vytisknout velikost písma Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Zamestnanci tímu sa o výpovedi dozvedeli z e-mailu alebo dokonca z médií.
Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Keď Nissan predstavil svoj pretekársky špeciál GTR LM Nismo pre kategóriu LMP1 (tá preteká v šampionáte WEC a samozrejme tiež v 24 h Le Mans) s pohonom predných kolies, jednalo sa o senzáciu. Dosť sme ale špekulovali nad tým, ako si auto poradí s prenosom výkonu cez predné kolesá.

Nissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_08.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0a.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0c.jpgRevolučný projekt sa nakoniec ukázal ako slepá ulička. Otázka je, či sa vôbec niekedy Nissan do prestížnej kategórie LMP1 vráti a či to bude opäť s predokolka

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Lenže vývoj sa zadrhával, prvé dva preteky v sezóne 2015 tím vôbec nejazdil a v Le Mans z toho bola skôr hanba. Stroj z vrcholnej kategórie bol rád, že sa mohol merať s "horšie" kategórií LMP2.

Problémom nebola ani tak trakcia predných kolies, ako skôr spoľahlivosť a zladenie motora a hybridného systému. Nissan strácal aj na ďalších pretekoch a automobilka sa nakoniec rozhodla zrušiť svoju účasť v budúcej sezóne 2016, čím vlastne projekt poslala do koša. Šéf projektu Darren Cox bol odísť a spolu s ním aj ostatní zamestnanci tímu. O výpovediach boli v utorok informovaní e-mailom a niektorí sa o nej dozvedeli až z médií, pretože už odcestovali na sviatky.

Neznamená to, že by Nissan zabalil svoje snaženie na poli profesionálnych pretekov. Len sa v roku 2016 nezúčastní série WEC a prestížneho závodu v Le Mans v najrýchlejšej kategórii LMP1. Automobilka sa bude sústrediť na iné odvetvia ako je domáci šampionát Super-GT alebo séria Blancpain Endurance.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY