vytisknout velikost písma Nórsko je raj elektrických áut. Každý tretí predaný voz tam jazdí na elektrinu

Nórsko je raj elektrických áut. Každý tretí predaný voz tam jazdí na elektrinu

Nórsko je jedinou krajinou na svete, v ktorej predaje a registrácia elektromobilov zastávajú dvojciferný podiel na trhu. Vďaka vládnym stimulom a daňovým úľavám sa tak elektrickým autám v Nórsku naozaj darí. Za prvý štvrťrok roku 2015 už majú na svojom konte jednu tretinu všetkých registrácií.

Aké sú výhody? Elektrické auto neplatí za parkovanie, za trajekt, neplatí sa dovoznú daň a vodič môže využívať rôzne vyhradené pruhy.

Každej tretie predané a registrované auto v Nórsku je tak elektromobil alebo plug-in hybrid, dohromady je to viac ako 8 000 nových vozidiel za prvý štvrťrok roku 2015. Najobľúbenejší je Volkswagen e-Golf.

Na druhom mieste v podiele registrácií je Holandsko so šesťpercentným podielom elektromobilov. Veľká Británia má podiel 1,2%. Aj keď sa v USA v prvom štvrťroku 2015 predalo skoro 15 000 elektrických áut, ich trhový podiel je len 0,8%. Rovnaký podiel majú elektromobily a plug-in hybridy vo Francúzsku, v Nemecku a v Japonsku je to 0,6%. Čína síce udala 12 555 elektrických áut, ale vzhľadom k objemu čínskeho trhu je to podiel len 0,3%.

Na našom trhu sa za prvé štyri mesiace roku 2015 registrovalo 128 elektromobilov a plug-in hybridov (podiel 0,17%) a 220 hybridov (podiel 0,3%) z celkového počtu 73 833 registrácií nových osobných áut.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY