vytisknout velikost písma Nissan ZEOD RC: ako sa stavia špeciál pre Le Mans

NismoTV prináša časozberný dokument o stavbe hybridného pretekárskeho modelu Nissan ZTEOD RC, ktorý na Le Mans vyštartuje už v budúcom roku.
Nissan ZEOD RC: ako sa stavia špeciál pre Le Mans

Automobilka Nissan predstavila finálnu podobu svojho pôsobivého monopostu Nissan ZEOD RC, ktorý sa objaví na nadchádzajúcom ročníku legendárneho závodu v Le Mans. Prototyp sa prvýkrát ukázal už tento rok vo februári, avšak až teraz vám môžeme ukázať jeho konečnú podobu. A vďaka časozbernému dokumentu, ktorý páni v dielňach Nismo počas celej svojej práce točili, sa môžete pozrieť na to, ako tento originálny automobil vznikal.

Nissan ZEOD RC 2.jpgNissan ZEOD RC 3.jpgNissan ZEOD RC 4.jpgNissan ZEOD RC 7.jpgNissan ZEOD RC 5.jpgNissan ZEOD RC 6.jpg
Nissan ZEOD RC vo svojej konečnej podobe

Oproti pôvodnému prototypu sa vozidlo dočkalo celej rady modifikácií, ktoré sa väčšinou týkali vylepšovania aerodynamiky a optimalizácie tvaru kanálov smerujúcich vzduch k chladičom. Nový Nissan ZEOD RC po technickej stránke vychádza zo špeciálu Nissan Leaf Nismo RC, ktorý sme pre vás v auguste pri špeciálnej príležitosti otestovali na pretekárskom okruhu.

Na prvý pohľad si na voze všimneme jeho tvaru pripomínajúceho skôr raketoplán než automobil, vyniká hlavne výrazne užším rozchodom predných kolies a hlavnými svetlometmi vsadenými v telesách zadných blatníkov. O pohon vozidla Nissan ZEOD RC sa stará pohonná sústava typu plug-in s preplňovaným zážihovým motorom 1,6 l a elektromotorom, ktorý ponúkne kombinovaný výkon približne 300 koní (224 kW).

Nissan ZEOD RC 1.jpgNissan ZEOD RC 8.jpg

Nissan ZEOD RC má podľa tvrdenia automobilky dosiahnuť rýchlosť presahujúcu 300 km/h.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY