vytisknout velikost písma Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Zamestnanci tímu sa o výpovedi dozvedeli z e-mailu alebo dokonca z médií.
Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Keď Nissan predstavil svoj pretekársky špeciál GTR LM Nismo pre kategóriu LMP1 (tá preteká v šampionáte WEC a samozrejme tiež v 24 h Le Mans) s pohonom predných kolies, jednalo sa o senzáciu. Dosť sme ale špekulovali nad tým, ako si auto poradí s prenosom výkonu cez predné kolesá.

Nissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_08.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0a.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0c.jpgRevolučný projekt sa nakoniec ukázal ako slepá ulička. Otázka je, či sa vôbec niekedy Nissan do prestížnej kategórie LMP1 vráti a či to bude opäť s predokolka

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Lenže vývoj sa zadrhával, prvé dva preteky v sezóne 2015 tím vôbec nejazdil a v Le Mans z toho bola skôr hanba. Stroj z vrcholnej kategórie bol rád, že sa mohol merať s "horšie" kategórií LMP2.

Problémom nebola ani tak trakcia predných kolies, ako skôr spoľahlivosť a zladenie motora a hybridného systému. Nissan strácal aj na ďalších pretekoch a automobilka sa nakoniec rozhodla zrušiť svoju účasť v budúcej sezóne 2016, čím vlastne projekt poslala do koša. Šéf projektu Darren Cox bol odísť a spolu s ním aj ostatní zamestnanci tímu. O výpovediach boli v utorok informovaní e-mailom a niektorí sa o nej dozvedeli až z médií, pretože už odcestovali na sviatky.

Neznamená to, že by Nissan zabalil svoje snaženie na poli profesionálnych pretekov. Len sa v roku 2016 nezúčastní série WEC a prestížneho závodu v Le Mans v najrýchlejšej kategórii LMP1. Automobilka sa bude sústrediť na iné odvetvia ako je domáci šampionát Super-GT alebo séria Blancpain Endurance.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY