľahšia a úspornejšia. Automobilka predstavila sedan, ktorý sa chváli perfektnou aerodynamikou, a zároveň tiež kombi, ktoré láka na objem batožinového priestoru 505 litrov. Do predaja sa nová A4 dostane tento rok na jeseň.

Audi A4 meria na dĺžku 4,73 m, široké je 1,84 m a vysoké 1,43 m. Rázvor náprav dosahuje na 2,82 m. To v preklade znamená, že je nastupujúca generácia dlhšia, širšia a má väčší rázvor.

Audi zdôrazňuje vo svojej tlačovej správe predovšetkým radikálne znižovanie hmotnosti. Rozdiel medzi generáciami môže činiť až 120 kilogramov, čo by sme mali v praxi spoznať na nízkej spotrebe. A rovnako tak by sa na konzumácii paliva mala podpísať aj aerodynamika. Sedan sa chváli súčiniteľom odporu vzduchu 0,23, kombi ponúkne 0,26.

audia4_10.jpgaudia4_36.jpg
Audi predstavilo novú generáciu A4 rovno aj vo verzii Avant. Dizajnovo však o revolúciu naozaj nejde. 

Interiér má byť väčší takmer vo všetkých smeroch. Pre ramená majú cestujúci vpredu a vzadu viac o 11 mm, priestor pre hlavu sa zväčšil o 23 mm. Audi sľubuje tiež perfektné odhlučnenie a 505 litrov v základnom usporiadaní pre Avant. Nová A4 potom môže mať aj head-up displej alebo Audi virtual cocpit.

Ponuka motorizácií bude pre začiatok predaja zahŕňať tri benzínové a štyri naftové jednotky, pričom výkon začína na 110 kW (150 k) a končí pri 200 kW (272 k). Celkovo sa spotreba znížila až o 21%, zatiaľ čo výkon sa zväčšil až o 25%. Každý motor plní Euro 6, dieselové jednotky pracujú so vstrekovaním močoviny. Nádržka na AdBlue má v štandarde 12 litrov, na želanie si môžete kúpiť dvojnásobnú veľkosť.

Najdostupnejšia verzia používa motor 1.4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a s krútiacim momentom 250 Nm. Sedan zvládne stovku za 8,9 s a maximálne sa dostane na 210 km/h, pre kombi platia rovnaké hodnoty. Tento motor nahrádza 1.8 TFSI, oproti nemu je o 21% úspornejší. Druhou benzínovou možnosťou je 2.0 TFSI, ktoré je dostupné v dvoch variantoch.

Tá slabšia ponúka 140 kW (190 k) a 320 Nm, čo sedanu stačí na zdolanie stokilometrovej rýchlosti v čase 7,3 s a k maximálke 240 km/h. Spotreba by sa ale zároveň nemala dostať cez päť litrov. Silnejšie prevedenie ponúkne 185 kW (252 k) a 370 Nm. Šprint na stovku sa skráti na 5,8 s pri sedane a na šesť sekúnd pri kombi.

Kto chce diesel, ten volí MZI motory 2.0 TDI a šesťvalce 3.0 TDI. V oboch prípadoch máte k dispozícii dve výkonové verzie. Ponuka štvorvalcov štartuje na výkone 110 kW (150 k), slinejšou možnosťou je 140 kW (190 k).

Samozrejme hlavným lákadlom bude nízka spotreba. Oba dvojlitrové diesely môžete kúpiť v úspornej verzii "ultra", pričom slabšie TDI má potom v tabuľkách zapísanú hodnotu spotreby 3,7 l/100 km. Neskôr dorazí ešte jeden dieselový dvojliter, a síce základný variant s výkonom 90 kW (122 k).

Vrcholom pre Audi A4 budú dva naftové šesťvalce s objemom troch litrov. Voliť môžete medzi výkonom 160 kW (218 k) alebo absolútnou špičkou ponuky v podobe dieselového šesťvalca s parametrami 200 kW (272 k) a 600 Nm. Taká A4 zvládne stovku za 5,3 s a maximálne sa dostane na 250 km/h, pretože ju ďalej nepustí obmedzovač.

Tým ale ponuka pre A4 nekončí, pretože Audi pripravilo rovno aj model Avant g-tron, čo je verzia spaľujúca CNG. Jej základom je motor 2.0 TFSI s výkonom 125 kW (170 k). Spotreba sa má zmestiť pod štyri kilogramy CNG na sto kilometrov. Na CNG prejde A4 500 kilometrov, na benzín potom ďalších 450 km.

Pre benzínové motory a naftové štvorvalce je štandardom manuálna prevodovka, ktorú môžete vo všetkých prípadoch vymeniť za sedemstupňový automat. Prirodzene naftové šesťvalce inak ako s automatom nekúpite. Vrcholné 3.0 TDI potom používajú osemstupňovú prevodovku.

Pohon prednej nápravy je štandardom pre všetky motory s výnimkou silnejšieho šesťvalca. Dokúpiť môžete štvorkolku k motorom 2.0 TFSI (185 kW) a 2.0 TDI (140 kW). Štvorkolka pracuje s medzinápravovým diferenciálom, ktorý posiela 60% na zadnú nápravu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

včera | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY