vytisknout velikost písma Nissan X-Trail sa dočkal hybridnej verzie. Predávať sa bude v Japonsku

Nissan X-Trail sa dočkal hybridnej verzie. Predávať sa bude v Japonsku

Aktuálne vydanie Nissanu X-Trail sa predstavilo aj ako hybrid. Novinka je určená pre japonský trh, kde sa začne predávať od trinásteho mája. Hybridný systém kombinuje benzínový dvojlitrový štvorvalec, elektromotor a prevodovku XTRONIC.

Základom celého systému je benzínový štvorvalcový dvojliter, ktorý ponúkne 108 kW (147 k) pri 6000 ot./min, respektíve 207 Nm dostupných pri 4400 ot./min. Spaľovacej jednotke potom pomáha elektromotor s parametrami 30 kW (41 k) a 160 Nm. Systém pracuje s dvojicou spojok, pričom každá dokáže jeden z motorov úplne odpojiť z hnacieho reťazca.
Presné technické údaje Nissan nezverejnil, musíme sa uspokojiť iba s všeobecným tvrdením, že auto ide lepšie ako X-Trail osadený benzínovým motorom s objemom 2,5 litra. Čo sa spotreby týka, mal by si nový japonský hybrid vystačiť s prídelom 4,9 l/100 km.
Nissan X-Trail Hybrid sa bude ponúkať vo verzii 2WD aj 4WD. Vo svojej štandardnej výbave má tiež systém núdzového brzdenia, inteligentný parkovací asistent alebo sadu kamier sledujúcu celé okolie vozidla.

xtr_5.jpgxtr_1.jpgxtr_2.jpgxtr_3.jpgxtr_4.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY