vytisknout velikost písma Nová Astra OPC už nebude mať dvojliter. Opel vsadí na objem 1,6 l

Nová Astra OPC už nebude mať dvojliter. Opel vsadí na objem 1,6 l

Dobrou správou je fakt, že Opel Astra OPC bude aj v novej generácii, ktorá sa predstavila len nedávno. Pod kapotu však nedostane preplňovaný dvojliter, ale menšia tisícšesťstovka. Tá, ako hovoria pravidlá downsizingu, bude úspornejšia (aspoň papierovo) a zároveň má ponúknuť vyšší výkon.

Austrálskym novinárom túto skutočnosť potvrdil hlavný inžinier Marc Schmidt. Výkonný motor s objemom 1,6 litra má ponúknuť viac než existujúci dvojliter, ktorý disponuje parametrami 206 kW (280 k) a 400 Nm. Zatiaľ to vyzerá, že vozidlo dostane pohon predných kolies, ale niektoré správy naznačujú, že by to nakoniec tak byť nemuselo.

Prirodzene nová Astra OPC by mala ťažiť z výraznejšieho zníženia spotreby. Zavesenie typu Hiper Strut na prednú nápravu ale novinka nedostane, pretože vďaka nízkej hmotnosti je ovládateľnosť vynikajúca, takže údajne nie je také zavesenie potrebné. Okrem trojdverového prevedenia sa špekuluje aj o vzniku OPC odvodeného od päťdverového hatchbacku.

Okrem Astry OPC by mala doraziť aj o niečo slabšia varianta GSI, kde nie je vylúčený ani naftový motor.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY