vytisknout velikost písma Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Zamestnanci tímu sa o výpovedi dozvedeli z e-mailu alebo dokonca z médií.
Nissan zrušil projekt závodnej predokolky LMP1. Je to prepadák

Keď Nissan predstavil svoj pretekársky špeciál GTR LM Nismo pre kategóriu LMP1 (tá preteká v šampionáte WEC a samozrejme tiež v 24 h Le Mans) s pohonom predných kolies, jednalo sa o senzáciu. Dosť sme ale špekulovali nad tým, ako si auto poradí s prenosom výkonu cez predné kolesá.

Nissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_08.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0a.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0c.jpgRevolučný projekt sa nakoniec ukázal ako slepá ulička. Otázka je, či sa vôbec niekedy Nissan do prestížnej kategórie LMP1 vráti a či to bude opäť s predokolka

Spočiatku mal Nissan veľké ambície a tvrdil, že bude v Le Mans najrýchlejší. Lenže vývoj sa zadrhával, prvé dva preteky v sezóne 2015 tím vôbec nejazdil a v Le Mans z toho bola skôr hanba. Stroj z vrcholnej kategórie bol rád, že sa mohol merať s "horšie" kategórií LMP2.

Problémom nebola ani tak trakcia predných kolies, ako skôr spoľahlivosť a zladenie motora a hybridného systému. Nissan strácal aj na ďalších pretekoch a automobilka sa nakoniec rozhodla zrušiť svoju účasť v budúcej sezóne 2016, čím vlastne projekt poslala do koša. Šéf projektu Darren Cox bol odísť a spolu s ním aj ostatní zamestnanci tímu. O výpovediach boli v utorok informovaní e-mailom a niektorí sa o nej dozvedeli až z médií, pretože už odcestovali na sviatky.

Neznamená to, že by Nissan zabalil svoje snaženie na poli profesionálnych pretekov. Len sa v roku 2016 nezúčastní série WEC a prestížneho závodu v Le Mans v najrýchlejšej kategórii LMP1. Automobilka sa bude sústrediť na iné odvetvia ako je domáci šampionát Super-GT alebo séria Blancpain Endurance.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY