vytisknout velikost písma Nórsko chce, aby sa o deväť rokov predávali iba elektrické autá

V Nórsku by sa tak mali predávať autá osadené rôznymi batériami, ale počíta sa aj s palivovými článkami. Krajina ale nemieni znižovať vlastnú celkovú produkciu emisií iba za pomoci elektromobilov.
Nórsko chce, aby sa o deväť rokov predávali iba elektrické autá

Nórsko patrí ku krajinám s najväčšou podporou elektrických automobilov a mieni v tom pokračovať aj v budúcnosti. Nový národný plán na obdobie od roku 2018 do roku 2029 dokonca počíta s tým, že sa relatívne skoro budú v Nórsku predávať už len elektrické automobily.

So správou prišli kolegovia z hybridcars.com. Nórsko údajne plánuje, že o deväť rokov, teda v roku 2025, nebude predávať už nič iné ako automobily s nulovými emisiami. Týkať sa to má nových osobných automobilov, autobusov a ľahkých úžitkových vozidiel. V Nórsku by sa tak mali predávať autá osadené rôznymi batériami, ale počíta sa aj s palivovými článkami.

Nórsky program obsahuje aj návrh, podľa ktorého by do roku 2030 mali existovať na trhu už len ťažšie úžitkové elektrické automobily, tri štvrtiny diaľkových autobusov majú tiež mať elektrický pohon a pri nákladných vozidlách sa počíta do roku 2030 s podielom bezemisných strojov 50%.

Nórsko ale nemieni znižovať vlastnú celkovú produkciu emisií iba za pomoci elektromobilov. Plán sa týka všetkých druhov dopravy vrátane bicyklov. Tamojšia vláda chce napríklad minúť zhruba miliardu dolárov za výstavbu diaľnic určených pre bicykle tak, aby ich ľudia mohli používať aj na cestovanie medzi mestami. Jazdiť na bicykli po takýchto diaľniciach bude údajne možné takmer celý rok.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY