vytisknout velikost písma Nórsko chce, aby sa o deväť rokov predávali iba elektrické autá

V Nórsku by sa tak mali predávať autá osadené rôznymi batériami, ale počíta sa aj s palivovými článkami. Krajina ale nemieni znižovať vlastnú celkovú produkciu emisií iba za pomoci elektromobilov.
Nórsko chce, aby sa o deväť rokov predávali iba elektrické autá

Nórsko patrí ku krajinám s najväčšou podporou elektrických automobilov a mieni v tom pokračovať aj v budúcnosti. Nový národný plán na obdobie od roku 2018 do roku 2029 dokonca počíta s tým, že sa relatívne skoro budú v Nórsku predávať už len elektrické automobily.

So správou prišli kolegovia z hybridcars.com. Nórsko údajne plánuje, že o deväť rokov, teda v roku 2025, nebude predávať už nič iné ako automobily s nulovými emisiami. Týkať sa to má nových osobných automobilov, autobusov a ľahkých úžitkových vozidiel. V Nórsku by sa tak mali predávať autá osadené rôznymi batériami, ale počíta sa aj s palivovými článkami.

Nórsky program obsahuje aj návrh, podľa ktorého by do roku 2030 mali existovať na trhu už len ťažšie úžitkové elektrické automobily, tri štvrtiny diaľkových autobusov majú tiež mať elektrický pohon a pri nákladných vozidlách sa počíta do roku 2030 s podielom bezemisných strojov 50%.

Nórsko ale nemieni znižovať vlastnú celkovú produkciu emisií iba za pomoci elektromobilov. Plán sa týka všetkých druhov dopravy vrátane bicyklov. Tamojšia vláda chce napríklad minúť zhruba miliardu dolárov za výstavbu diaľnic určených pre bicykle tak, aby ich ľudia mohli používať aj na cestovanie medzi mestami. Jazdiť na bicykli po takýchto diaľniciach bude údajne možné takmer celý rok.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY