vytisknout velikost písma Nissan zavedie digitálne spätné zrkadlo tento rok, predvedie ho v Ženeve

Automobilka Nissan zavedie do výbavy svojich bežných automobilov vnútorné zrkadlo v podobe displeja.
Nissan zavedie digitálne spätné zrkadlo tento rok, predvedie ho v Ženeve

Podobné systémy už poznáme zo špeciálov vrátane pretekárskych vozidiel, u ktorých ide s ohľadom na celkovú konštrukciu vozidla o nutnosť. Nissan ale tento rok v Ženeve predvedie svoje "chytré spätné zrkadlo" určené pre bežných spotrebiteľov. Má pritom ísť o "prvý displej LCD na svete, ktorý nielen že ponúkne čistý výhľad za rôznych podmienok, ale umožní vodičovi tiež možnosť prepínať medzi LCD a tradičnou odrazovou plochou podľa jeho preferencií".

Nissan zrcatko 1.jpgNissan zrcatko 2.jpgNissan zrcatko 3.jpg
Chytré zrkadlo od Nissanu umožní prepínať medzi niekoľkými režimami, ale ponúkne aj možnosť vrátiť sa k bežnej odrazovej ploche

Základom systému bude cúvacia kamera s vysokým rozlíšením prenášajúca obraz do monitora LCD v mieste konvenčného vnútorného spätného zrkadla. Ak vám digitálna projekcia nepadne práve vhod, možno zrkadlo prepnúť do podoby konvenčnej odrazovej plochy.

Nissan zrcatko 4.jpg
Schéma sústavy Nissan Smart View je pomerne jednoduchá

Podľa výrobcu ponúkne tento systém lepší a čistejší výhľad z vozidla, ktorý navyše prekoná prekážky v podobe cestujúcich na zadných sedadlách alebo batožinového priestoru naloženom po strechu. "Chytré spätné zrkadlo" sa objaví v ponuke príplatkovej výbavy japonského Nissanu už na jar, pričom s medzinárodným zavedením tohto systému sa počíta v priebehu budúceho roka.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY