vytisknout velikost písma Nová Astra OPC už nebude mať dvojliter. Opel vsadí na objem 1,6 l

Nová Astra OPC už nebude mať dvojliter. Opel vsadí na objem 1,6 l

Dobrou správou je fakt, že Opel Astra OPC bude aj v novej generácii, ktorá sa predstavila len nedávno. Pod kapotu však nedostane preplňovaný dvojliter, ale menšia tisícšesťstovka. Tá, ako hovoria pravidlá downsizingu, bude úspornejšia (aspoň papierovo) a zároveň má ponúknuť vyšší výkon.

Austrálskym novinárom túto skutočnosť potvrdil hlavný inžinier Marc Schmidt. Výkonný motor s objemom 1,6 litra má ponúknuť viac než existujúci dvojliter, ktorý disponuje parametrami 206 kW (280 k) a 400 Nm. Zatiaľ to vyzerá, že vozidlo dostane pohon predných kolies, ale niektoré správy naznačujú, že by to nakoniec tak byť nemuselo.

Prirodzene nová Astra OPC by mala ťažiť z výraznejšieho zníženia spotreby. Zavesenie typu Hiper Strut na prednú nápravu ale novinka nedostane, pretože vďaka nízkej hmotnosti je ovládateľnosť vynikajúca, takže údajne nie je také zavesenie potrebné. Okrem trojdverového prevedenia sa špekuluje aj o vzniku OPC odvodeného od päťdverového hatchbacku.

Okrem Astry OPC by mala doraziť aj o niečo slabšia varianta GSI, kde nie je vylúčený ani naftový motor.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY