vytisknout velikost písma Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Zamestnanci tímu sa o výpovedi dozvedeli z e-mailu alebo dokonca z médií.
Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Keď Nissan predstavil svoj pretekársky špeciál GTR LM Nismo pre kategóriu LMP1 (tá preteká v šampionáte WEC a samozrejme tiež v 24 h Le Mans) s pohonom predných kolies, jednalo sa o senzáciu. Dosť sme ale špekulovali nad tým, ako si auto poradí s prenosom výkonu cez predné kolesá.

Nissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_08.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0a.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0c.jpgRevolučný projekt sa nakoniec ukázal ako slepá ulička. Otázka je, či sa vôbec niekedy Nissan do prestížnej kategórie LMP1 vráti a či to bude opäť s predokolka

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Lenže vývoj sa zadrhával, prvé dva preteky v sezóne 2015 tím vôbec nejazdil a v Le Mans z toho bola skôr hanba. Stroj z vrcholnej kategórie bol rád, že sa mohol merať s "horšie" kategórií LMP2.

Problémom nebola ani tak trakcia predných kolies, ako skôr spoľahlivosť a zladenie motora a hybridného systému. Nissan strácal aj na ďalších pretekoch a automobilka sa nakoniec rozhodla zrušiť svoju účasť v budúcej sezóne 2016, čím vlastne projekt poslala do koša. Šéf projektu Darren Cox bol odísť a spolu s ním aj ostatní zamestnanci tímu. O výpovediach boli v utorok informovaní e-mailom a niektorí sa o nej dozvedeli až z médií, pretože už odcestovali na sviatky.

Neznamená to, že by Nissan zabalil svoje snaženie na poli profesionálnych pretekov. Len sa v roku 2016 nezúčastní série WEC a prestížneho závodu v Le Mans v najrýchlejšej kategórii LMP1. Automobilka sa bude sústrediť na iné odvetvia ako je domáci šampionát Super-GT alebo séria Blancpain Endurance.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY