vytisknout velikost písma Nová Astra OPC už nebude mať dvojliter. Opel vsadí na objem 1,6 l

Nová Astra OPC už nebude mať dvojliter. Opel vsadí na objem 1,6 l

Dobrou správou je fakt, že Opel Astra OPC bude aj v novej generácii, ktorá sa predstavila len nedávno. Pod kapotu však nedostane preplňovaný dvojliter, ale menšia tisícšesťstovka. Tá, ako hovoria pravidlá downsizingu, bude úspornejšia (aspoň papierovo) a zároveň má ponúknuť vyšší výkon.

Austrálskym novinárom túto skutočnosť potvrdil hlavný inžinier Marc Schmidt. Výkonný motor s objemom 1,6 litra má ponúknuť viac než existujúci dvojliter, ktorý disponuje parametrami 206 kW (280 k) a 400 Nm. Zatiaľ to vyzerá, že vozidlo dostane pohon predných kolies, ale niektoré správy naznačujú, že by to nakoniec tak byť nemuselo.

Prirodzene nová Astra OPC by mala ťažiť z výraznejšieho zníženia spotreby. Zavesenie typu Hiper Strut na prednú nápravu ale novinka nedostane, pretože vďaka nízkej hmotnosti je ovládateľnosť vynikajúca, takže údajne nie je také zavesenie potrebné. Okrem trojdverového prevedenia sa špekuluje aj o vzniku OPC odvodeného od päťdverového hatchbacku.

Okrem Astry OPC by mala doraziť aj o niečo slabšia varianta GSI, kde nie je vylúčený ani naftový motor.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY