vytisknout velikost písma Nissan ZEOD RC: ako sa stavia špeciál pre Le Mans

NismoTV prináša časozberný dokument o stavbe hybridného pretekárskeho modelu Nissan ZTEOD RC, ktorý na Le Mans vyštartuje už v budúcom roku.
Nissan ZEOD RC: ako sa stavia špeciál pre Le Mans

Automobilka Nissan predstavila finálnu podobu svojho pôsobivého monopostu Nissan ZEOD RC, ktorý sa objaví na nadchádzajúcom ročníku legendárneho závodu v Le Mans. Prototyp sa prvýkrát ukázal už tento rok vo februári, avšak až teraz vám môžeme ukázať jeho konečnú podobu. A vďaka časozbernému dokumentu, ktorý páni v dielňach Nismo počas celej svojej práce točili, sa môžete pozrieť na to, ako tento originálny automobil vznikal.

Nissan ZEOD RC 2.jpgNissan ZEOD RC 3.jpgNissan ZEOD RC 4.jpgNissan ZEOD RC 7.jpgNissan ZEOD RC 5.jpgNissan ZEOD RC 6.jpg
Nissan ZEOD RC vo svojej konečnej podobe

Oproti pôvodnému prototypu sa vozidlo dočkalo celej rady modifikácií, ktoré sa väčšinou týkali vylepšovania aerodynamiky a optimalizácie tvaru kanálov smerujúcich vzduch k chladičom. Nový Nissan ZEOD RC po technickej stránke vychádza zo špeciálu Nissan Leaf Nismo RC, ktorý sme pre vás v auguste pri špeciálnej príležitosti otestovali na pretekárskom okruhu.

Na prvý pohľad si na voze všimneme jeho tvaru pripomínajúceho skôr raketoplán než automobil, vyniká hlavne výrazne užším rozchodom predných kolies a hlavnými svetlometmi vsadenými v telesách zadných blatníkov. O pohon vozidla Nissan ZEOD RC sa stará pohonná sústava typu plug-in s preplňovaným zážihovým motorom 1,6 l a elektromotorom, ktorý ponúkne kombinovaný výkon približne 300 koní (224 kW).

Nissan ZEOD RC 1.jpgNissan ZEOD RC 8.jpg

Nissan ZEOD RC má podľa tvrdenia automobilky dosiahnuť rýchlosť presahujúcu 300 km/h.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY