vytisknout velikost písma Nissan X-Trail sa dočkal hybridnej verzie. Predávať sa bude v Japonsku

Nissan X-Trail sa dočkal hybridnej verzie. Predávať sa bude v Japonsku

Aktuálne vydanie Nissanu X-Trail sa predstavilo aj ako hybrid. Novinka je určená pre japonský trh, kde sa začne predávať od trinásteho mája. Hybridný systém kombinuje benzínový dvojlitrový štvorvalec, elektromotor a prevodovku XTRONIC.

Základom celého systému je benzínový štvorvalcový dvojliter, ktorý ponúkne 108 kW (147 k) pri 6000 ot./min, respektíve 207 Nm dostupných pri 4400 ot./min. Spaľovacej jednotke potom pomáha elektromotor s parametrami 30 kW (41 k) a 160 Nm. Systém pracuje s dvojicou spojok, pričom každá dokáže jeden z motorov úplne odpojiť z hnacieho reťazca.
Presné technické údaje Nissan nezverejnil, musíme sa uspokojiť iba s všeobecným tvrdením, že auto ide lepšie ako X-Trail osadený benzínovým motorom s objemom 2,5 litra. Čo sa spotreby týka, mal by si nový japonský hybrid vystačiť s prídelom 4,9 l/100 km.
Nissan X-Trail Hybrid sa bude ponúkať vo verzii 2WD aj 4WD. Vo svojej štandardnej výbave má tiež systém núdzového brzdenia, inteligentný parkovací asistent alebo sadu kamier sledujúcu celé okolie vozidla.

xtr_5.jpgxtr_1.jpgxtr_2.jpgxtr_3.jpgxtr_4.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY