vytisknout velikost písma Nissan ZEOD RC: ako sa stavia špeciál pre Le Mans

NismoTV prináša časozberný dokument o stavbe hybridného pretekárskeho modelu Nissan ZTEOD RC, ktorý na Le Mans vyštartuje už v budúcom roku.
Nissan ZEOD RC: ako sa stavia špeciál pre Le Mans

Automobilka Nissan predstavila finálnu podobu svojho pôsobivého monopostu Nissan ZEOD RC, ktorý sa objaví na nadchádzajúcom ročníku legendárneho závodu v Le Mans. Prototyp sa prvýkrát ukázal už tento rok vo februári, avšak až teraz vám môžeme ukázať jeho konečnú podobu. A vďaka časozbernému dokumentu, ktorý páni v dielňach Nismo počas celej svojej práce točili, sa môžete pozrieť na to, ako tento originálny automobil vznikal.

Nissan ZEOD RC 2.jpgNissan ZEOD RC 3.jpgNissan ZEOD RC 4.jpgNissan ZEOD RC 7.jpgNissan ZEOD RC 5.jpgNissan ZEOD RC 6.jpg
Nissan ZEOD RC vo svojej konečnej podobe

Oproti pôvodnému prototypu sa vozidlo dočkalo celej rady modifikácií, ktoré sa väčšinou týkali vylepšovania aerodynamiky a optimalizácie tvaru kanálov smerujúcich vzduch k chladičom. Nový Nissan ZEOD RC po technickej stránke vychádza zo špeciálu Nissan Leaf Nismo RC, ktorý sme pre vás v auguste pri špeciálnej príležitosti otestovali na pretekárskom okruhu.

Na prvý pohľad si na voze všimneme jeho tvaru pripomínajúceho skôr raketoplán než automobil, vyniká hlavne výrazne užším rozchodom predných kolies a hlavnými svetlometmi vsadenými v telesách zadných blatníkov. O pohon vozidla Nissan ZEOD RC sa stará pohonná sústava typu plug-in s preplňovaným zážihovým motorom 1,6 l a elektromotorom, ktorý ponúkne kombinovaný výkon približne 300 koní (224 kW).

Nissan ZEOD RC 1.jpgNissan ZEOD RC 8.jpg

Nissan ZEOD RC má podľa tvrdenia automobilky dosiahnuť rýchlosť presahujúcu 300 km/h.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY