vytisknout velikost písma Nová Astra OPC už nebude mať dvojliter. Opel vsadí na objem 1,6 l

Nová Astra OPC už nebude mať dvojliter. Opel vsadí na objem 1,6 l

Dobrou správou je fakt, že Opel Astra OPC bude aj v novej generácii, ktorá sa predstavila len nedávno. Pod kapotu však nedostane preplňovaný dvojliter, ale menšia tisícšesťstovka. Tá, ako hovoria pravidlá downsizingu, bude úspornejšia (aspoň papierovo) a zároveň má ponúknuť vyšší výkon.

Austrálskym novinárom túto skutočnosť potvrdil hlavný inžinier Marc Schmidt. Výkonný motor s objemom 1,6 litra má ponúknuť viac než existujúci dvojliter, ktorý disponuje parametrami 206 kW (280 k) a 400 Nm. Zatiaľ to vyzerá, že vozidlo dostane pohon predných kolies, ale niektoré správy naznačujú, že by to nakoniec tak byť nemuselo.

Prirodzene nová Astra OPC by mala ťažiť z výraznejšieho zníženia spotreby. Zavesenie typu Hiper Strut na prednú nápravu ale novinka nedostane, pretože vďaka nízkej hmotnosti je ovládateľnosť vynikajúca, takže údajne nie je také zavesenie potrebné. Okrem trojdverového prevedenia sa špekuluje aj o vzniku OPC odvodeného od päťdverového hatchbacku.

Okrem Astry OPC by mala doraziť aj o niečo slabšia varianta GSI, kde nie je vylúčený ani naftový motor.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY