vytisknout velikost písma Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Zamestnanci tímu sa o výpovedi dozvedeli z e-mailu alebo dokonca z médií.
Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Keď Nissan predstavil svoj pretekársky špeciál GTR LM Nismo pre kategóriu LMP1 (tá preteká v šampionáte WEC a samozrejme tiež v 24 h Le Mans) s pohonom predných kolies, jednalo sa o senzáciu. Dosť sme ale špekulovali nad tým, ako si auto poradí s prenosom výkonu cez predné kolesá.

Nissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_08.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0a.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0c.jpgRevolučný projekt sa nakoniec ukázal ako slepá ulička. Otázka je, či sa vôbec niekedy Nissan do prestížnej kategórie LMP1 vráti a či to bude opäť s predokolka

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Lenže vývoj sa zadrhával, prvé dva preteky v sezóne 2015 tím vôbec nejazdil a v Le Mans z toho bola skôr hanba. Stroj z vrcholnej kategórie bol rád, že sa mohol merať s "horšie" kategórií LMP2.

Problémom nebola ani tak trakcia predných kolies, ako skôr spoľahlivosť a zladenie motora a hybridného systému. Nissan strácal aj na ďalších pretekoch a automobilka sa nakoniec rozhodla zrušiť svoju účasť v budúcej sezóne 2016, čím vlastne projekt poslala do koša. Šéf projektu Darren Cox bol odísť a spolu s ním aj ostatní zamestnanci tímu. O výpovediach boli v utorok informovaní e-mailom a niektorí sa o nej dozvedeli až z médií, pretože už odcestovali na sviatky.

Neznamená to, že by Nissan zabalil svoje snaženie na poli profesionálnych pretekov. Len sa v roku 2016 nezúčastní série WEC a prestížneho závodu v Le Mans v najrýchlejšej kategórii LMP1. Automobilka sa bude sústrediť na iné odvetvia ako je domáci šampionát Super-GT alebo séria Blancpain Endurance.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY