vytisknout velikost písma Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, alebo to ostatné?

Nový X-Trail sa vo veľkej miere vzdal všetkého, čo ponúkala generácia predchádzajúca. Je to dobre, alebo to je krok zlým smerom? Aby sme to zistili, pozvali sme si túto novinku na test a vzali si na pomoc Subaru Forester ako jedného z hlavných konkurentov.
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, alebo to ostatné?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Väčší než starý X-Trail, väčší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus alebo „luxus“, Ako sa sedí?, Forester je priestrannejší
  3. Chcelo by to väčší motor, Jazda
  4. Cena, Záver: Auto, alebo to ostatné?
  5. Fotogaléria

Spomínate si na starú generáciu Nissanu X-Trail? Na tú krabicovitú karosériu, hojdavý podvozok a pocit, že vás v teréne len tak niečo nezastaví? Aktuálne dorazila na trh generácie nová, ktorá si mnoho z týchto vlastností nenechala. Trendy dnešnej doby sú neúprosné a off-roady už neťahajú. Kto chce predávať, ten potrebuje cestné SUV. Stalo sa to s množstvom iných modelov, stalo sa to aj s Nissanom X-Trail. 

Ale aby som bol spravodlivý, musím jedným dychom dodať, že X-Trail stále v kategórii veľkých SUV patrí k tej malej skupine, ktorá aspoň čiastočne po ľahšom teréne predsa len pokukáva. Dôkazom je slušná svetlá výška disponujúca hodnotou 210 mm. 

Lenže o tom sa v oficiálnych materiáloch nedočítate a stavím sa, že ani predajcovia vás na toto lákať nebudú. Nissan prezentuje u svojej novinky hlavne sedem miest v interiéri a zástup elektronických pomocníkov. No a tie nevyužívate nikde inde než na ceste.

forester_vs_xtrail_013.JPGforester_vs_xtrail_014.JPGX-Trail už nie je, čo býval. Hrany sú zabudnuté, aktuálne modely Nissan vsádza na uhladenejší dizajn.

Väčší než starý X-Trail, väčší než nový Qashqai

Nový X-Trail meria na dĺžku 4643 mm, rázvor dosahuje na 2706 mm a výška karosérie činí 1695 mm. V porovnaní s predchádzajúcou hranatou generáciou sa rázvor natiahol o 76 mm a celková dĺžka vzrástla o osem milimetrov. Výška karosérie zostala rovnaká, rovnako ako svetlá výška. 

S príchodom novej generácie modelu Qashqai sa odobral do dôchodku spolu s tým starým aj Qashqi + 2, na ktorého miesto nastúpil práve nový X-Trail. Keby sme chceli ohodnotiť rozdiely, tak na prvý pohľad sú rozdiely medzi Qashqaiom a X-Trailom úplne rovnaké ako medzi starým Qashqaiom a Qashqaiom + 2. Nissan ale upozorňuje na fakt, že sa nový X-Trail líši od svojho menšieho súrodenca viac, a to hlavne rozmermi. 

Aj keď sa to podľa fotiek nemusí na prvý pohľad zdať, X-Trail je výrazne väčší. Oproti Qashqaiu je o rovných sto milimetrov vyšší, rázvor je väčší o šesťdesiat milimetrov a celková dĺžka karosérie presahuje menší crossover o 266 mm. Dôležitým faktom je aj dvadsať milimetrov rozdielu v prípade svetlej výšky. Zabudnúť by sme určite nemali tiež na zdôraznenie toho, že X-Trail používa vždy viacprvkovú nápravu vzadu, zatiaľ čo menší Qashqai si musí vystačiť s jednoduchou nápravou. Výnimkou je len prítomnosť pohonu všetkých kolies.

forester_vs_xtrail_005.JPGforester_vs_xtrail_015.JPG
Aktuálny Forester razí úplne odlišný prístup než X-Trail. Poznáte to už na prvý pohľad. 

X-Trail vs. Forester

Nový X-Trail mieri na veľké SUV. Existujúcu konkurenciu v našom teste predstavuje Subaru Forester. Rozdiely na prvý pohľad? Forester vyzerá výrazne menší a ak nahliadnete do interiéru, pôsobí tiež omnoho obyčajnejším dojmom, hoci sa v našom teste nepredstavuje základná úroveň výbavy Active. Lenže už mnohokrát sme sa presvedčili o tom, že zdanie klame. 

Subaru Forester je kratšie o 45 mm, je tiež užšie (-25 mm), ale zároveň je vyššie. Práve väčšiu výšku by ste od Foresteru asi na prvý pohľad netipovali, rovnako ako vyšší podvozok (Forester má 220 mm). X-Trail pôsobí omnoho mohutnejšie a človek ho pri stretnutí tvárou v tvár automaticky považujú za oveľa väčšie auto, než akým v skutočnosti je. 

Výrazným rozdielom je samozrejme rázvor náprav, kde Forester stráca plných 65 mm. A samozrejme, ako už určite viete, Forester nemôže byť sedemmiestny, hoci sa o tejto variante pred uvedením súčasnej generácie hlasno diskutovalo. 

Už máte jasno, či by ste si vzali Forester alebo X-Trail? Nie? Pokračujeme interiérom, kde to je veľmi zaujímavé.

forester_vs_xtrail_057.JPGforester_vs_xtrail_059.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY