vytisknout velikost písma Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, alebo to ostatné?

Nový X-Trail sa vo veľkej miere vzdal všetkého, čo ponúkala generácia predchádzajúca. Je to dobre, alebo to je krok zlým smerom? Aby sme to zistili, pozvali sme si túto novinku na test a vzali si na pomoc Subaru Forester ako jedného z hlavných konkurentov.
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, alebo to ostatné?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Väčší než starý X-Trail, väčší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus alebo „luxus“, Ako sa sedí?, Forester je priestrannejší
  3. Chcelo by to väčší motor, Jazda
  4. Cena, Záver: Auto, alebo to ostatné?
  5. Fotogaléria

Spomínate si na starú generáciu Nissanu X-Trail? Na tú krabicovitú karosériu, hojdavý podvozok a pocit, že vás v teréne len tak niečo nezastaví? Aktuálne dorazila na trh generácie nová, ktorá si mnoho z týchto vlastností nenechala. Trendy dnešnej doby sú neúprosné a off-roady už neťahajú. Kto chce predávať, ten potrebuje cestné SUV. Stalo sa to s množstvom iných modelov, stalo sa to aj s Nissanom X-Trail. 

Ale aby som bol spravodlivý, musím jedným dychom dodať, že X-Trail stále v kategórii veľkých SUV patrí k tej malej skupine, ktorá aspoň čiastočne po ľahšom teréne predsa len pokukáva. Dôkazom je slušná svetlá výška disponujúca hodnotou 210 mm. 

Lenže o tom sa v oficiálnych materiáloch nedočítate a stavím sa, že ani predajcovia vás na toto lákať nebudú. Nissan prezentuje u svojej novinky hlavne sedem miest v interiéri a zástup elektronických pomocníkov. No a tie nevyužívate nikde inde než na ceste.

forester_vs_xtrail_013.JPGforester_vs_xtrail_014.JPGX-Trail už nie je, čo býval. Hrany sú zabudnuté, aktuálne modely Nissan vsádza na uhladenejší dizajn.

Väčší než starý X-Trail, väčší než nový Qashqai

Nový X-Trail meria na dĺžku 4643 mm, rázvor dosahuje na 2706 mm a výška karosérie činí 1695 mm. V porovnaní s predchádzajúcou hranatou generáciou sa rázvor natiahol o 76 mm a celková dĺžka vzrástla o osem milimetrov. Výška karosérie zostala rovnaká, rovnako ako svetlá výška. 

S príchodom novej generácie modelu Qashqai sa odobral do dôchodku spolu s tým starým aj Qashqi + 2, na ktorého miesto nastúpil práve nový X-Trail. Keby sme chceli ohodnotiť rozdiely, tak na prvý pohľad sú rozdiely medzi Qashqaiom a X-Trailom úplne rovnaké ako medzi starým Qashqaiom a Qashqaiom + 2. Nissan ale upozorňuje na fakt, že sa nový X-Trail líši od svojho menšieho súrodenca viac, a to hlavne rozmermi. 

Aj keď sa to podľa fotiek nemusí na prvý pohľad zdať, X-Trail je výrazne väčší. Oproti Qashqaiu je o rovných sto milimetrov vyšší, rázvor je väčší o šesťdesiat milimetrov a celková dĺžka karosérie presahuje menší crossover o 266 mm. Dôležitým faktom je aj dvadsať milimetrov rozdielu v prípade svetlej výšky. Zabudnúť by sme určite nemali tiež na zdôraznenie toho, že X-Trail používa vždy viacprvkovú nápravu vzadu, zatiaľ čo menší Qashqai si musí vystačiť s jednoduchou nápravou. Výnimkou je len prítomnosť pohonu všetkých kolies.

forester_vs_xtrail_005.JPGforester_vs_xtrail_015.JPG
Aktuálny Forester razí úplne odlišný prístup než X-Trail. Poznáte to už na prvý pohľad. 

X-Trail vs. Forester

Nový X-Trail mieri na veľké SUV. Existujúcu konkurenciu v našom teste predstavuje Subaru Forester. Rozdiely na prvý pohľad? Forester vyzerá výrazne menší a ak nahliadnete do interiéru, pôsobí tiež omnoho obyčajnejším dojmom, hoci sa v našom teste nepredstavuje základná úroveň výbavy Active. Lenže už mnohokrát sme sa presvedčili o tom, že zdanie klame. 

Subaru Forester je kratšie o 45 mm, je tiež užšie (-25 mm), ale zároveň je vyššie. Práve väčšiu výšku by ste od Foresteru asi na prvý pohľad netipovali, rovnako ako vyšší podvozok (Forester má 220 mm). X-Trail pôsobí omnoho mohutnejšie a človek ho pri stretnutí tvárou v tvár automaticky považujú za oveľa väčšie auto, než akým v skutočnosti je. 

Výrazným rozdielom je samozrejme rázvor náprav, kde Forester stráca plných 65 mm. A samozrejme, ako už určite viete, Forester nemôže byť sedemmiestny, hoci sa o tejto variante pred uvedením súčasnej generácie hlasno diskutovalo. 

Už máte jasno, či by ste si vzali Forester alebo X-Trail? Nie? Pokračujeme interiérom, kde to je veľmi zaujímavé.

forester_vs_xtrail_057.JPGforester_vs_xtrail_059.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY