vytisknout velikost písma Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, alebo to ostatné?

Nový X-Trail sa vo veľkej miere vzdal všetkého, čo ponúkala generácia predchádzajúca. Je to dobre, alebo to je krok zlým smerom? Aby sme to zistili, pozvali sme si túto novinku na test a vzali si na pomoc Subaru Forester ako jedného z hlavných konkurentov.
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, alebo to ostatné?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Väčší než starý X-Trail, väčší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus alebo „luxus“, Ako sa sedí?, Forester je priestrannejší
  3. Chcelo by to väčší motor, Jazda
  4. Cena, Záver: Auto, alebo to ostatné?
  5. Fotogaléria

Spomínate si na starú generáciu Nissanu X-Trail? Na tú krabicovitú karosériu, hojdavý podvozok a pocit, že vás v teréne len tak niečo nezastaví? Aktuálne dorazila na trh generácie nová, ktorá si mnoho z týchto vlastností nenechala. Trendy dnešnej doby sú neúprosné a off-roady už neťahajú. Kto chce predávať, ten potrebuje cestné SUV. Stalo sa to s množstvom iných modelov, stalo sa to aj s Nissanom X-Trail. 

Ale aby som bol spravodlivý, musím jedným dychom dodať, že X-Trail stále v kategórii veľkých SUV patrí k tej malej skupine, ktorá aspoň čiastočne po ľahšom teréne predsa len pokukáva. Dôkazom je slušná svetlá výška disponujúca hodnotou 210 mm. 

Lenže o tom sa v oficiálnych materiáloch nedočítate a stavím sa, že ani predajcovia vás na toto lákať nebudú. Nissan prezentuje u svojej novinky hlavne sedem miest v interiéri a zástup elektronických pomocníkov. No a tie nevyužívate nikde inde než na ceste.

forester_vs_xtrail_013.JPGforester_vs_xtrail_014.JPGX-Trail už nie je, čo býval. Hrany sú zabudnuté, aktuálne modely Nissan vsádza na uhladenejší dizajn.

Väčší než starý X-Trail, väčší než nový Qashqai

Nový X-Trail meria na dĺžku 4643 mm, rázvor dosahuje na 2706 mm a výška karosérie činí 1695 mm. V porovnaní s predchádzajúcou hranatou generáciou sa rázvor natiahol o 76 mm a celková dĺžka vzrástla o osem milimetrov. Výška karosérie zostala rovnaká, rovnako ako svetlá výška. 

S príchodom novej generácie modelu Qashqai sa odobral do dôchodku spolu s tým starým aj Qashqi + 2, na ktorého miesto nastúpil práve nový X-Trail. Keby sme chceli ohodnotiť rozdiely, tak na prvý pohľad sú rozdiely medzi Qashqaiom a X-Trailom úplne rovnaké ako medzi starým Qashqaiom a Qashqaiom + 2. Nissan ale upozorňuje na fakt, že sa nový X-Trail líši od svojho menšieho súrodenca viac, a to hlavne rozmermi. 

Aj keď sa to podľa fotiek nemusí na prvý pohľad zdať, X-Trail je výrazne väčší. Oproti Qashqaiu je o rovných sto milimetrov vyšší, rázvor je väčší o šesťdesiat milimetrov a celková dĺžka karosérie presahuje menší crossover o 266 mm. Dôležitým faktom je aj dvadsať milimetrov rozdielu v prípade svetlej výšky. Zabudnúť by sme určite nemali tiež na zdôraznenie toho, že X-Trail používa vždy viacprvkovú nápravu vzadu, zatiaľ čo menší Qashqai si musí vystačiť s jednoduchou nápravou. Výnimkou je len prítomnosť pohonu všetkých kolies.

forester_vs_xtrail_005.JPGforester_vs_xtrail_015.JPG
Aktuálny Forester razí úplne odlišný prístup než X-Trail. Poznáte to už na prvý pohľad. 

X-Trail vs. Forester

Nový X-Trail mieri na veľké SUV. Existujúcu konkurenciu v našom teste predstavuje Subaru Forester. Rozdiely na prvý pohľad? Forester vyzerá výrazne menší a ak nahliadnete do interiéru, pôsobí tiež omnoho obyčajnejším dojmom, hoci sa v našom teste nepredstavuje základná úroveň výbavy Active. Lenže už mnohokrát sme sa presvedčili o tom, že zdanie klame. 

Subaru Forester je kratšie o 45 mm, je tiež užšie (-25 mm), ale zároveň je vyššie. Práve väčšiu výšku by ste od Foresteru asi na prvý pohľad netipovali, rovnako ako vyšší podvozok (Forester má 220 mm). X-Trail pôsobí omnoho mohutnejšie a človek ho pri stretnutí tvárou v tvár automaticky považujú za oveľa väčšie auto, než akým v skutočnosti je. 

Výrazným rozdielom je samozrejme rázvor náprav, kde Forester stráca plných 65 mm. A samozrejme, ako už určite viete, Forester nemôže byť sedemmiestny, hoci sa o tejto variante pred uvedením súčasnej generácie hlasno diskutovalo. 

Už máte jasno, či by ste si vzali Forester alebo X-Trail? Nie? Pokračujeme interiérom, kde to je veľmi zaujímavé.

forester_vs_xtrail_057.JPGforester_vs_xtrail_059.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY